Tommy

Ferrari F50 Detailed by TCS

34 innlegg i emnet

Siden flere av dere her inne har etterlyst den, og for å gjøre "gullrekka" komplett, så får dere her servert Ferrari F50.

Begynner med noen bilder fra ankomsten.

IMG_4124_zps49ecbc65.jpg
IMG_4125_zps5117ca90.jpg
IMG_4126_zps03c8d01e.jpg
IMG_4127_zps6bbd4800.jpg
IMG_4128_zpsd1304819.jpg
IMG_4129_zps3d8a3afa.jpg
IMG_4130_zps79c7255a.jpg
IMG_4131_zpsd5b64e09.jpg
IMG_4132_zps5c8b582c.jpg
IMG_4133_zps3716d8d7.jpg
IMG_4134_zps14733174.jpg
IMG_4135_zps75b747da.jpg
IMG_4136_zps27c06b94.jpg
Starter med P21s på felger, og Prickbort på karosseri.
IMG_4137_zps8207efaa.jpg
IMG_4138_zpse7a0c420.jpg
Får virke i ca 10 min.
IMG_4139_zps5f58d530.jpg
Etter avspyling og litt lufttørking, så blir det en runde med IronX
IMG_4140_zpsb0bef81a.jpg
Den finner litt på felgene, men lite og ingenting på karosseriet.
IMG_4141_zpsb629a6b3.jpg
IMG_4142_zps34a12179.jpg
Så blir det lagt et lag med microavfetting over hele bilen....
IMG_4143_zps73e86ea4.jpg
....etterfulgt av et skumlag beståendes av CG greame reaper og CG c+wg
IMG_4144_zps9360a70a.jpg
IMG_4145_zpsfec09129.jpg
Mens dette jobber, så går jeg over kriker og kroker med en detailbrush
IMG_4146_zpsfce470a0.jpg
IMG_4147_zpsbb5b2e58.jpg
IMG_4148_zps2970735c.jpg
IMG_4149_zpsaca11957.jpg
IMG_4150_zpsa300123c.jpg
Får bra med møkk ut av pakningene
IMG_4151_zpsa274ea6d.jpg
Og litt ellers av bilen
IMG_4152_zpsb0213ea6.jpg
Spyler av skumblanding
IMG_4153_zpsa9df4858.jpg
Klargjør gritguard bøtta med SV carbath og washpudel
IMG_4154_zps98fa93dd.jpg
Skummer opp såpen.
IMG_4155_zpsdc434cff.jpg
Berøringsvask, fra toppen og nedover.
IMG_4156_zps9d5899fd.jpg
etter avspyling, så tørkes bilen med miracle dryer.
IMG_4157_zps1b68ad56.jpg
På plass i garasjen, så blir stolene tatt ut for bedre adkomst.
IMG_4158_zps6259a0d0.jpg
Slik ser det ut i kupè. Er første gang jeg har sett en bil med alcantara til "gulvteppe"
IMG_4159_zps35e39e7e.jpg
Starter med å støvsuge, og bruker børste, for ikke å skade alcantaraen.
IMG_4160_zps75f87899.jpg
IMG_4161_zpsf59c6aff.jpg
Gulmattene blir renset med APC og børste
IMG_4162_zps23793a97.jpg
Blåses tørre med trykkluft
IMG_4163_zpsf4c0fb5b.jpg
All alcantara (som det er mue av her) blir rengjort med SV alcanta og detailbrush
IMG_4164_zps1aa58375.jpg
Her er skitt etter delen under førerstol.
IMG_4165_zps83ec973c.jpg
Her er et 50/50 bilde på midtkonsollen.
IMG_4166_zps7eb1dc09.jpg
Taket som også var i alcantara, med lekkert rutemønster, måtte også få en runde.
IMG_4167_zpse2aaea16.jpg
All carbon innvendig, ble polert med SV cfp regular. Her er 50/50 på dashbord
IMG_4168_zps90b34424.jpg
Dørtrekk polert for hånd.
IMG_4169_zpsbb16dc6f.jpg
IMG_4170_zps60e7cd0f.jpg
Instegslister ble polert med Rupes LHR75
IMG_4171_zps1993259d.jpg
50/50 på innsteg
IMG_4172_zps202b71f9.jpg
Så fikk all innvendig carbon en runde med SV mystery voks
IMG_4173_zpsa397a32f.jpg
Det var litt skinn på midtkonsollen, og et oppbevaringsrom, å dette ble renset med SV leather cleaner, og påført SV leatermilk.
IMG_4174_zps7a34c037.jpg
IMG_4175_zpsfe28b0d9.jpg
IMG_4176_zps581d8f9e.jpg
Vinduer ble vasket med SV crystal og lofritt papir.
IMG_4177_zps0dca36c2.jpg
På frontruten ble det brukt en Glassmaster for å komme til på trange plasser.
IMG_4178_zpsc1f8dfa2.jpg
Støvsuger stolene
IMG_4179_zpse9df9f6e.jpg
Skinnet på stolene ble også renset med SV leather cleaner
IMG_4180_zps3df91b6d.jpg
Her er litt skitt etter sittepute på førerstol.
IMG_4181_zps06a847b0.jpg
Så ble det påført SV leatermilk som fikk stå over natten.
IMG_4182_zps0bf5b8cc.jpg
IMG_4183_zps9e3dcac8.jpg
Jeg la merke til at lakken i inskripsjonen til giren var blitt litt slitt
IMG_4184_zpsaf1aa323.jpg
Så da fant jeg frem litt lakk, i original "rosso red" farge, og la i med en tynn pensel
IMG_4185_zpse7250acc.jpg
Ble litt bedre nå.
IMG_4186_zps3c40652c.jpg
Da jeg satt tilbake stolene, så la jeg mrke til at det var litt slitasje på kanten på førerstolen. Dette viste også før jeg renset, men så i første omgang ut som det forsvant i rensen, og med leathermilk, men etter å ha stått et døgn, så kom det litt tilbake.
IMG_4187_zpse82ab58e.jpg
IMG_4188_zpscb3f895f.jpg
Så da ble det en strafferunde med litt farge. Pusser ned med healer pad
IMG_4189_zps19d59033.jpg
Vasker med lighterbensin for å fjerne fettsoffer i skinnet.
IMG_4190_zps8ab1c31d.jpg
Påføere skinnfarge (det holdt med 2 lag) som fikk tørke 4 timer mellom hvert lag.
IMG_4191_zpsb4de4e72.jpg
Slik så det ut et døgn etter, med etterbehandling med leathermilk.
IMG_4192_zps301bd18e.jpg
Så var det klart for en runde under panseret.
IMG_4193_zps5298f2d3.jpg
Gikk over med en MF og APC
IMG_4194_zps687ab9cb.jpg
En 50/50 etter vask av innsiden på panser.
IMG_4196_zps73f5f3d8.jpg
Carbon ble polert med Rupes LHR75 og SV cfp regular.
IMG_4197_zps2831963a.jpg
50/50 på innerskjerm
IMG_4198_zpse11668c7.jpg
All carbon ble etterbehandlert med Autobahn.
IMG_4200_zps7972273b.jpg
Pakninger ble forseglet med SV seal feed
IMG_4201_zps33c7ca1c.jpg
Ferdig.
IMG_4202_zps1e442a56.jpg
Så var det klar for litt verktøy pleie.
IMG_4203_zps76be90a8.jpg
IMG_4204_zps83a87642.jpg
En runde SV cfp, etterfulgt av SV autobahn bør bli bra.
IMG_4205_zps7be3bd07.jpg
Sv skinnpleie på kofferten
IMG_4206_zps383b83df.jpg
Nypolert
IMG_4207_zps975a0692.jpg
Pakket fint på plass
IMG_4208_zpsa3e0b31c.jpg
Her er det til og med eget oppbevaringsrom i carbon for verktøykofferten.
IMG_4209_zps9df0b787.jpg
Så får vi ta oss en runde i motor rommet.
IMG_4210_zpsd9cfd52f.jpg
Er ganske greit å set til, men litt er det å rydde opp i.
IMG_4211_zpsd3eafe78.jpg
IMG_4212_zps296c71e8.jpg
Går over med MF og APC
IMG_4213_zps4bd5848a.jpg
Carbon blir polert med Rupes og SV cfp. Herer 50/50 på innsug.
IMG_4214_zps3e1ad3d9.jpg
Av med skoene, og i gang med jobbing.
IMG_4218_zps6c68281a.jpg
Her er en 50/50 på lyktehus.
IMG_4219_zps69c7dd97.jpg
Var en del stag i motor rommet, som også trengte pleie, å disse ble også polert med Rupes LHR75 og SV cfp regular. Her er en 50/50
IMG_4220_zps7d8e3510.jpg
IMG_4221_zpsba26f406.jpg
Bærearmer i oppheng får samme behandling
IMG_4222_zps34e5973f.jpg
SV autobahn voks på ale deler.
IMG_4223_zps128bb593.jpg
IMG_4224_zpsde2adda4.jpg
Lokket på peilepinnen manglet også litt lakk i bokstavene.
IMG_4225_zpsb909082d.jpg
Dette fikset jeg med litt ny lakk.
IMG_4226_zps081d1eef.jpg
Litt gummi som også trengte pleie. Her ble det brukt SV sealfeed.
Før
IMG_4227_zps5d5af34d.jpg
Etter
IMG_4228_zps35bc8f85.jpg
Før
IMG_4229_zps27321321.jpg
Etter
IMG_4230_zpsf7b9cb54.jpg
Ferdig
IMG_4231_zps361730dc.jpg
Dekket til luftespalter for ikke å få skitt inn.
IMG_4232_zps3578a5ff.jpg
Maskert opp
IMG_4233_zps1d5e9e68.jpg
Så var det å sjekke tilstand på lakk, å den ser ganske grei ut....
IMG_4234_zps7bf18116.jpg
IMG_4235_zps796bb46b.jpg
IMG_4236_zps008306e1.jpg
....men når man ser nærmere, så har den disse vevingene som kan sees her.......
IMG_4237_zpsaf1bb365.jpg
....å svaret finner man på en liten decal i fronten. Hele bilen er dekket med en gjennomsiktig beskyttelsesfolie, for å beskytte den strøkne lakken som er under.
IMG_4238_zps90c96fe0.jpg
Jeg har polert på en del folie tidligere, å vet at noen er greie å polere, mens andre er ganske sticky. Etter å ha testet endel komboer som vist på bildet under, så måtte jeg konstantere at dette var av den skikkelig sticky typen, som man ikke kan polere, så løsningen ble SV opaque precleaner, som er ypperlig til å rense folie med. Denne ble toppet med SV Opaque voks. Prøvde også med SV crystal rock, men Opaque ga litt mere glød i folien.
IMG_4239_zpsc379ff48.jpg
Her er en 50/50 av baklyktene.
IMG_4240_zpsb8a1c88b.jpg
Gikk over hele bilen med SV Opaque precleaner
IMG_4241_zps38be4299.jpg
Så ble det lagt Opaque voks, å denne ble lagt på 2-3 paneler om gangen, før den ble buffet av.
IMG_4242_zps702a0262.jpg
IMG_4243_zpsbb4b4b27.jpg
IMG_4244_zps1791424e.jpg
Her er en 50/50 av den sorte stripa med lakk, som har fått en runde med Opaque.
IMG_4245_zps25d5e50d.jpg
Så var det tid for å få av hjulene
IMG_4246_zps17b5fde6.jpg
Hjulhus foran før behandling
IMG_4247_zpsd136be9b.jpg
Vasker rent med en MF og APC
IMG_4248_zpsbce59e54.jpg
Calipper poleres med Rupes og SV cfp
IMG_4249_zps464fc315.jpg
50/50 av calipper
IMG_4250_zps59d81530.jpg
Så blir det en runde med Autobahn.
IMG_4251_zps3abe4c09.jpg
Samme behandling på bærearmer
IMG_4252_zps77ee9bbe.jpg
En runde med CG bare bones inne i hjulhusene
IMG_4254_zps4fceb6ea.jpg
Ferdig foran
IMG_4256_zps73d9aed7.jpg
Hjulhus bak, før behandling
IMG_4257_zps37a22212.jpg
Etter behandling. Samme prosedyre på høyre side.
IMG_4258_zpsf52ee072.jpg
Det var litt møkk igjen inne i felgene etter vask med dem påmontert på bilen.
IMG_4259_zps2e347d36.jpg
Dette ble ordnet med en MF og APC
IMG_4260_zps04bb590d.jpg
Så ble gammelt lim etter lodd fjernet med dekorfjerner på drillen.
IMG_4261_zpsc28ac93d.jpg
Så ble det en runde med cfp på Rupesmaskinen.
IMG_4262_zpsdb8cbd76.jpg
Å til slutt et lag med Autobahn.
IMG_4263_zpsd578d86f.jpg
Done
IMG_4264_zps704a6a17.jpg
Overflødig gummi fjernes
IMG_4265_zps0b608331.jpg
Samme prosedyre på utsiden.
IMG_4266_zpscd9b0c64.jpg
IMG_4267_zps7bc31e55.jpg
Pneu på dekksider
IMG_4268_zps2bd47111.jpg
Påmontert. på bilen.
IMG_4270_zpscd1703b2.jpg
Eksosen så ikke så aller værst ut. Før
IMG_4273_zps0c60cbec.jpg
Etter en runde med SV metal polish
IMG_4276_zps5e63f6a0.jpg
Så fikk alle pakninger en runde med SV seal feed
IMG_4277_zpse5c21737.jpg
Vinduer fikk forsegling med RainX
IMG_4278_zps2808dc23.jpg
Så til ferdigbildene.
IMG_4279_zps80f1d39c.jpg
IMG_4280_zpse681dc61.jpg
IMG_4281_zps43aa6d47.jpg
IMG_4283_zpsa416ad76.jpg
IMG_4284_zps546da6c7.jpg
IMG_4285_zps1f2306bd.jpg
IMG_4286_zps1fbc117e.jpg
IMG_4287_zpsd4898d82.jpg
IMG_4288_zps3a604999.jpg
IMG_4289_zps4cf9abd7.jpg
IMG_4290_zpsbd3fd8a3.jpg
IMG_4291_zps1cacc7fe.jpg
IMG_4292_zps1814de65.jpg
IMG_4293_zpsce51a50d.jpg
IMG_4294_zps2590794a.jpg
IMG_4295_zps17a0b906.jpg
IMG_4296_zps3ccc07f4.jpg
IMG_4297_zps9bba065e.jpg
IMG_4298_zps44ce2e01.jpg
IMG_4299_zpsaee766ea.jpg
Bilen er levert med egne beskyttelsestrekk til stolene.
IMG_4300_zps6e532967.jpg
IMG_4301_zps61beb188.jpg
Tidsforbruk på denne var på 35-40 timer
*** BILDER ER IKKE TILLATT BRUKT UTEN TRÅDSTARTERS SAMTYKKE ***
84

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en flott jobb på rød superbil fra deg. :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnifico! Bravissimo!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig jobb på en like utrolig bil. Dobbelcred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent som alltid. Det begynner sikkert å bli kjedelig å høre etter hvert, men det er ikke noe annet å si. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strålende :) Må ha en sånn liten rupes ser jeg til caliptra mine :) Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult. Gøy å se at Opaque har flere bruks områder enn "bare" matt lakk :)

Bra utført jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert! Norges beste Ferrari detailer :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der kom den ja, hehe. Strøkent jobba Tommy som alltid!! Lite spørsmål. Hvordan er det med Ferraris 5. Store i forhold til denne samlingen?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk jobb! :) Cred levert :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid på en nydelig bil :D
Grønn knapp trykket

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk som deler!

Grønn knapp er en selvfølge på dine tråder, ikke bare fordi resultatet er 100%, men også på grunn av bilder, forklaringer, bruksområdet på produkter, osv.. rett og slett god lesing!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta imot en grønn en mens jeg stikker og bytter boxer igjen... :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blei som vanlig sinnsykt strøkent fra deg, Tommy. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig arbeid, som setter standarden når det gjelder detailing!

Bilen er jo grom, og eier er sikkert enda mer fornøyd med gliset, etter denne runden:)

Kred knapp trykket også..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert, strøkent som vanlig!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en flott jobb på rød superbil fra deg. :thumbup:

Takker Øyvind

Magnifico! Bravissimo!

Gracias

Utrolig jobb på en like utrolig bil. Dobbelcred :)

Takker.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent. Du er utrolig flink. Ser jeg har noe å strekke meg etter ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent som alltid. Det begynner sikkert å bli kjedelig å høre etter hvert, men det er ikke noe annet å si. :)

Takker, alltid morro med litt ros for jobbene

Strålende :) Må ha en sånn liten rupes ser jeg til caliptra mine :) Cred

Rupes maskinen er glimrendes til både calippere, og andre små plasser.

Kult. Gøy å se at Opaque har flere bruks områder enn "bare" matt lakk :)

Bra utført jobb :)

Takker. Har veldig sansen for Opaque serien til Swissvax.

Vakkert! Norges beste Ferrari detailer :)

Cred!

Takker, men som nevnt tidligere så er det flere detailere som jeg mener er dyktigere en meg.

Der kom den ja, hehe. Strøkent jobba Tommy som alltid!! Lite spørsmål. Hvordan er det med Ferraris 5. Store i forhold til denne samlingen?

Ja da var den på plass. Litt usikker på hva du tenker på ang 5. store?

Fantastisk jobb! :) Cred levert :)

Takker

Flott arbeid på en nydelig bil :D

Grønn knapp trykket

Takker

Takk som deler!

Grønn knapp er en selvfølge på dine tråder, ikke bare fordi resultatet er 100%, men også på grunn av bilder, forklaringer, bruksområdet på produkter, osv.. rett og slett god lesing!

Takker, å hyggelig at du kan plukke opp noen tips.

Ta imot en grønn en mens jeg stikker og bytter boxer igjen... :)

Takker, bare lese neste thread uten bokser, så slipper du det problemet :P

Dette blei som vanlig sinnsykt strøkent fra deg, Tommy. :)

Takker

Nydelig arbeid, som setter standarden når det gjelder detailing!

Bilen er jo grom, og eier er sikkert enda mer fornøyd med gliset, etter denne runden:)

Kred knapp trykket også..

Takker, å ja eier er meget fornøyd....atter en gang.

Lekkert, strøkent som vanlig!

Takker

Strøkent. Du er utrolig flink. Ser jeg har noe å strekke meg etter ;)

Takker.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på fantastisk bil, igjen :)

Etter å ha testet endel komboer som vist på bildet under, [...]

Ferrari-detailing og Miller må vel være ok kombo, selv om jeg kanskje ville trodd La Rosso var mer passende.. :P

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive