Gå til innhold
Knutis

Test/shootout mellom Armor All Shield - Scholl Neo

Recommended Posts

Knutis    756
Knutis

Tidligere i år hadde jeg innom en Citroen, hvor eieren sa han hadde blitt anbefalt hos sin lokale Mekonomen-butikk, å kjøpe Armor All Shield.

Den skulle ifølge de være "bedre enn voks", lett å bruke og ha god holdbarhet.

Produktet blir også diskutert her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/16265-armor-all-extreme-shield-wax/

Så var jeg tilfeldigvis innom Mekonomen selv en dag, og fant da at de hadde gratis prøvepakker av dette produktet. Jeg greide ikke holde meg, og tok med meg en pakke til test.

2013-09-21110654_zpsdf95281e.jpg

Instruksjonene er relativt klare. Jeg tar dog kommentaren om at Shield skal "reaktiveres ved hver vask" med en klype salt.

2013-09-21110645_zpsca8d1083.jpg

Jeg begynte med å først polere panseret med S3gold på gul Scholl pad, deretter finpolere med Scholl S30+ på Orange pad. Syns det ble veldig bra etterpå. :)

Her er kamphanene side om side:

2013-09-21112026_zps1694aabe.jpg

Jeg tok så en "skvett" med Shield på hvit mikrofiber-påføringspad, og smurte det tynt utover panelet.

2013-09-21112113_zps3c13e643.jpg

Den perlet seg faktisk litt på oljene fra Scholl-polishen.

2013-09-21112158_zps98e58970.jpg

Skillet ligger horisontalt midt på panseret.

2013-09-21112835_zps8f6c003a.jpg

Neo påførte jeg på vanlig måte: spray lett på en mikrofiberklut, deretter påfør med kluten. Snu kluten, og buff tørt.

Så gikk det ca 15 minutter mens jeg ryddet, før jeg trillet bilen ut i lett regn.

Shield:

2013-09-21113449_zps8c7a8f29.jpg

Neo:

2013-09-21113453_zps73998743.jpg

Hele panelet:

2013-10-06153700_zps43d22ce9.jpg

Denne påføringen skjedde i midten av september. I starten spurte jeg passasjerer som satt på, hvilken side de syns hadde strammeste dråper, og hvilken som så glattest ut. De fleste mente i starten at siden med Scholl Neo var best.

Etter ca 1 mnd, mente de fleste (inkl ronnyn her på dcn) at siden med Armor All Shield var best.

Nå har det gått straks 7 uker siden påføring, og i går kveld vasket jeg bilen for første gang siden da.

Neo er nå omtrent helt død, Shield henger enda litt selv om den er veldig slapp.

(insert videosnutt her, kommer når jeg kommer meg hjem da linjen på jobb er for dårlig til opplasting)

Jeg mener derfor at på min bil og med min bruk, holder Shield omtrent like lenge som en generisk voks, og er verken verre eller bedre enn noen av de andre på markedet. Dersom en ønsker noe mer holdbart til omtrent samme pris, er Collinite sine vokser et bedre alternativ.

Kan kjøpes hos de fleste butikker som fører bilrekvisita og utvalgte bensinstasjoner, for eksempel Torshov:

http://www.torshovbil.no/sider/vare?0&varenr=115642

• DCN Poeng 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

sjå her har du vert i sving med testing ja :) litt gøy at det blir testet litt andre produkter som blir solgt over disk på lokalsjapper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

var ikke lett å se forskjell på de rett etter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Spørsmålet er jo om 7 uker er lang eller kort tid...

Til 289 kroner hadde jeg nok ønsket meg noe lenger holdbarhet enn det, særlig siden en flaske Collinite 845 koster 90 kroner mindre og varer 8 måneder lenger pr påføring. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

7 uker er greit for en spraysealer eller sprayvoks syns jeg.

Jeg er enig med deg vedr holdbarhet pr krone. Personlig ønsker jeg gjerne at lsp skal holde fra høst til vår, og fra vår til høst. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Nå har jeg nesten trykket kjøp på denne Neo etter resultatet av den andre testen din, men kan jeg tolke mellom linjene at selv om ArmorAll Shield holdt lenger på panseret, så har Neo et bruksområde på vindu/plast/lakk som allikevel gjør den til et mer enn akseptabelt innkjøp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Jeg har akkurat tømt min første flaske, og skal absolutt ha Neo i hyllen i all overskuelig fremtid. :)

Den er finfin til å fjerne polishrester med fra gummi og plast, og gjør at plasten får tilbake litt av fargen sin.

Den er flott å bruke på vinduer, har veldig god holdbarhet på sidevinduer men noe kortere på frontrute, spesielt om du bruker viskerne. Så for folk som ikke vet om de liker forsegling på frontruten sin, er denne flott siden den tross alt ikke varer et halvår likevel. :)

Den er finfin til å dra over paneler der lsp begynner å bli slapp, eller til å fjerne fuglebais på nypolert bil (som en qd).

Men å bruke den som enkel LSP og forvente lang holdbarhet, det gjør jeg ikke. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig