Elly

Noen kurs i M&R?

30 innlegg i emnet

Jeg har lyst å delta på et bilpleie kurs, for å få et kursbevis jeg kan legge fram til mine kunder. Men mest for å lære mere enn hva jeg kan nå. Er det noen kurs i møre og Romsdal iløpet av starten på året? Sør Trøndelag kan også være en mulighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om Scandicshine ligger i Sør-Trøndelag, men det er vel de som stort sett har hatt regi på de fleste kursene som har vært..

Og de har vel også et par forskjellige kurs i forhold til hvor mye du vil legge i det.

Swissvax har også kurs men vet ikke om de har kurs i "distriktene".

Du kan jo sende begge en mail el pm, så får du sikkert gode svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir trolig et for litt viderekomne på nyåret, med lakkrep og sliping og farging av skinn også. Scandicshine ligger i Verdal og såvidt jeg vet er det i nord. Det føles ihvertfall ut som Hammerfest når man kjører dit innimellom. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og enda lenger om man kjører fra f.eks Gol:) (tror jeg:))

Endret av bilmagikeren
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et kurs med sertifisering i verdal hadde vært flott, kun en liten kjøretur fra meg og sørover(9timer) :P Regner med det er mye å lære på et slikt kurs når man er selvlært, selv etter så mange biler som man har tatt :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det blir farging av skinn osv med i kurset er det meget mulig at jeg henger meg på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir trolig et for litt viderekomne på nyåret, med lakkrep og sliping og farging av skinn også.

Scandicshine ligger i Verdal og såvidt jeg vet er det i nord. Det føles ihvertfall ut som Hammerfest når man kjører dit innimellom. :P

Knutis:

Blir det kurs i Molde, som i fjor?

Syns det var meget bra og vil gjerne bli med på noe i år også.

Bil tro at man enkelt blir nok personer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trond: Ja, vi vil prøve å få til et Scandicshine's kurs for viderekomne. Pussing og sliping av lykter, pussing og fiksing av lakk. Folk skal få prøve seg med lakkboks for spotrepair bl.a. Og liming og sliping og farging av skinn må vi innom. Det er det viktigste. Det fordrer nesten at folk har litt erfaring fra før og vil ta det videre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal Scandicshine sertifsere folk innenfor smartrepair/spotlakkering?

Regner med det blir opplyst om helt essensielle ting som at ved sliping av lykter så risikerer du å ødelegge plasten under dersom man ikke regelmessig vedlikeholder dem, selv om man selv er flink til å vedlikeholde så er det ikke sikkert de som kjøper bilen etterpå er like flink. Så om dere virkelig gjør dette så håper jeg dere gjør det riktig og at det blir lagt nytt permanent uv-filter over og ikke noe x-måneder holdbarhetsgreier.

Har selv sett lykter hvor plasten har blitt permanent ødelagt av at man har slipt vekk uv-filteret, og dermed har plasten begynt å sprekke.

Endret av Magne/Otta Detailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir trolig et for litt viderekomne på nyåret, med lakkrep og sliping og farging av skinn også. Scandicshine ligger i Verdal og såvidt jeg vet er det i nord. Det føles ihvertfall ut som Hammerfest når man kjører dit innimellom. :P

På nyåret ?! Altså i slutten av 2014??

Jeg skulle helst vært på et kurs nå før sommeren starter :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På nyåret, som i q1 2014. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trond: Ja, vi vil prøve å få til et Scandicshine's kurs for viderekomne. Pussing og sliping av lykter, pussing og fiksing av lakk. Folk skal få prøve seg med lakkboks for spotrepair bl.a. Og liming og sliping og farging av skinn må vi innom. Det er det viktigste. Det fordrer nesten at folk har litt erfaring fra før og vil ta det videre. :)

Om dette blir i Molde så er det kun 45min kjøretur for meg :) I´m in!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skal Scandicshine sertifsere folk innenfor smartrepair/spotlakkering?
Ikke som jeg vet, det må du spørre de om. Du har forøvrig regnet rett.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, du skriver "Ja, vi vil prøve å få til et Scandicshine's kurs for viderekomne."
Da antok jeg at dette var noe du hadde nærmere involvering i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ok, du skriver "Ja, vi vil prøve å få til et Scandicshine's kurs for viderekomne." Da antok jeg at dette var noe du hadde nærmere involvering i.
Asumption is the mother of all fuckups, no? :) Alle seriøst interesserte får den infoen de trenger. Du er hjertelig velkommen til Molde du og. ;)
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dette blir i Molde så er det kun 45min kjøretur for meg :) I´m in!

Sitter på :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu. Kanskje det er på tide å lære seg detailing! Kanskje jeg tar turen :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært trivelig med en liten sammenkomst med gjengen rundt om, ikke bare se alt på skjerm. Greit å få ting på papir også. Det hadde også vært spennende å se hvordan andre jobber, å lære nye ting! Hva pleier prisen på et slik kurs å være?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært trivelig med en liten sammenkomst med gjengen rundt om, ikke bare se alt på skjerm. Greit å få ting på papir også. Det hadde også vært spennende å se hvordan andre jobber, å lære nye ting! Hva pleier prisen på et slik kurs å være?

x2! Jeg vil også :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jaggu. Kanskje det er på tide å lære seg detailing! Kanskje jeg tar turen :-)
Ja, du trenger det vell mere enn meg ? Hehe, du lærer alltid noe nytt! ;)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive