Roy Inge

Mercedes-Benz CLK 320

gng.JPG

Om dette ikke er en SHOW så ble ihvertfall bilen SHINE. Det var for mørkt om morgenen til å få tatt skikkelige "før bilder" og litt dårlige forhold til å ta "etter bilder", men jeg har forsøkt å gjøre mest mulig bilder og kort beskrivelse under veis.

32zm.jpg
Bilen er registrert i 2006, og er kjørt litt i Oslo og i litt i Ålesund før den nå har endt opp på Klepp.
3 liters V6 på ca 270 diesel hk og 600 nm gjør den til en litt skjelden bil i sin klasse.

kwm0.jpg
Før oppstart

7r3g.jpg

Bilen ble levert ferdig vaskeautomat-vasket, men vaskes selvfølgelig en gang på skikkelig vis

Her ble følgende brukt:
Prickbort over hele bilen
P21S på felger
en blanding av Jif Bilshampo og Chemical Guys CWG i skumkanon

v1lj.jpg

Iron-X på felger og bil, fra vinduslister og ned
Håndvask med CG CWG i bøtte med Meguiars vaskehanske

Motor fikk en svak dysj med Bilt Hamber Surfex HD og avspylt med lavt trykk på sikker avstand

Bilen ble kjørt inn i garasje og lettere tørket for hånd med Miracle Dryer, for så å stå å tørke på egenhånd. Imens ble interiøret begynt på.

Her representert av skinnrens i setene.

i5v9.jpg

Swissvax Leather Cleaner ble brukt på det meste, men her på dette bilde(bl.a.) måtte Scholl Spam trå til

shuw.jpg

66w7.jpg

Dette setet er nå akkurat satt inn med Swissvax Leather milk

vqak.jpg

Dørken og mattene ble støvsuget og rengjordt med rensemaskin, mens resten av bilen bare ble støvsuget. Bilen er innvendig godt holdt, så bildene jeg ikke har tatt av dette er ikke store saken å snakke om, mattene ble litt renere. Det er ikke mye man kan gjøre for å pynte på en rose ;)

MOTOR
Motor mangler før bilde, men bestod av masse sand-støv og støv ellers, dette ble vasket bort med Surfex HD og litt Spam. Her er Scholl Boost sprayet på.

t339.jpg

29ft.jpg

kkyh.jpg

Etter 4-5 timer har dette delvis trekt inn i plastikk og delvis fordampet, restene -dvs små oppsamlinger blir tørket bort med en fille.

xn20.jpg
f85u.jpg

yma1.jpg
j5rq.jpg

LAKK

Utstyr og produkt
Maskin Flex VGR med Scholl "3i1" bakplate

Scholl Concepts
S2orange
S3gold
S30Easy Clean
CF02
Shine 9000 1:3
Orange pute
Lilla pute
Spider pute
Våtslipesett

PolishAngel
SnowWhite
Famous

Swissvax
Cleaner Fluid
Autobahn

Korrigering begynner i det små med litt fikling under dørhåndtaket med hånd pad og Scholl Scholl S3gold

poui.jpg
Jeg vet at disse bilene har hard lakk, og valget falt derfor fort på Scholl S3gold på Lilla Scholl pute. Dette er en ny kombo for meg, men har en formening om at den skal gi lik, eller litt mindre cut egenskaper enn Spider puta til Scholl som er anbefalt sammen med S3.
Denne komboen fører forøvrig til mye mindre støving enn med Spider pad, men den må derpå renses mye oftere enn spiderputa.

26td.jpg

Før:
zgrd.jpg

Etter 3 pass med ca 1200 omdr og bra press og et par avsluttende pass med lite press
6z4e.JPG

Dørhåndtakene

9ou.JPG

riper

d1ra.jpg

v55j.jpg
Nesten borte etter 4 pass med nær 1700 omdr og mye press på spot pad type lilla Scholl med S3 gold

5jfp.jpg
En omgang til med samme kombo så er ripene helt borte :)

Bakskjerm høyre side:

ifry.jpg

Før rubbing med S3 gold og lilla pute på Flex roterende

dq2o.jpg

q83j.jpg
50/50

u9w5.jpg

kgug.jpg
Det blir noen snodige abstrakte kunstverk etter handlingene mine

Apropos handlinger, jeg måtte innom Multilakk og få nye ullputer til denne bilen og den neste bilen jeg skal gnikke litt på.

z9fj.jpg
Mirka ullputer
c1n3.jpg

7kt9.jpg

Sammen med Scholl S2 orange utgjør dette et ganske bra radarpar syns jeg
Brukes fortrinnsvis på lakkert plast og andre snodige plasser.

09te.jpg
Etter S30ec
gx18.jpg
Litt oljer kan så vidt skimtes oppe i blits-lyset til kameraet
imjk.jpg

mupz.jpg
PolishAngel SnowWhite er lagt på her
2gc2.jpg
NB! Bildene lyver litt da det ser ut som at jeg har lagt på et hinsides tykt lag med voks her :P

Dette fikk stå å kose seg en stund(20min) før den ble buffet av.
ca 3 timer senere fikk bilen ett nytt lag voks, dette laget er av PolishAngel Famous.
Jeg hadde en liten samtale med Ketil(ScandicShine) på øret mens jeg holdt på med bilen for å bli litt klokere på PolishAngel og hva som var lurest å legge av disse to. Vi ble enige om å legge snøhvit nederst og Famous oppå med minst en times opphold. Da skal dette gi en holdbarhet på 6 måneder -minst, sannsynligvis lenger.

Og min kjakke komentar til disse to voksene i forhold til hvordan de er å jobbe med så er SnowWhite mer flytende og oljeaktig, den er mer drøy i bruk føles det som, enn Famous. Men på en annen side så er Famous mer allsidig enn SnowWhite, som er best egnet til hvite og sorte biler.

alikevel her er et bilde av Famous som ligger på lakken

m63f.JPG
qysq.jpg
nvxm.jpg

Bilen blir meget blank og fin etter denne behandingen.

86n9.jpg

3se7.jpg
ppip.jpg
32zm.jpg
6vsl.jpg
hsda.jpg

Det er en stund siden jeg har skrevet om en jobb jeg har gjordt, så kom gjerne med konstruktiv tilbakemelding på hva dere savner av info/bilder og hva dere evt ville gjordt anderledes, og tilbakemeldinger generelt :)

Kunden er fornøyd og allting godt :) Endret av Roy Inge
22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blankt og pent. 3000 rpm grovkombo på roterende er i kjappeste laget for min del. Fin jobb! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred gitt! Et fint stykke arbeid! :)

Nydelig bil!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blankt og pent. 3000 rpm grovkombo på roterende er i kjappeste laget for min del. Fin jobb! :)

Jeg er helt enig med deg, men det ente opp slik av og til med den lilla puta. Jeg bestemte meg for å kjøre hele bilen med denne komboen, selv om spiderpad og litt lavere hastighet egentlig hadde vært å foretrekke...

Cred gitt! Et fint stykke arbeid! :)

Nydelig bil!

Takk :) Ja det er et smykke av en bil egentlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra :) Synes også 3000rpm er noe voldsomt, men det gikk jo :)Har aldri vært over 2000rpm selv, og på en sånn trang plass går jeg ned til 1300ca og bruker lengre tid. Men cred for god jobb :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble pent dette, cred.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba og det ble et bra løft på en deilig bil!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra :) Synes også 3000rpm er noe voldsomt, men det gikk jo :)Har aldri vært over 2000rpm selv, og på en sånn trang plass går jeg ned til 1300ca og bruker lengre tid. Men cred for god jobb :)

Takk :) Det er ikke ofte jeg kjører på slike turtall selv, men noe måtte jeg foreta meg for å tyne denne komboen litt på såpass hard lakk :)

Ble pent dette, cred.

Ja det ble det, desverre så er det ikke noe alle bildene avdekker da de har litt... 'kremt' ....dårlige lysforhold og tidvis feil innstillinger :P

Bra jobba og det ble et bra løft på en deilig bil!

Takk, ja jeg skulle gjerne hatt en lengre kjøretur i denne bilen. Kraftig motor til å være en slik "liten" bil. Dette er normalt en motor man finner igjen i E-klassen til Mercedes-Benz, ikke i CLK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra utført jobb :) og ei fin garasje å holde på i ser eg :)

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra løft! :) Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for responsen :)

Ang mitt skriveri om 3000 omdr.: så lurer jeg litt på hvor jeg har det ifra, for Flex maskinen min kommer ikke så høyt på turtallet en gang.

Men innstillingen på hastigheten var på litt over 4, altså 1500-1800 omdr, ifølge tabellen på selve maskinen.

Jeg beklager at jeg har feilinformert i innlegget, men jeg har nok gått med hode under armen akkurat der. Skal endre første innlegget slik at det kommer til det riktige.

For øvrig; hastigheten på Flex PE14-2 150 er opptil 2100, på L3403VGR er det 3700 men denne ble ikke brukt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive