Gå til innhold

Hjelp til valg av vinterdekk! 4 valg!

Recommended Posts

Skrevet

Hei, trenger nye vinterdekk til min BMW e39.
Er ute etter BILLIG dekk, da bilen ikke brukes om vinteren. Men vil ha vinterdekk om noe skulle gjøre at den må brukes !

Loadindex står det lite om, men vet bilen må ha høy load Index.

225/40/R18

Har 4 valg på dekk rundt 1000 lappen, noen som har anbefalinger innen disse?!

1. Star Performer SPTS AS -- kr. 907,-

2. Nankang Snow SV-2 -- kr. 957,-

3. Falken HS-439 -- kr. 999 ,- (XL dekk med felgbeskyttelse)

4. Falken HS-449 -- kr. 1076,-

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Jeg er stor fornøyd med Falked Ziex dekkene på alle bilene her i gården (Dette er da sommer dekk)

derimot hvordan Falken er som vinterdekk aner jeg ikke.. her er det x-ice med pigg det går i og det sitter virkelig godt på :)

Skrevet

Jeg hadde droppet nankang.

Forøvrig hadde jeg kjøpt brukte premiumdekk for å lagre bilen heller enn nye drittdekk...

Skrevet

Enig med Are!

Hør rundt på de lokale dekksjappene om de har et sett med overliggere fra fjorårsesongen, og om de kan gi deg en hyggelig pris. Fikk en sesong gamle Michelin X-Ice2 piggfritt ferdig på for 3000kr. Dette var riktignok 195/65-16, men flere og flere leverer jo relativt store dimensjoner på nye biler.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Skrevet

225/40 18" tror jeg kan bli vannskelig å oppdrive her i byen... Veldig ukurrant dimmensjon egentlig ;P

• Forhandlere
Concker
Skrevet

225/40 18" tror jeg kan bli vannskelig å oppdrive her i byen... Veldig ukurrant dimmensjon egentlig ;P

Dette er jo standard sommer dimmensjon..

mulig det stiller seg litt annerledes med tanke på at det er vinterdekk?

Skrevet

Av de du listet ville jeg tatt Falken HS-449 uten tvil. De andre du skrev opp er ikke beregnet for nordiske forhold. Pass på at dekket er laget med nordisk gummiblanding. Men ville heller lagt i bittelitt mer og gått for Toyo, Marshal eller Barum.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Skrevet

Jeg skal vrenge av noen 225/40/18 på tirsdag. Mener de heter icebear. Kan se på mer specs på tirsdag og oppdatere deg.

Fæle på is, derfor jeg bytter. Ellers ok egenskaper. Stod på bilen da jeg kjøpte den for snart to år siden, så de er hvertfall to år gamle.

Skrevet

Jeg skal vrenge av noen 225/40/18 på tirsdag. Mener de heter icebear. Kan se på mer specs på tirsdag og oppdatere deg.

Fæle på is, derfor jeg bytter. Ellers ok egenskaper. Stod på bilen da jeg kjøpte den for snart to år siden, så de er hvertfall to år gamle.

Grunnen til at det er dårlig på is er gummiblandingen :)

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Skrevet

Jeg har hatt Nankang sv2 på tre biler, to av de med quattro. Syns de var veldig gode på snø, men dårlige på is. Hadde ikke hatt problemer med å kjøpe slike igjen. :) Nankang sommerdekk derimot, er livsfarlige.

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Jeg har hatt Nankang sv2 på tre biler, to av de med quattro. Syns de var veldig gode på snø, men dårlige på is. Hadde ikke hatt problemer med å kjøpe slike igjen. :) Nankang sommerdekk derimot, er livsfarlige.

Har da hørt veldig mye bra om Nankant ns2?

flere som bruker disse på bane også

Skrevet

Slitesterke er de, men fordi de er knallharde. På våt asfalt og spesielt våt vegmerking var det som å kjøre på is. Hadde disse på en Corrado G60.

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Slitesterke er de, men fordi de er knallharde. På våt asfalt og spesielt våt vegmerking var det som å kjøre på is. Hadde disse på en Corrado G60.

hm.. høres ut som perfekte dekk til penværsbilen med alt for brei camber det :P

Skrevet

Dette er dekk laget kun for norden, Har kjørt på de selv, gode dekk, litt vel myke, så blir litt "seigt" å kjøre på bar asfalt når det blir mer enn 7 grader i bakken. (Dekk laget for nordiske forhold er som regel laget for å fungere når det er mindre enn 7 grader)

Skrevet

Send meg gjerne en PM om hvilke dekk det er ;) Hadde vært fint!

Kjører ns2 på sommerfelgene 245/30/19 ... Virker som gode dekk for bruksbil, men litt støy selvsagt!

Skrevet

Jeg har hatt Nankang sv2 på tre biler, to av de med quattro. Syns de var veldig gode på snø, men dårlige på is.

Hadde ikke hatt problemer med å kjøpe slike igjen. :)

Nankang sommerdekk derimot, er livsfarlige.

Direkte farlig på is vil jeg påstå :)

Achilles fungerte jevnt over bedre, og det i 215-35/19 mot 225-40/18 på Nankang.

Leide hytte halvveis opp bakken på Hafjell og det gikk smertefritt med Achilles, hadde ikke turt å prøve engang med Nankang.

Tilbake til topic; hvis Falken er laget for nordisk klima hadde jeg nok gått for dem, hvis de ikke blir gruset av noen andre dekk til samme pris i tester vel og merke

Skrevet

Dukket opp noen audi felger med riktig dekk dim. her i nærområdet til en grei pris :) Så da er dekk handlet og felger til salgs! hehe

Skrevet

Veldig lurt.

Jeg har i alle fall smertelig erfart hva nankang kan koste.....

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Jeg hadde Nankang sommerdekk på en VW Golf 2000 modell, og det var livsfarlig. Det var ingen forvarsel på når dekkene slapp, ikke noe hyling eller noe. Slapp bare plutselig.

Synes dette er rart da jeg har hørt fra flere personerer en jeg kan telle at NS 2 sommerdekkene til nankang skal være veldig kurrante da de er laget på et michelin dekk =/

Mulig at disse eldre generasjonene til nankang har vært veldig dårlige men..

DavidRS
Skrevet

Synes dette er rart da jeg har hørt fra flere personerer en jeg kan telle at NS 2 sommerdekkene til nankang skal være veldig kurrante da de er laget på et michelin dekk =/

Mulig at disse eldre generasjonene til nankang har vært veldig dårlige men..

Det begynner å bli en del år siden jeg hadde Nankang, og har ikke hatt lyst til å kjøpe det siden. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Skrevet

Det begynner å bli en del år siden jeg hadde Nankang

Samme her, med unntak av SV2 som jeg og fattern kjørte på senest i 09-10 sesongen.
Skrevet

Jeg ser den at du ikke vil klinke til med nye Nokian dekk på en bil som ikke skal brukes på vinteren.

Men, jeg kan ikke fatte og begripe at folk er interessert i å vurdere det å tenke på å sette på "farlige" dekk på vinterbruksbilen, for å spare noen tusen kr.

Jeg ville aldri vurdert å sette på noe annet enn premiummerker på bilene mine. Har kjørt med henholdvis Nokian, Conti, Michelin og Goodyear dekk på alle bilene.

Jeg har hittil vært mest fornøyd med michelin.

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår