haavardbj

Produkter for vask/behandling av skinn (over disk)

Hvem selger hva og hvor burde man henvende seg for ett lite sett med produkter som jeg kan bruke til vask/mild rens) av skinnseter. Skal brukes til 2stk biler (VW og Volvo) som begge er under 1 år.

Tenker da på en type shampo el. en svamp/børste og ett produkt som man impregnerer/setter inn setene med etter vask. Og, det må kunne kjøpes over disk i Oslo :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er et ufravikelig krav at det må kunne kjøpes over disk, så er vel Autoglym sin skinnrens og skinnbalsam det du er ute etter. Selges hos Mekonomen og enkelte Bilxtra, hvertfall...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bohus eller andre møbelsjapper har også skinnprodukter.

Hvis du finner colorlock produkter, er de ihvertfall ikke noe dårligere enn autoglym sine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er et ufravikelig krav at det må kunne kjøpes over disk, så er vel Autoglym sin skinnrens og skinnbalsam det du er ute etter. Selges hos Mekonomen og enkelte Bilxtra, hvertfall...

Og mange Statoil-stasjoner jeg har vært innom. Jeg kjøpte faktisk min AG skinnbalsam på en slik i metropolen Lavik i Sogn&Fjordane.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo sikkert hente noe hos Alien Autospa? Det er vel rett på utsiden av Oslo om jeg ikke husker feil.

Hvis ikke så har BilXtra på Alnabru et godt utvalg minns jeg å huske! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange gode forslag! Takker og bukker!

Trenger i utgangspunktet er kitt som gjør seg bra til "den daglige vasken" bilene det skal brukes på er 5 og 11mnd gammel og ikke "familiekjørt" så begrensa hvor mye skitt det er å oppdrive. Men, tenker det er fint å sette inn setene etter vask for å forlenge levetida.

Noen som har noen gode erfaringer med produktene selv?

Det er ikke helt krise om jeg ikke får de over disk, men tolmodige som jeg er, burde de finnes på lager i Norge en plass

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Autoglym sine skinnpleieprodukter med varierende hell, sannsynligvis grunnet manglende kunnskaper om hvordan de skulle brukes. Jeg har dem nå enda, så kan dra dem frem igjen når jeg en gang får tatt min egen bil, så kan jeg sammenligne med Swissvax sitt og Gliptone sitt.

Mange har hvertfall brukt Autoglym sine skinnpleieprodukter og synes de er gode. Mener å huske at überguru Bernhard slo et slag for dem og sa de var bra, og han har jo testet/brukt så å si alt som finnes, har jeg inntrykk av. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så langt å køre for deg til Ås hvor Parts And Retards holder til.De har jo SV produkter. Tar vel ca. 20 minutter å kjøre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sent dette kanskje, men noen leser sikkert dette nå også :-)

Jeg har god erfaring med denne serien fra Biltema:

http://www.biltema.no/no/Fritid/Hestesport/Hestestell-og-tilbehor/Larpleieserie-364523/

Ikke le nå, for denne serien ligger under Hestestell :-)

Men jeg har brukt denne serien mye både i bilen min, på svarte skinnseter, og på knivslirer. (Jeg lager også kniver på fritida)

Man får også en god del produkter for behandling av lær hos gode gamle skomakersjapper eller knivmakersjapper.

Ofte er dette både billigere og bedre enn mye av det som tilbys over disk og som er laget for bil.

Jeg har derfor holdt meg til dette settet, siden det er både billig og bra.

Setene i bilen holder seg rene og myke, og det er jo hele greia :-)

Robert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sent dette kanskje, men noen leser sikkert dette nå også :-)

Jeg har god erfaring med denne serien fra Biltema:

http://www.biltema.no/no/Fritid/Hestesport/Hestestell-og-tilbehor/Larpleieserie-364523/

Ikke le nå, for denne serien ligger under Hestestell :-)

Men jeg har brukt denne serien mye både i bilen min, på svarte skinnseter, og på knivslirer. (Jeg lager også kniver på fritida)

Man får også en god del produkter for behandling av lær hos gode gamle skomakersjapper eller knivmakersjapper.

Ofte er dette både billigere og bedre enn mye av det som tilbys over disk og som er laget for bil.

Jeg har derfor holdt meg til dette settet, siden det er både billig og bra.

Setene i bilen holder seg rene og myke, og det er jo hele greia :-)

Robert

Dette var jo et veldig bra stalltips ;)

Prisen var det heller ingenting å si på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror gs bildeler har ei sjappe i Oslo de hadde vertfall sv leather kit på den her hjemme :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive