Gå til innhold

Dugg på innsiden av vinduene


GlennN

Recommended Posts

Med kaldere netter kommer duggen snikende på innsiden av vinduene. Føler den sitter ganske godt. Noen tips/produkter som reduserer dugg, eller evt gjør at A/C tar den kjappere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Få ut kilden til fuktigheten. Dugg på innsiden er ikke normalt. Sett en vifteovn i bagasjen og en liten glippe på et av vinduene foran. Prøv over natta og se om det hjelper i første omgang :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fukt som ligger på dørmattene nok til å lage dugg? Kan ikke tenke meg til hvor det kan komme inn fukt i bilen. Har ikke lagt merke til noe unormalt de 8mnd jeg har hatt bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Er godt tips her er som nevnt å sjekke kupèfilter. Selv lar jeg det aldri gå mer enn max 1 år før jeg bytter det selv, og på den tiden samler det seg mye rart der! Spesielt fra rundt bibelbeltet og opp vestlandet etc der det regner mye. Prøv å kjøp en fuktbolle på Biltema, Clas Ohlsson etc og ha i bilen og tøm regelmessig. Det hjelper en del i vinterhalvåret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

RainX antifog er et alternativ her. Hvordan produktet fungerer, kan jeg ikke svare på da jeg ikke har prøvd det.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en a/c rens ihvertfall. Kan prøve ut avistrikset for å se om det er noe fuktighet under gummimattene, men jeg har som sagt ikke merket noe uregelmessig fuktighet til nå.

Spiller pollenfilteret noe rolle i saken angående fuktighet, eller er det bare kupefilteret? Bilen var på service i sommer, og jeg mener det ble skiftet kupefilter da. Men det er nok ikke tatt en a/c rens på et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Som tidligere nevnt så burde du sette en vifteovn(feks Defa) i bilen over natten.

Plukk ut gulvmattene så du er sikker på at det blir tørt under disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere nevnt så burde du sette en vifteovn(feks Defa) i bilen over natten.

Plukk ut gulvmattene så du er sikker på at det blir tørt under disse..

Skal også prøves ut. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Vet ikke om du har ordnet dette eller ikke. Jeg slet med det samme i min S4.

I går byttet jeg kupèfilter, og tok AC rens. Jeg kjøpte Kupèfilter og 2 bokser AC rens på Biltema.

Først tok jeg ut filteret, så satte jeg på den ene boksen med AC rens med AC stod på full guffe nedi der filteret sitter egentlig. Så monterte jeg filteret og tok vanlig AC rens, med boksen inne i kupèen.

Faktisk overraskende fornøyd med AC rensen til Biltema. Jeg tenkte at jeg kunne prøve den siden den bare kostet 79,90, og jeg er storfornøyd. Slutt på tåfis lukt i bilen, og null dugg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...