Aastrup

RUPES L301

Heisann.

Har noen erfaring til dette produktet? Prøvd å søke litt på forumet uten hell.

Står at Rupes L301 kan både og rense og bekytte skinnet (2 i 1 produkt?). takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel post over, men svarer likevel, etter mye søk finner jeg lite om dette produktet. Fikk den i posten i dag. Prøvde den først på lommeboka... Det er mulig den gjør en fin jobb med skinnet, men jeg klarer rett og slett ikke lukta. Lukt er vanskelig å forholde seg til gjennom internett, men en viktig ting synes jeg i bil, med hele familien innlukket i timer av gangen vil man helst trives. Jeg synes Rupes L301 lukter for sterkt av parfymelukt. En slags blomsterduftimitasjon. Kommer til å gå for en annen variant, tør ikke bruke den i bilen. Ser at mange bruker Swisswaxprodukter til skinn, får vel prøve det, eller så går jeg for volvos skinnpleiekit. Ren og matt lommebok. 

Forresten, flott forum, takk til alle engasjerte her som har skrevet masse bra tips til nybegynnere. 

image.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korriger meg sjøl nå... Parfymelukta forsvant raskt, litt som med hudkrem.  Bestemte meg for å gi den en sjanse. Det blir til uka, må hente et dugende kamera først. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel bare en rens? får smøre inn skinnet med en conditioner som lukter bedre etterpå :)

Edit: 2in1 produkt virker det som. 

Endret av Johans
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da kommer et lite bidrag fra meg. Rupes L301, 2-i-1 kombinert skinnrens og pleiemiddel. 129,- hos Bilnerden når jeg kjøpte den.  Motivasjonen for å velge dette fremfor andre skinnrens/pleiemidler, osm ikke er 2-i-1, er tidsklemma for min del. Ved å velge separate produkter gir du deg selv muligheten til å variere styrken på rensemidlet, og du kan variere på pleiemidlene alt etter type skitt og bilens bruk. 2-i-1 sin fordel må derfor være tidsbesparelse. Dernest må midlet gi et godt nok resultat.  Hvordan skal dette testes på en måte som gir noen grad av objektiv informasjon? Ideelt sett på moderat skitne seter, og sammen med en mye brukt skinnrenskombo som referanse, type swisswax. Jeg har dessverre ikke swisswax liggende, så jeg gjorde nestbeste testmetode, 50/50 mot ubehandlet skinn. Setene var heller ikke særlig skitne. Har lagt merke til at det er en god del flinke folk her inne som sikkert ville pirket på dette, forsøker å unnskylde meg med lite erfaring. 

Har V70 2014 med lyse skinnseter. Blir kjørt med familien i og ikke så mye, mest helgeturer.  Behandlet først siteputen på førersetet, og synes det ga et godt resultat, både med renseeffekt, matthet og lukt. Jeg var jo skeptisk til den parfymerte lukten, men den forsvinner raskt, en halv dag ca og så lukter det egentlig ingenting. Derfor tok jeg bilder av 50/50 påføring på baksetets sittepute. Jeg avviker litt fra bilnerdens og Rupes´ bruksanvisning, jeg bruker bomullsklut til å tørke vekk produkt etter påføring med en MF pad. Ref div tråder her inne om klutvalg til skinn. Tape på skinnseter gjør meg skeptisk, men jeg brukte Tesa Precision Sensitive for  å unngå limrester. Setet ble støvsuget først. 

Utgangspunkt 

DF8929D2-3A17-44F4-8FB9-41B124E078BA_zpsTapet av. Felt til venstre for tape påføres produkt, gnir lett med MF pad. Til høytre for tape blir ikke behandlet (akkurat nå...)

387EE0D9-055C-4A8F-85F7-F67D4A8ADD1A_zps

Closeup av tilstand før rens

086600B9-4E53-418D-8B17-5E7F3A064C07_zps

Etter påføring/rens med MF pute. Tydelig blank overflate. 

50EC526B-1B9B-4732-B805-668C0C1C12E7_zps

Bomullsklut viser at noe skitt kommer i kluten.

536F84F5-2E7D-4279-87F6-95E29379453C_zps

Fjernet tape. Tydelig forskjell. Ingen blank overflate, likt som ubehandlet. 

29FB5C42-6A42-41E0-A310-60E1F7943502_zps

Closeup av 50/50

4E869781-54EB-46D0-9370-BDFB28AA5F5D_zps

Closeup av søm i behandlet parti, for å vise at produktet ikke sitter igjen. Dog litt mikrorusk. 

1142D1C0-FFFD-442C-825A-7DF42B80866B_zps

Konklusjon/vurdering: Lukten plager meg ikke slik jeg først trodde. Jeg synes dette er et ganske luktfritt produkt etter noen timer. Det etterlater ingen klissete overflate.  Skinnet får lik overflate som før behandling på mine ganske nye seter. Muligens kunne en våt MF klut gjort samme jobben på mine seter. Har egentlig ikke forutsetning for å vurdere den pleiende effekten til produktet, men tenker at det er sikkert bedre enn bare våt MF. 

Håper noen andre tidsklemmebileiere får nytte av dette. Beklager dårlig bildekoding i posten, prøver å finne ut av dette. Tips mottas med takk.  

Endret av MB2
Bildekoding
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med å linke til bilder fra Ipad.

Endret av MB2
test av bilde
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

34rye8g.jpg

wow... får det faktisk ikke til å funke med de linkene...
Av erfaring så er det da lettest å bruke photobucket, eventuelt tjenesten til Christer her inne på forumet

Edit nr mange... Fikk det omsider til å fungere ved å endre egenskapene til lenkene, ved å ikke la det fungere som en klikkbar lenke, under redigering, marker lenken og dobbeltrykk på den og vel så fjern kobling.

Endret av Hvkk
prøve å få bilder til å fungere
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bedre ut nå? Byttet fra tinypics til photobucket mobile, limte inn IMG koden. 

Endret av MB2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til å fungere fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt erfaring med denne og må si at konklusjonen er at renseevnen ikke var den samme som en tilpasset såpe og skrubbebørste. Men for generelt vedlikehold på skinn som ikke er veldig slitent liker jeg produktet. Enkelt å påføre og etterlater en passe matt/blank finish. Jeg liker produktet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive