MatsR

Inspeksjonslykt, hvilke?

Som emnetittelen sier, hvilke lykt er å foretrekke? Er det LED eller halogen som er best?

Jeg er fersk på dette området og vil gjerne ha litt informasjon og eventuelt handle meg en lykt hvis det er "nødvendig".

Kan samtidig slenge ut ett spørsmål til, Vil en Led Lenser T7 gjøre jobben?

Kom med din mening og erfaring.

Mvh Mats

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kraftig led lykt er best. Led lenser T7 vil gjøre jobben ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Audi S8 sier, led lykt fra deal extreme er knallbra.

Jeg har blant annet denne som jeg bruker mye(!) til alt mulig. Et kjempe kraftig lys og bra lykt, har mistet denne mye i bakken og ikke noen skader på den.

Sleng på 2-3 18650batterier (lang lystid med disse batteriene) og en ladder så har du lykt og batterier i lang tid fremmover som kan brukes til det meste.

Men som også nevnt så burde du ikke ha det travelt ved bestilling fra DX, det tar fryktelig lang tid :D

Endret av johime(joakim)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, men er det nødvendig eller bare kjekt å ha?:) Ser at Scandicshine har en til 299,- og NAF har en til 299,- , begge med grei lumen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Led lykt må man ha. Jeg bruker kun det. Slipper å ramle i arbeidslamper da ;)bruker en lykt fra bilnerden. Lader og ekstra batteri er viktig.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at 2000 lumen kan bli i overkant for holospotting... men til å skremme folk av veien med kan den nok funke bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000 lumen kan jeg nok garantere at den ikke er. Leden som sitter i den lykta kan takle maks 900-1000 lumen med god kjøling. Jeg vil tippe den ligger rundt 5-600 lumen :) Og skulle man finne på å bruke aaa batterier så er ikke de i stand til å levere mer enn 100 lumen i noen få minutter.

Selv bruker jeg min trofaste wf-502d med en r2 drop-in og 2x18650 batterier. Enkel, solid, pålitelig og perfekt mengde lys i forhold til brukstid. Vil ikke ha noe mikkmakk på en poleringslykt. Bare på og av :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive