mammut89

kwazar 360 + prickbort = dau 360

23 innlegg i emnet

Noen flere som har fått den meget elastiske slangen på 360 sprayflaskene til å bli steinhard etter å ha hatt prickbort liggende i ?

oppbevart i mitt produktskap i leiligheten i romtemperatur , kun hatt ren prickbort oppi flasken.

har dedikerte flasker for produkter med label. har ikke skjedd med surfex eller espuma revolution.

slangen er rett og slett stein hard og står rett ut 90 grader om jeg holder den horisontalt. jeg kan bøye litt på den og prøve å myke den opp litt igjen men er rett for at den skal brekke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme problem her.. min "slange" går rett ned i flasken. fungerer dog som normalt, sett bort fra at jeg ikke har "360 funksjonen"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest at det er flere som har opplevd det samme har ikke skjedd med meg siden jeg har bare ei vanlig flaske. Men mener på at prickbort gjør plasten sprø. Sikkert noen som kan svare bedre på dette

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kwazar Mercury og Venus 360 med gummislangen tåler ikke Prickbort i lengden nei. Den stivner og noen ganger løsner fra toppen.

Pumpene skal fungere greit men 360 funksjonen blir liksom borte. Jeg har hatt Prickbort i vanlig Kwazar Mercury uten problemer vel i snart 4år.

Så i framtiden anbefaler jeg vanlig versjon av Kwazar Mercury eller Venus for Prickbort.

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stivner hos meg også :) Spiser opp gjengene også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiser opp gjengene også.

Hva mener du her? Gjengene på sprayhodet til Mercury?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Googlet litt :

However, assuming that by alcohol you either mean ethanol, which is the drinking kind of alcohol, or isopropanol, which is the alcohol in many cleaning products, then I can give you some advice based on common plastic types. Both are similar enough in their solvent properties that we can generalize.

Alcohol will damage some plastics, but not all. I will list my answers by the resin code, or "recycling symbol", found on most plastic items:

1. Poly(ethylene terephthalate), PET or PETE - PET is not very soluble in ethanol or isopropanol, but prolonged exposure may cause crazing or stiffening due to dissolution of plasticizers.

2. High Density polyethylene, HDPE - HDPE is resistant to most things.

3. Poly(vinyl chloride), PVC - PVC is not very soluble in ethanol or isopropanol, but prolonged exposure may cause crazing or stiffening.

4. Low Density polyethylene, LDPE - LDPE is resistant to most things.

5. Polypropylene, PP - PP is resistant to most things.

6. Polystyrene PS - PS is not very soluble in ethanol or isopropanol, but prolonged exposure may cause crazing or stiffening.

7. This stands for "other", but the most common is polycarbonate, which is not very soluble in ethanol or isopropanol, but prolonged exposure may cause crazing or stiffening.

Rubber - most rubbers are probably resistant to alcohols, but prolonged exposure will cause loss of elasticity

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sammensetning på merkeetiketten Destillat (petroleum) hydrogenbehandlede lette:60 - 100 vekt%, 2-Butoksyetanol:5 - 10 vekt%, Alkoholetoksilat:5 - 15 vekt%

Mye som ikke er "alkohol" i Prickbort. Lukter whitesprit, og som det står, 60-100% er petroleumsdestillat B)

Full deklarasjon

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette har vært kjent burde jo samtlige flasker dekkes av reklamasjon. Min er 1 år og lider samme skjebne. Sprayflaske burde være av en såpass kvalitet, eller er Kwazar bare kina vare? Regner ikke produsenter med at det er tiltenkt å benytte feks avfetting i de?Stusselig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig litt enig. Har en "billigflaske" som jeg brukte til avfetting (prickbort samt andre ymse merker) og den har overlevd uten problemer i snart 2 år.

Har nå en Kwazarflaske som virker, men "røret" har løsnet, dette medfører litt pelling i flaska når det faller av. Det er modellen som ikke har fleksibel slange.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette har vært kjent burde jo samtlige flasker dekkes av reklamasjon. Min er 1 år og lider samme skjebne. Sprayflaske burde være av en såpass kvalitet, eller er Kwazar bare kina vare? Regner ikke produsenter med at det er tiltenkt å benytte feks avfetting i de?Stusselig..

Ikke helt enig. Hvis det hadde vært sånn at noen flasker var defekte hadde det vært ålreit med en ny flaske fra selger. Men nå er det sånn at alle flasker sliter med samme problemet. Da hjelper det ikke med en ny som kommer til å lide samme skjebne. Men burde kanskje vært en sticky post et sted på forumet sånn at folk vet om problematikken da både prickbort og kwazar 360 har blitt populært. Ut ifra det jeg googlet så blir gummi og plast hardt og sprøtt med tiden når det blir eksponert til "alkohol" om det så er 1% eller 96%. Kjemi kan ingen gjøre noe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener problemet ikke ligger i at Kwazar er tulle-Kina-Bing-bong-lureri, men at Prickbort er et petroleumsdestillat, det er jo en av de få (eneste jeg kommer på i farta) som ikke skal/kan vannes ut av de populære avfettingene her på forumet. Prickbort spiser da opp både original flaske og pumpehode også med jevne mellomrom, det er i hvertfall en av grunnene til at jeg har Prickbort over i andre flasker (pluss at det originale hodet gjerne er litt vel gavmildt).

Jeg har ikke Prickbort eller felgrens/ironx-varianter på min 360, fordi andre har rapportert at Prickbort ødelegger den myke slangen og fordi metallklumpen i enden sikkert ikke vil like å bade kontinuerlig i et produkt hvis primærfunksjon er å fjerne metallrester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå en Kwazarflaske som virker, men "røret" har løsnet, dette medfører litt pelling i flaska når det faller av. Det er modellen som ikke har fleksibel slange.

Er det den gamle versjonen av Mercury det er snakk om?

Den som har plastslange? Som til høyre på bildet?

4c7f29a8b1df2e2b.jpg

Skal ta kontakt med Kwazar fabrikken i Polen i morgen og diskutere problemet med Prickbort.

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min slange har også utvidet seg og falt av den tappen den sitter fast på så den er nok kast ...

Er det den gamle versjonen av Mercury det er snakk om?

Den som har plastslange? Som til høyre på bildet?

4c7f29a8b1df2e2b.jpg

Skal ta kontakt med Kwazar fabrikken i Polen i morgen og diskutere problemet med Prickbort.

Jeg har problemer med den i midten av bildet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra initiativ av deg _Makki_ ! :)

Jeg har også problemer med den i midten av bildet. Når man selger sprayflasker som dette må man som sagt ta høyde for at det kommer "normale" kjemikalier på disse, hva mener de flaskene er produsert for? Det bør gjøres kvalitetssikring før det slippes for salg. Dette lukter reklamasjon lang vei, og produsent burde vært stilt til ansvar for. Når Jif / Lilleborg klarer å lage flasker som tåler dette bør da noen som lever av det klare det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra initiativ. Jeg er enig med Gry i at prickbort er "problemet" i 360 versjon, og at det ikke er noe stort problem med flaskene i seg selv.

De som ønsker å konvertere en 360 til "oldschool-typen" kan bare kjøpe en slange/rør av PE (HDPE eller LDPE) som passer der hvor 360 slangen er koblet på. Kunna vil da kunne brukes på jernpartikkelfjernere også, men disse blir da uten 360 funksjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive