Aastrup

Dama bruker Margarin som avfettning!

Skulle steike noe mat hjemme for litt sida, brått ser at jeg margarin pakke er halvert, før jeg hadde nyåpnet den.

Hørte med dama, som hadde vært i vaskehallen dagen før og ikke fått bort alt av salt og asfalt-merker på sin
lille hvite bil (les Den Lille Hvite Fare), og deretter brukt halvparten av våres dyrebare Margarin til matlaging som "Super Iron" avfetter :P

I etterkant lurer jeg på om margarin vikelig funker som avfetter til bilen og om lakken har godt av dette? :)

Endret av Aastrup
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den metoden har jeg ikke hørt om før og vet ikke hvor gunstig det er og smøre margarin utover bilen men mulig det funket?

Uansett, høres ut som du har en bra dame som i det hele tatt tar saken i egne hender og vasker bilen. -Og i tilegg iriterer seg over salt og asfalt flekker.. Kjøp en dunk med Prickbort til henne til jul :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Likt løser likt"

Spørs jo hva slags møkk som finnes på bilen. Kjører man mest på "fat road" og i "grease valley" funker det sikkert. :)

Jeg hadde nok heller lånt ut Prickbort-flasken. Å gni møkka av lakken med margarin er ikke særlig skånsomt, og gir nok en del ekstra jobb ved vårklargjøring. ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

margarin/smør generelt fett og olje er jo sikkerlig gammeldags. Om det funker vet jeg ikke, aldri prøvd. Men husker for mange år siden at noen i familien min har brukt det mot asfaltflekker på lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker olivenolje når jeg vasker hendene når jeg har fått maling på de, det funker. Slipper å bli tørr av white spiriten, men man må vaske seg med håndsåpe etterpå selvfølgelig ;) Funker på oljemaling og vannmaling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Guttungen, som dengang var ca 3 år var med på dugnad på skolen/barnehagen. Tassen var av den typen som skulle oppi altmulig, og siden det var maling på programmet den dagen så kan en jo tenke seg... :wacko:

Gutten var gul over alt Når vi kom hjem bar det rett i badekaret og smurte han inn med margarin, gnikket og gnudde og det virket helt topp. Etter en god avspyling med såpe og shampoo var han som ny igjen, uten en malingsflekk :thumbup:

Ja det virker bra, flott malingsfjerner, tar nok oljemøkk også. Men som andre skriver så er nok f.eks Prickbort mer egnet til bilvask

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den metoden har jeg ikke hørt om før og vet ikke hvor gunstig det er og smøre margarin utover bilen men mulig det funket?

Uansett, høres ut som du har en bra dame som i det hele tatt tar saken i egne hender og vasker bilen. -Og i tilegg iriterer seg over salt og asfalt flekker.. Kjøp en dunk med Prickbort til henne til jul :)

Har heller ikke hørt, men ja..det funker faktisk men maragarin hvor avfetting fra vakehallen ikke tar :) Dama er ille glad i sin lille hvite Peugeot 106, ho er så nøye med den bilen ang. vask...sikkelig Detailers jente dette, må nesten be ho melde seg inn på dette forumet :rolleyes:

"Likt løser likt"

Spørs jo hva slags møkk som finnes på bilen. Kjører man mest på "fat road" og i "grease valley" funker det sikkert. :)

Jeg hadde nok heller lånt ut Prickbort-flasken. Å gni møkka av lakken med margarin er ikke særlig skånsomt, og gir nok en del ekstra jobb ved vårklargjøring. ;)

Ja, skal låne bort eller kjøpe til ho ei Prickbort flaske, så kan jeg fortsette å kunne steike maten min med Margarinen våres :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hell strøm sier det at å bruke margarin til steking er som å jukse i poker:) så bruk ekte smør hehe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kan margarin brukes som avfetting så snakker vi økonomi! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje økonomisk, men du verden så ren bilen min skulle vært før jeg hadde brukt det:p Tror ikke jeg kommer til å bytte ut PB som første avfetting med margarin :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hell strøm sier det at å bruke margarin til steking er som å jukse i poker:) så bruk ekte smør hehe..

Haha, Hellstrøm skulle ha vist at Margarin ikke bare brukes på kjøkkenet, men også i vaskehallen! :P

Hmm, kan margarin brukes som avfetting så snakker vi økonomi! :D

Vil ikke si det er økonomi, halve pakken er borte når dama begynnet å vaske bilen i hallen..har heldigvis stoppet henne nå :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skal låne bort eller kjøpe til ho ei Prickbort flaske, så kan jeg fortsette å kunne steike maten min med Margarinen våres :P

Eventuelt steke maten i Prickbort? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt steke maten i Prickbort? :P

Siden Prickbort er petroleums basert så vet jeg ikke helt om jeg kan være med på den der.. :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Likt løser likt"

Hvorfor blir da kaffikanna mi svart inni, og ikke ren hver gang den får ny kaffi?

Endret av roadrune
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Likt løser likt"

Fordi den ikke var svart inni, da hadde den ikke blitt svart ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høhø..gett hva dama fikk som ekstra julegave av meg i år?.......ja...du tenkte riktig......Prickbort....gjett om ho lo! :P

Da får jeg ha Margarinen til matlaging for meg selv, uten at den går turen til vaskehallen som avfetter!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive