GlennN

Dugg på innsiden av vinduene

Med kaldere netter kommer duggen snikende på innsiden av vinduene. Føler den sitter ganske godt. Noen tips/produkter som reduserer dugg, eller evt gjør at A/C tar den kjappere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få ut kilden til fuktigheten. Dugg på innsiden er ikke normalt. Sett en vifteovn i bagasjen og en liten glippe på et av vinduene foran. Prøv over natta og se om det hjelper i første omgang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha tørre matter, vask rutene innvendig, bytt kupefilter, rens klimaanlegget og sjekk dreneringer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fukt som ligger på dørmattene nok til å lage dugg? Kan ikke tenke meg til hvor det kan komme inn fukt i bilen. Har ikke lagt merke til noe unormalt de 8mnd jeg har hatt bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du snø/regnvann på mattene så må jo denne fuktigheten fordampe en eller annen gang og da blir det dugg på rutene. Mye rusk og drit i kupefilter/klima vil også gi dugg pga. fuktighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er godt tips her er som nevnt å sjekke kupèfilter. Selv lar jeg det aldri gå mer enn max 1 år før jeg bytter det selv, og på den tiden samler det seg mye rart der! Spesielt fra rundt bibelbeltet og opp vestlandet etc der det regner mye. Prøv å kjøp en fuktbolle på Biltema, Clas Ohlsson etc og ha i bilen og tøm regelmessig. Det hjelper en del i vinterhalvåret!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg aviser under mattene og i bagasjerommet. De suger til seg fuktighet som bare juling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinter er også tid for å bytte stoffmattene (hvis du har slikt) med gummimatter. Det gjorde mye for dugg hos meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RainX antifog er et alternativ her. Hvordan produktet fungerer, kan jeg ikke svare på da jeg ikke har prøvd det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde hjelpe mye å ha helt rene vinduer også. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta en a/c rens ihvertfall. Kan prøve ut avistrikset for å se om det er noe fuktighet under gummimattene, men jeg har som sagt ikke merket noe uregelmessig fuktighet til nå.

Spiller pollenfilteret noe rolle i saken angående fuktighet, eller er det bare kupefilteret? Bilen var på service i sommer, og jeg mener det ble skiftet kupefilter da. Men det er nok ikke tatt en a/c rens på et par år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere nevnt så burde du sette en vifteovn(feks Defa) i bilen over natten.

Plukk ut gulvmattene så du er sikker på at det blir tørt under disse..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere nevnt så burde du sette en vifteovn(feks Defa) i bilen over natten.

Plukk ut gulvmattene så du er sikker på at det blir tørt under disse..

Skal også prøves ut. Takk for tips!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om du har ordnet dette eller ikke. Jeg slet med det samme i min S4.

I går byttet jeg kupèfilter, og tok AC rens. Jeg kjøpte Kupèfilter og 2 bokser AC rens på Biltema.

Først tok jeg ut filteret, så satte jeg på den ene boksen med AC rens med AC stod på full guffe nedi der filteret sitter egentlig. Så monterte jeg filteret og tok vanlig AC rens, med boksen inne i kupèen.

Faktisk overraskende fornøyd med AC rensen til Biltema. Jeg tenkte at jeg kunne prøve den siden den bare kostet 79,90, og jeg er storfornøyd. Slutt på tåfis lukt i bilen, og null dugg! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive