MatsR

Valg av voks!

Heisann!

Jeg har tenkt å kjøpe meg en såkalt entry collection fra Swissvax. Jeg har en 07' 1-serie, den er safir sort metallic.

Det jeg ikke vet da, er hvilke voks jeg burde kjøpe med. Er blue-weiss godt egnet siden den er blandet til nyere BMW eller hva er best?

Prisklasse for pakke kan være maks rundt 2500.

Kom gjerne med noen tips:)

Med vennlig hilsen

Mats Rise Jakobsen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del gjerne info og erfaring da jeg og er ute etter voks til min BMW :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax har jo egen voks til BMW, så den er et opplagt valg. Shield er et annet godt alternativ. Swissvax har vokser som det er en fryd å jobbe med.

Hva har du tenkt å gjøre med selve lakken? Det er gjerne det som betyr mest for resultatet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax har jo egen voks til BMW, så den er et opplagt valg. Shield er et annet godt alternativ. Swissvax har vokser som det er en fryd å jobbe med.

Hva har du tenkt å gjøre med selve lakken? Det er gjerne det som betyr mest for resultatet. :)

Jeg er helt ny innen bilpleie, men har hørt det at voksene demmes er gode å jobbe med. Okei, da går jeg får blue-weiss!

Jeg har planer om å kjøpe meg DA maskin + poleringsmidler(scholl, SV?) og få lakken så strøken som jeg klarer. Har litt produkter fra megs fra før som jeg har brukt til håndpolering, men har lyst til å prøve med maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handle deg en komplett poleringspakke med DA-maskin fra en av forhandlerne. Det er der du vil få det største hakesleppet i forhold til løft av utseende på bilen. En voks til slutt som er lett å jobbe med, er ren bonus. 10-15 mikrofiberkluter vil du ha stor glede av :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://alienautospa.no/produkt/startpakke/nybegynner-poleringspakke-krauss-900w-scholl

Vil en sånn pakke være en god nybegynner pakke? Hva med kvaliteten på maskinen?

Jeg driver å kikker rundt om kring etter billig microfiber, så at alien autospa hadde gruppe kjøp nå, men har ikke råd desverre!

For å gi et lite tips, er det kanskje ikke aller mest lønnsomt å starte med en SV Entry pakke med Blau-Weiss hvis du synes bilpleie koster litt mye. SV er bra, men dyrt, og det finnes mange gode alternativer til lavere pris.

Så har du råd til MF-er også :):thumbup:

Smart Club pleier å ha en 36-pk med helt greie MF-er til 250 ish kroner..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://alienautospa.no/produkt/startpakke/nybegynner-poleringspakke-krauss-900w-scholl

Vil en sånn pakke være en god nybegynner pakke? Hva med kvaliteten på maskinen?

Jeg driver å kikker rundt om kring etter billig microfiber, så at alien autospa hadde gruppe kjøp nå, men har ikke råd desverre!

Den maskinen er ypperlig å starte med :) Gå for det settet, og legg med noen microfiberkluter i tillegg. Så er du igang med ett sett som vil gi ett resultat. Mye bedre en ett enkelt entrykit fra Swissvax.

Ville som Øhn skriver, lagt pengene i det "basic" i starten, og heller velge en rimeligere voks. Du betaler dessverre unødvendig mye for Swissvax merket i starten. Den Colinite 845 voksen som følger med i det settet er ypperlig, lett å legge på\buffe av. Med god holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å gi et lite tips, er det kanskje ikke aller mest lønnsomt å starte med en SV Entry pakke med Blau-Weiss hvis du synes bilpleie koster litt mye. SV er bra, men dyrt, og det finnes mange gode alternativer til lavere pris.

Så har du råd til MF-er også :):thumbup:

Formulerte meg litt feil ser jeg, har råd, men må prioritere annerledes blir vel bedre. Men ja, jeg ser helt klart hva du mener og jeg skal ta det med videre:)

Og det med MF, kanskje jeg må innover en tur dit å se!

Den maskinen er ypperlig å starte med :) Gå for det settet, og legg med noen microfiberkluter i tillegg. Så er du igang med ett sett som vil gi ett resultat. Mye bedre en ett enkelt entrykit fra Swissvax.

Ville som Øhn skriver, lagt pengene i det "basic" i starten, og heller velge en rimeligere voks. Du betaler dessverre unødvendig mye for Swissvax merket i starten. Den Colinite 845 voksen som følger med i det settet er ypperlig, lett å legge påbuffe av. Med god holdbarhet.

Takk for svaret! Er jaggu flott med andres erfaringer, blir lettere å handle nå!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smart Club på Slependen skal legges ned, så tenkte jeg skulle gjøre et kupp på MF og Jif Bilshampo, men de var helt tomme for begge deler. :(

De hadde 5 Karcher K7.650 igjen, så er mulig det blir kongepris på det senere. :) Kostet 4995 nå. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smart Club på Slependen skal legges ned, så tenkte jeg skulle gjøre et kupp på MF og Jif Bilshampo, men de var helt tomme for begge deler. :(

De hadde 5 Karcher K7.650 igjen, så er mulig det blir kongepris på det senere. :) Kostet 4995 nå. :)

Pokker heller da. Ser at alle SC-butikkene skal bli rene Coop-butikker - kanskje SC Alnabru har noe igjen? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pokker heller da. Ser at alle SC-butikkene skal bli rene Coop-butikker - kanskje SC Alnabru har noe igjen? :)

Vurderte å dra inn for å se, men måtte hente guttungen i barnehagen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive