Gå til innhold
Hurley

Pika Pika Rain / Shiny Rain erfaringer?

Recommended Posts

Hurley    0
Hurley

Jeg får levert en ny Mercedes nå første uken i november. Tenkte kanskje det skulle være grei "skuring" å velge lakkforseling, men jeg har aldri vært mer i tvil i løpet av hele kjøpsprosessen enn nå ved valg av akkurat dette.

Engine Room Høvik anbefaler sin samarbeidspartner ECO bilvask som visstnok benytter Pika Pika Rain / Shiny Rain lakkforsegling. Dette er visst ganske nytt utenom Asia, men er det noen som har erfaring med dette? De snakker om at det holder 5 år. Er det noen grunn til å tro at dette er bedre enn Ditec, ToughGuard eller andre nanoforseglinger? :)

Har forstått at midler for polering og lakkforseling er veldig subjektivt og alle har sine egne favoritter, men finnes det noen vedtatte sannheter som dere er enige om? :)

Meguiar's M188 Deep Crystal Coating er en av de bedre polymerproduktene? Holder det virkelig over 1 år? ("Hvis det gjøres riktig"?)

Akkurat nå er jeg kun få tastetrykk fra å legge inn en forespørsel i underforumet her om noen i Oslo-området kan fikse dette for meg.

Takker for alle råd og tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svanem    0
Svanem

Jeg klarer ikke helt å bli overbevist av disse forseglingene som alle de forskjellige selskapene leverer.

At enkelte produkter kan holde opp imot 1 år er sikkert mulig, men da må du tenke på at dette er som regel fra selskaper

som holder til i land som har mye mildere klima en det vi har.

Hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt 10 bokser med Poorboys Nattys, da har du beskyttelse i 5år hvis du legger voks selv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mammut89    105
mammut89

har hatt ditec på bil selv. det skal godt gjøres å få forsegling til å vare mer enn 1 år. særlig i norge hvor vi salter mye og avfetting deretter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Vil heller anbefale en Gtechniq-behandling eller lignende. Ta kontakt hvis du ønsker en pris på det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    732
Belle

Jeg har null problem med å få 22ple til å holde 1år eller mer i Oslo-klima på kuneebiler, selv med lite/dårlig vedlikehold.

Så det er mulig, akkurat produktet du spør om har jeg aldri hørt om så det skal jeg ikke uttale meg om

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig