Elly

Hjelp til valg av vinterdekk! 4 valg!

34 innlegg i emnet

Hei, trenger nye vinterdekk til min BMW e39.
Er ute etter BILLIG dekk, da bilen ikke brukes om vinteren. Men vil ha vinterdekk om noe skulle gjøre at den må brukes !

Loadindex står det lite om, men vet bilen må ha høy load Index.

225/40/R18

Har 4 valg på dekk rundt 1000 lappen, noen som har anbefalinger innen disse?!

1. Star Performer SPTS AS -- kr. 907,-

2. Nankang Snow SV-2 -- kr. 957,-

3. Falken HS-439 -- kr. 999 ,- (XL dekk med felgbeskyttelse)

4. Falken HS-449 -- kr. 1076,-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun erfaring med Nankang av de du nevner, og det ville jeg droppet og heller gått får Achilles som er bedre og billigere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er stor fornøyd med Falked Ziex dekkene på alle bilene her i gården (Dette er da sommer dekk)

derimot hvordan Falken er som vinterdekk aner jeg ikke.. her er det x-ice med pigg det går i og det sitter virkelig godt på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde droppet nankang.

Forøvrig hadde jeg kjøpt brukte premiumdekk for å lagre bilen heller enn nye drittdekk...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Are!

Hør rundt på de lokale dekksjappene om de har et sett med overliggere fra fjorårsesongen, og om de kan gi deg en hyggelig pris. Fikk en sesong gamle Michelin X-Ice2 piggfritt ferdig på for 3000kr. Dette var riktignok 195/65-16, men flere og flere leverer jo relativt store dimensjoner på nye biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/40 18" tror jeg kan bli vannskelig å oppdrive her i byen... Veldig ukurrant dimmensjon egentlig ;P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/40 18" tror jeg kan bli vannskelig å oppdrive her i byen... Veldig ukurrant dimmensjon egentlig ;P

Dette er jo standard sommer dimmensjon..

mulig det stiller seg litt annerledes med tanke på at det er vinterdekk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de du listet ville jeg tatt Falken HS-449 uten tvil. De andre du skrev opp er ikke beregnet for nordiske forhold. Pass på at dekket er laget med nordisk gummiblanding. Men ville heller lagt i bittelitt mer og gått for Toyo, Marshal eller Barum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal vrenge av noen 225/40/18 på tirsdag. Mener de heter icebear. Kan se på mer specs på tirsdag og oppdatere deg.

Fæle på is, derfor jeg bytter. Ellers ok egenskaper. Stod på bilen da jeg kjøpte den for snart to år siden, så de er hvertfall to år gamle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal vrenge av noen 225/40/18 på tirsdag. Mener de heter icebear. Kan se på mer specs på tirsdag og oppdatere deg.

Fæle på is, derfor jeg bytter. Ellers ok egenskaper. Stod på bilen da jeg kjøpte den for snart to år siden, så de er hvertfall to år gamle.

Grunnen til at det er dårlig på is er gummiblandingen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt Nankang sv2 på tre biler, to av de med quattro. Syns de var veldig gode på snø, men dårlige på is. Hadde ikke hatt problemer med å kjøpe slike igjen. :) Nankang sommerdekk derimot, er livsfarlige.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt Nankang sv2 på tre biler, to av de med quattro. Syns de var veldig gode på snø, men dårlige på is. Hadde ikke hatt problemer med å kjøpe slike igjen. :) Nankang sommerdekk derimot, er livsfarlige.

Har da hørt veldig mye bra om Nankant ns2?

flere som bruker disse på bane også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitesterke er de, men fordi de er knallharde. På våt asfalt og spesielt våt vegmerking var det som å kjøre på is. Hadde disse på en Corrado G60.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitesterke er de, men fordi de er knallharde. På våt asfalt og spesielt våt vegmerking var det som å kjøre på is. Hadde disse på en Corrado G60.

hm.. høres ut som perfekte dekk til penværsbilen med alt for brei camber det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er dekk laget kun for norden, Har kjørt på de selv, gode dekk, litt vel myke, så blir litt "seigt" å kjøre på bar asfalt når det blir mer enn 7 grader i bakken. (Dekk laget for nordiske forhold er som regel laget for å fungere når det er mindre enn 7 grader)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg gjerne en PM om hvilke dekk det er ;) Hadde vært fint!

Kjører ns2 på sommerfelgene 245/30/19 ... Virker som gode dekk for bruksbil, men litt støy selvsagt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt Nankang sv2 på tre biler, to av de med quattro. Syns de var veldig gode på snø, men dårlige på is.

Hadde ikke hatt problemer med å kjøpe slike igjen. :)

Nankang sommerdekk derimot, er livsfarlige.

Direkte farlig på is vil jeg påstå :)

Achilles fungerte jevnt over bedre, og det i 215-35/19 mot 225-40/18 på Nankang.

Leide hytte halvveis opp bakken på Hafjell og det gikk smertefritt med Achilles, hadde ikke turt å prøve engang med Nankang.

Tilbake til topic; hvis Falken er laget for nordisk klima hadde jeg nok gått for dem, hvis de ikke blir gruset av noen andre dekk til samme pris i tester vel og merke

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dukket opp noen audi felger med riktig dekk dim. her i nærområdet til en grei pris :) Så da er dekk handlet og felger til salgs! hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig lurt.

Jeg har i alle fall smertelig erfart hva nankang kan koste.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Nankang sommerdekk på en VW Golf 2000 modell, og det var livsfarlig. Det var ingen forvarsel på når dekkene slapp, ikke noe hyling eller noe. Slapp bare plutselig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive