Bernhard

Hvilken internettleverandør?

Vi er straks ferdig med å pusse opp nykjøpt leilighet, og da må vi jo også ha internett.

Men hvilken leverandør skal man velge?

Vi har hatt Telenor i 8 år, men synes de er forholdsvis dyre.

Noen som har noen gode forslag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med HomeNet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hørt om så det skal jeg sjekke ut, takk for tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske fornøyd med Altibox om det er tilgjengelig i Moss. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altibox er gode ting,vi er kjæmpe fornøyd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, men jeg finner ingen priser?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Get og er fornøyd med det. Får også veldig bra pris gjennom borettslaget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betaler ca kr 1000,- i måneden for grunnpakke Altibox med PVR, Internett med 40Mbps ned/40Mbps opp og telefon. Koster noen kroner å legge inn fiber da. Overlegent på stabilitet, hastighet og pris i forhold til Telenor, som jeg hadde tidligere. Dessuten er det på trappene mulighet for å kunne se TV-pakken på alle nettbrett/PC. Jeg har ikke prøvd ut ennå, men det funker nok like greit som andre ting de leverer. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altibox her også, veldig fornøyd. Praktisk talt ikke vært nedetid siden det ble installert for noen år siden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har fiber fra Telenor her, 25/25 linje som er helt topp. Prisen bryr jeg meg ikke så mye om da jeg slipper å betale den :)

Har forøvrig bare hørt gode ord om altibox, ser ut som om folk her også er fornøyde med dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiber hvis det er mulig, leverandør spiller ingen rolle. Prisene er ca de samme ut fra det jeg har sett, så spørsmålet er egentlig bare hvor mye du er villig til å betale i måneden og hvor stor pakke du skal ha. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fiber fra Altibox her også. 60-60-linje, koster vel en 600 i mnd tror jeg hos meg igjennom Tafjord Mimer.

Ikke så mye galt å si om altibox. De dagene du eventuelt skulle drive med port forwarding, eller at du plutselig ikke har nett, opplever tregheter eller lignende, så svarer de raskt og guider man igjennom det meste. Mye kan du ordne fra kontoret sitt også :)

Anbefales.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tilbud fra ett firma som heter stayon i forrige uke, men kosta like mye som Telenor sin linje.3 ganger raskere da, men til mitt bruk så er Telenor rask nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mulighet for fiber så grip muligheten. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er det som er "hovedleverandør" der dere har kjøpt? Hvis det er borettslagleilighet så har ofte borettslag avtale med en leverandør, vi har f.eks GET som hovedlevereandør av TV, da er det jo veldig gunstig at de også leverer internettet, da slipper man å legge inn noe av kabler etc, bare plug & play.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte www.nyttbredband.no når vi bytta, fungerte greit synes jeg:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke et vondt ord om fiber, har god erfaring med fiber fra Lyse/Altibox og ville absolutt gått den veien hvis jeg fikk tilbudet, men nå har jeg største pakken fra Nextgentel og er godt fornøyd. Får riktignok ikke mer enn 25 Mbit ned men har 8 Mbit opp som er verdt de ekstra kronene når det i praksis er jobb-linjen min. Veldig stabilt og greit :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hadde borettslagsleilighet i Molde, hadde vi i tre år 20/5 fra Canal Digital, og det fungerte helt greit.

Har hatt "bredbånd" fra Telenor via tlfkabel også, type 4/1, og det er grusomt tregt men også stabilt.

Når vi bygde huset i fjor, passet vi på å få lagt inn fiber og har nå det via lokal leverandør sammen med kabeltv fra Canal Digital; familiepakke med 20/20 og greit med kanaler og det har vært suverent stabilt både hva gjelder fart og oppetid.

Min bror har ADSL fra Nextgentel i Molde, og han er også kjempefornøyd.

Pris betyr for meg lite om ikke jeg får varene jeg betaler for, og jeg syns alle jeg har hatt har ytt eksemplarisk service de få gangene jeg har hatt behov for å kontakte de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiber all the way. Gode greier det. Har frem til nå hatt Altibox 50 (tror jeg det heter) 25/25 og det har vært dønn stabilt. Skal nå flytte til nyinnkjøpt hus og der er det ikke muligheter for fiber, så da vil det gå over telefonkablene.. Frykter ustabiliteter og lave hastigheter!

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive