Stein86

Steins blå VW Golf 1,6 1998

94 innlegg i emnet
Tenkte jeg kunne lage en liten tråd om Golfen som jeg har kjøpte for noen uker siden, denne fungerer nå som en god nummer 2 bil
Det er litt småplukk som må fikses, men ingenting alvorlig.
Og både motor, girkasse og understell kjennes veldig bra ut, noe som ikke er overraskende med tanke på full servicehistorikk og at endel slitedeler er blitt byttet de seneste årene.
Forrige eier hadde tatt NAF-test, så denne er bakgrunnen for to-do listen jeg har laget:
  • Undersøke nærmere rust på bremserør - Hverken jeg eller to mekanikere klarte å finne noe rust på bremserørene.
  • Fikse vindusmekanisme høyre bakdør - Ny motor er bestilt og installert.
  • Bytte ytre mansjett på drivaksel på førersiden. Mansjett er kjøpt
  • Justere nærlys høyre side - Justert på verksted
  • Fikse lekkasje inn i bilen. (Gulvet på passasjerside var vått når jeg kjøpte bilen.) - Ferdig
  • Rengjøre alle seter og gulvteppe. - Ongoing
  • Fikse dugg i venstre baklykt - Lykten er skikkelig tørket så håper den holder seg slik fremover.
  • Fikse rust helt fremst på taket
  • Fikse rust på bakluke
  • Fikse bakrutevisker. Plugg fra Gecleant er bestilt og montert
  • Nye vinterdekk med pigg på stålfelg trengs før vinteren.
Slik så bilen ut når vi fikk parkert den på "mekke-lokasjonen" aka hjemme hos Kjell.
2013-09-13195714_zps631a81ea.jpg
2013-09-13195727_zps4e888709.jpg
2013-09-13195925_zps2739bf3c.jpg
Det første vi gjorde var å fjerne passasjersete og skjære ut dempematten under teppet og sette inn en varmeovn for å tørke opp.
2013-09-13225616_zpsc739866c.jpg
2013-09-13225627_zps5d1b76dc.jpg
2013-09-13225624_zpsb8d36667.jpg
Samtidig tok vi ut filterboksen til pollenfilteret.
2013-09-13225638_zpsd83e6d51.jpg
2013-09-13225633_zpsc7d96647.jpg
Deretter rengjorde vi godt nedi der og fuget litt før vi re-installerte filterboksen. Så nå håper jeg at det blir tett nedi der.
Baklykten ble tatt ut og lagt inne i varmen slik at den kan få tørket skikkelig.
2013-09-17214838_zpse5a56483.jpg
Vinduet i høyre bakdør virket ikke, og når en prøvde å operere vinduet skjedde det ingenting utenom at en hørte at det klikket i releet.
Vi fjernet dørpanelet og alle bevegelige deler ser OK ut, så dermed konkluderte vi med at det må være motoren som er gåen.
Så da ble de bestilt inn en ny slik, og etter 5 minutter innsats en ettermiddag fikk jeg byttet motoren så nå funker alt tipp topp. :)
Legger bare ved et bilde slik at jeg husker delenummeret på motoren:
2013-09-17190649_zps3b82454d.jpg
Fikk startet med å rense passasjersetet, og slik så det ut før jeg begynte:
2013-09-17191907_zps6066d0f4.jpg
Har ingen bilder etter rengjøring, men tar med et bilde halvveis i prosessen:
Var ihvertfall masse dritt i rensevæsken i maskinen, så det bør ha blitt endel bedre.
2013-09-17191851_zps1e44095b.jpg
Siste vi fikk gjort var å legge dempematter under panseret:
Dette vil sannsynligvis ikke ha noen effekt i det hele tatt med tanke på at en bensinmotor går relativt stille uansett.
Har hatt stor suksess med å gjøre dette tidligere på en Caddy 1,9tdi.
2013-09-17213056_zps92eb67b3.jpg
Siste vi fant ut er at lyset i taket ikke fungerer skikkelig, den ene leselampen funker bare på gode dager.
Så tenkte jeg skulle få tak i en ny enhet, men tar det litt på sikt foreløpig.
2013-09-17202931_zpsb8644b76.jpg

Etter at bilen hadde tørket i en god uke fikk vi satt inn dempematten, gulvteppet og passasjersetet.
Deretter var det fjerning av vindusvisker bak som var på agendaen.
Var selvfølgelig et par småting som knakk underveis i prosessen med å fjerne panelet på bakluken, men ikke rare tingene.
Bilde rett etter at glassplugg var satt inn og limt på plass.
2013-09-24195229_zps062d97e0.jpg
Da tenkte vi at det var en god ide å fjerne alt av emblemer slik at sluttresultatet ble slik:
2013-09-24224930_zps89d8f6a3.jpg
Fant litt rust på innsiden av bakluken, så der må det nok gjøres noe snart.
Tar gjerne imot tips, har en plan om å bruke BiltHamber Hydrate 80 inni der.
2013-09-24192906_zpsd0f68230.jpg
2013-09-24192900_zps7ef20ea6.jpg
Hadde også tenkt å bytte ytre mansjett på venstre drivaksel, men akselbolten satt noe helt vannvittig.
Og uten en skikkelig latmannsarm tilgjengelig så fant vi ut at det var bedre å gjøre det en annen dag. Det hadde ikke hadde gått hull på mansjetten enda, så er ikke veldig hast med å få ordnet det.
2013-09-24201055_zps53604c19.jpg
Fikk også undersøkt rusten på bremserørene, som var nevnt i NAF salgstest.
Det viste seg at alle bremserørene ser helt topp ut, så ingenting som trengs å gjøres der med det første. :)
Ellers ble det byttet til gule nærlys og gul parklyspære og byttet det meste av pærer innvendig i bilen til LED.
Byttet pakning på begge baklyktene:
2013-09-24222816_zps39d7efc0.jpg
Og vasket over all plast i bilen med 1:20 Surfex HD. Litt irriterende at jeg ikke tok noen gode før/etter bilder av det for det ble en enorme forbedring på den lyse plasten.
Eneste jeg tok bilde av var fra vaskingen av antiskli-matten som ligger i førerdøren:
2013-09-24220834_zpsb0dec941.jpg
2013-09-24221047_zps77933fda.jpg
Begynner å nærme seg en "ordentlig" bil snart:
2013-09-24213617_zps5310f7e2.jpg
Håndbrekket tar ujevnt, så er et eller annet som må gjøres der. Tar ikke skikkelig på venstre side.
På venstre kalipper så er den "armen" der håndbrekksvaieren er koplet til litt slapp i fisken så må pønske litt på hva jeg må gjøre der.
Har funnet ut at venstre kalipper ble byttet på verksted for cirka et år siden, så skal ringe dem og høre om de er fornøyd med at det slutter å virke etter et år.
Endelig var det tid til å få rengjort bilen skikkelig.
Startet med en relativt skitten bil, er nok lenge siden den har fått en skikklig vask:
2013-09-28123211_zps1ff5ed4c.jpg
2013-09-28123200_zpsc6001f02.jpg
2013-09-28123222_zps2936b39f.jpg
Kapslene trengte også en god vask.
2013-09-28133438_zpsd378337b.jpg
Endel svarte prikker under begge frontlyktene:
2013-09-28123233_zps0a0f7727.jpg
2013-09-28123239_zps8c40d47e.jpg
Som alle ser så trengte motoren også en god vask:
2013-09-28123302_zps7fac1acf.jpg
2013-09-28123312_zpse6f9c756.jpg
Inne i tanklokket så det heller ikke så bra ut.
2013-09-27172715_zpsef3b71e3.jpg
Startet med Prickbort på hele bilen og dette fikk ligge i 5-6 minutter før jeg skummet bilen med BiltHamber Autofoam.
2013-09-28130354_zps2f0718ef.jpg
Var endel dritt som kom rennende på dette tidspunktet.
2013-09-28130405_zps72eeb2a3.jpg
2013-09-28130407_zps1d4924af.jpg
Etter avspyling var det på tide å få renset gummilistene rundt dørene, og plastlistene på bilen med Surfex HD blandet 1:10 og en børste.
2013-09-28131818_zps38802811.jpg
2013-09-28131823_zps0e0d02b2.jpg
2013-09-28132152_zpsa553dc29.jpg

Tok av hjulkapslene slik at disse fikk en god vask, samt at jeg fikk vasket felgene i samme slengen.
2013-09-28134214_zpsfef1381d.jpg
Endelig var det tid for å bli kvitt jernpartikler i lakken, og idag var det Iron-X som fikk æren av å gjøre denne jobben.
Ingen tvil om at det var endel å ta tak i her.
2013-09-28134746_zpsdc83d008.jpg
2013-09-28134749_zps0dfadfbf.jpg
2013-09-28134759_zps3f44787b.jpg
2013-09-28134817_zps9184dbd3.jpg
Når både asfalt og jernpartikler var fjernet fra lakken så bilen slik ut:
2013-09-28142501_zps9280f0b5.jpg
2013-09-28142515_zps772d576d.jpg
Endelig var bilen ren nok til at en kunne begynne med håndvask, tok ingen bilder av dette.
Vasket også alle rutene med en "nano-svamp" fra Nanolotus.
Etter at jeg hadde fått tørket bilen med et mikrofiberhåndkle la jeg Gtechniq G3 glassforsegling på alle rutene (Har nå byttet navn til G5) og tok en kjapp runde med å legge Collinite 845 voks på bilen. Hadde ikke tid til å polere bilen nå, men ville ha noe beskyttelse allikevel for å gjøre det lettere å vaske bilen i tiden fremover.
Endelig var bilen noenlunde presentabel:
2013-09-28163047_zpsaed8fb08.jpg
2013-09-28163057_zpsb30fcd1f.jpg
2013-09-28163111_zps30475b7f.jpg
Beklager at jeg klarte å rote inn hånden min på dette bildet, men det viste at jeg fikk fjernet de svarte prikkene under frontlyktene så tok med bildet her allikevel.
2013-09-28163117_zps1283fac8.jpg
2013-09-28163143_zpsea59b5df.jpg

Motor-rommet ble også seende endel bedre ut:
2013-09-28175720_zps156310e5.jpg
2013-09-28175727_zpscde3fc97.jpg
ok også et kjapt bilde for å vise forskjellen mellom passasjersetet (som jeg har renset tidligere) og det litt mer skitne førersetet:
2013-09-28175701_zps4621a509.jpg
Et kjapt bilde av bilparken hjemme for tiden:
2013-09-28175827_zpsb576d725.jpg
De litt mer observante la merke til noe tape og greier på bunnen av førerdøren på ferdigbildene, og tenkte jeg kunne skrive litt om dette nå.
Mellom vask og lakkforsegling fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på litt rustfjerning og forebygging av rust i dørkarmen på førerdøren.
Ser ut som om at siden døren ikke er perfekt justert, så har det blitt slitt bort litt lakk iløpet av en periode:
2013-09-28144903_zps8bd73150.jpg
2013-09-28144911_zpsc27cf26c.jpg
2013-09-28145320_zps8497bef4.jpg
2013-09-28145324_zpsb5c0aabf.jpg
Startet jobben med å bruke en stålbørste på dremelen og slipe bort endel rust og fjerne løs lakk
2013-09-28145013_zpscd630b4a.jpg
2013-09-28145250_zps7057743c.jpg
2013-09-28150149_zpsca95d086.jpg
Deretter la jeg Deox gel på der jeg hadde slipt, og la plastfolie over.
2013-09-28150914_zpsf5dd6fd9.jpg
2013-09-28150922_zpsaa738a30.jpg
2013-09-28150925_zps9c76673c.jpg
2013-09-28151056_zps718263fa.jpg

Dette fikk ligge på bilen til neste dag slik at den fikk fikk "spist" så mye rust som mulig, og slik så det ut dagen etter:
2013-09-29121201_zps319290dd.jpg
2013-09-29122416_zpsd7068da2.jpg
2013-09-29122420_zpsc5bb9cd6.jpg
2013-09-29122425_zps4ef0e959.jpg
2013-09-29122429_zpscab50e91.jpg
Her hadde jeg gjort en litt slett jobb med å fjerne løs lakk, så ble en ekstra strafferunde etterpå her:
2013-09-29122359_zps8f036803.jpg
Tok frem dremel og sandpapir og fikk fjernet litt mer lakk og pusset litt bedre:
2013-09-29122509_zpsdb62c32e.jpg
2013-09-29123620_zpseb9508c9.jpg
Når forhåpentligvis all rust var borte så var det på tide å finne frem BiltHamber Hydrate 80 og male denne på.
2013-09-29124027_zps560b83dc.jpg
Er lyseblå de første minuttene etter at den er påført:
2013-09-29124127_zpsdd8d0772.jpg

Deretter blir den gjennomsiktig:
2013-09-29125052_zpsc388847b.jpg
2013-09-29131108_zps2d75149e.jpg
2013-09-29131113_zps23ea9541.jpg
2013-09-29131119_zps948d823f.jpg
2013-09-29131129_zpsfe81adec.jpg
2013-09-29131133_zpsa36ac8a9.jpg
2013-09-29131156_zps2834cc23.jpg
2013-09-29131205_zps51d36e85.jpg
Hydrate 80 har nå tørket skikkelig, og er blitt helt svart. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av dette i ettermiddag.
I tillegg har jeg endel bilder av før/etter av dørhengslene som jeg skal få lagt ut bilder av etterhvert.
En smakebit på hvordan dørhengslene så ut:
2013-09-27163853_zps2cd9c268.jpg
2013-09-27163810_zps3ffc18eb.jpg

Tar gjerne imot tips og triks, en ting som står høyt på listen er å fjerne innerskjermene og rengjøre skikkelig der. Har også kjøpt inn BiltHamber Dynax UB, men får se om jeg ender opp med å bruke dette i hjulbuene.

3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gikk fra fin Golf til veldig fin Golf i løpet av en relativt kort stund.

Please do tell hvordan du rengjør hengslene og inni dørene der da mine også ser sånn ut, men får aldri helt gjort de ren uten at jeg står i fare for å spyle ned Focal-settet som står i døra.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det.

Skal få tatt et nytt bilde av hvordan dørhengslene ser ut nå, er virkelig en enorm forskjell.:)

Det gikk med store mengder prickbort, et par gamle tannbørster (fordi de blir så pakket med gris at det er håpløst å rense dem), litt tålmodighet og forsiktig spyling med pistol på hageslangen underveis. (Pleier å bruke HT men ville ta litt hensyn til naboen som hadde barnebursdag)

Avsluttet med å smøre opp hengslene med CRC Multilube.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte du noe til å behandle gummislangen mellom dørkarm og karosserisiden? Og evt. hva ? :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, gjorde ikke noe med den denne gangen.

Men har tidligere på kundebiler brukt Einzett gummipfledge (?) eller noe sånt eller valetpro protectant. (Tror denne heter talos protectant nå.)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne oppdatere med litt før/etter bilder av dørhengslene:

Er noen uker siden de ble rengjort, så de har blitt litt støvete allerede.

Noen som har noen gode tips til å friske opp den gummimansjetten mellom dør og karroseri?

Førerdør:

DoslashrVforan_zps0bbd04ce.jpg

Venstre bakdør:

DoslashrVbak_zpsc4b25394.jpg

Passasjerdør:

DoslashrHforan_zps4259ad53.jpg

Høyre bakdør:

DoslashrHbak_zps3d46e828.jpg

Fikk i tillegg støvsugd bilen og byttet gulvmattene til nye originale matter, det var en billig oppgradering som gjorde mye for interiøret.

Skal få vasket pedalene og fothvileren også iløpet av uken. ^_^

Gammel:

2013-10-16175148_zps9c54d404.jpg

2013-10-16175411_zpsd67d404f.jpg

Neste på listen er å bytte takantennen og trekke ny ledning frem til radioen, rense setene og gulvteppet og så ta en ozonrens av interiøret.

Endret av Stein86
2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin golf mk4! Har samme selv og syns det er en veldig fin biø! Enda finere ble din etter shine! Gratulerer :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut! :)

Hvordan skal du gå frem videre med rusten du har pusset på døra og i kanalene? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På gummimansjetten, så vil jeg anbefale Swissvax seal feed.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir jo bare bedre og bedre Stein!

Utrolig forandring!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin golf mk4! Har samme selv og syns det er en veldig fin biø! Enda finere ble din etter shine! Gratulerer :)

Takk for det. Har alltid hatt sansen for mk4 og dette er ikke den første Golf 4'en i familien så er ganske kjent med disse etterhvert.

Begynte med detailing-karriere fordi jeg skulle få mine foreldre og min bror sin mk4 blanke og fine.

Et lite mimrebilde over tidligere mk4 i familien.

CIMG0322sladdet.jpg

Ser veldig bra ut! :)

Hvordan skal du gå frem videre med rusten du har pusset på døra og i kanalene? :)

Siden jeg brukte Hydrate 80 så er ihvertfall metallet godt beskyttet for fremtiden.

Planen videre er å påføre litt BiltHamber Electrolyx og deretter lakkere i riktig farge og med klarlakk.

Men blir ikke farge før jeg har fått tatt all rusten, slik at jeg kan lakkere med fargen på alle plassene samtidig.

På gummimansjetten, så vil jeg anbefale Swissvax seal feed.

Godt tips, skal få testet dette ut.

Dette blir jo bare bedre og bedre Stein!

Utrolig forandring!

Takk for det, er jammen gøy å ha en "gammel" og sliten bil å jobbe på.

Tror GTIen føler seg litt tilsidesatt for tiden, siden det alltid blir jobbing på mk4'en og det er denne jeg bruker til jobb hver dag.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebil dette. Mor har en 2001 IV 1.6 som fortsatt oppfører seg bra.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fikk gjort litt mer med bilen igår.
Fikk vasket fothvileren:
2013-10-17171102_zps73625a96.jpg
2013-10-17172338_zps912a954a.jpg
Fikk tatt pedalene også, startet med clutch-pedalen:
2013-10-17171531_zpscdf92be4.jpg
Og her er alt tatt:
2013-10-17172345_zps76766728.jpg
Siste jeg fikk gjort var å rense en del av førersetet, noen som klarer å se hvilke del av setet jeg har renset? :)
2013-10-17170919_zpsa632f061.jpg
2013-10-17170924_zpse4f868e1.jpg
2013-10-17170926_zps89be1207.jpg
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe!

Det ble litt forskjell på det setet ja!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I helga fikk jeg endelig tid til å få vasket hjulbuene foran.

Fikk bare tid til å ta hjulbuene foran, men satser på å få tatt de bakre om ikke så lenge.

Utgangspunktet på førersiden:

2013-10-19122924_zps720a2e93.jpg

Var litt godsaker her kan du si:

2013-10-19124008_zps80f90263.jpg

Ble ikke perfekt, men det var så godt som jeg hadde anledning til denne gangen:

Brukte Surfex HD 1:10, Prickbort, Børster og HT vasker for å få det rent.

2013-10-19132426_zps27a1849b.jpg

2013-10-19132431_zps948603fa.jpg

Innerskjermene hadde gnisset bort litt lakk, så der pusset jeg rent og la litt Hydrate 80 for å stoppe videre rust.

2013-10-19132440_zpsf51628c4.jpg

Var litt godsaker i høyre hjulbue også:

2013-10-19140052_zps9233db2f.jpg

2013-10-19140040_zps159c6a09.jpg

Brukte samme prosedyre på denne siden, men glemte å ta bilde av det.

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:eek: Her snakker vi utgraving!
Må jo være noe utrolig jallakonstruksjon siden det blir sååå ille? Nesten så en lurer på om det skulle vært et hull i bunn der? Eller er dette noe som er ansamlet over tiår av tidligere eier?

Bra forbedring iallefall! :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var litt arkeologi-feeling en liten periode.

Har hørt rykter om at det er et kjent problem på golf 4 og vil anta at dette har blitt oppsamlet jevnt og trutt siden -98.

Tviler på at tidligere eiere har giddet å gjøre denne jobben.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt vanlig på IV ja ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fikk byttet mansjetten på venstre side for noen uker siden, ikke helt gåen men sannsynligvis ikke lenge til den hadde røket:
2013-11-28212113_zpsc336bd50.jpg
Begynte å undersøke bremsene litt igår, og slik så 3 av 4 glidebolter på bakbremsene ut:
2013-12-17201516_zpseb93b173.jpg
2013-12-17201756_zps09e2e30e.jpg
Gummien var gåen på en av dem, så heldigvis var Møller åpent og hadde et sett på lager.
Så da ble det gjenbruk av gummien på to av dem, og gjenbruk på de to siste.
Renset glideboltene og smørte dem opp igjen så nå burde det bli bedre, fikk tatt på litt kopperpasta på bremseklossene også så nå burde det bli bra.
Har ikke hørt noe hyling fra bremsene enda ihvertfall.
Men fatter fortsatt ikke helt hva som skjer med håndbrekket, virker faktisk som om håndbrekkvaieren på venstre side er litt treg.
Men i tillegg så tror jeg kalipperen er gåen, fordi når jeg manuelt dytter inn armen til håndbrekkvaieren så kan jeg enda rotere på venstre hjul.
Er ganske sikker på at jeg har kvittering på at venstre kalipper er byttet ifjor så tror jeg skal få tatt meg en telefon til de som byttet den forrige gang.
Et lite stemningsbilde etter jevnlig pendling på motorveien, og bilen ble vasket forrige lørdag...
Oppgraderte fra stålfelger på sommeren til Vr6 originalfelger på vinteren. :)
Mangler alle senterdekslene, men sliter med å finne ut hvor jeg kan få kjøpt nye.
2013-12-17212154_zpsf4cfead9.jpg
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På torsdag hadde jeg prosjekt som var å fikse dørlåsen i førerdøren.

Sentrallåsen har bare virket sporadisk i det siste, så da måtte vi åpne døren og prøve å fikse loddingene på "datakortet" som sitter i dørlåsen.

Litt mer stress en nødvendig å få den elendige dørlåsen ut, men det gikk forsåvidt greit helt til vil skulle løsne vinduet.

Og selvfølgelig knakk en av de plast-klipsene som guider vinduet i vindusheismekanismen når vi skulle løsne skruen... :(

2014-01-02194359_zps1dce4f8e.jpg

2014-01-02194402_zps8bbcdff1.jpg

2014-01-02194415_zpsee26a6d2.jpg

Det ble ghetto-fix med tape når alt skulle monteres igjen, og nye klips som er laget i stål må handles inn.

For det som er interesserte så tok jeg noen bilder av dørlåsen i forskjellige stadier i prosessen.

2014-01-02184342_zpsd8a0cc94.jpg

2014-01-02185403_zps9c39fc85.jpg

2014-01-02185408_zpsfee95150.jpg'

2014-01-02185412_zps73f98b68.jpg

2014-01-02185417_zps6324c684.jpg

Kort fortalt så demonterte vi låsen og loddet noen av punktene på "data-kortet" i dørlåsen.

Så nå fungerer sentrallåsen igjen, og håper den har tenkt å fungere i lang tid fremover.

Dersom jeg får noen feil igjen så bytter jeg bare hele driten, gidder ikke å pusle med slike småting flere ganger.

Dagens gladnyhet er at jeg snakket med verkstedet som byttet venstre caliper for halvannet år siden, og de tok gledelig bilen inn for å vurdere om det er en garantisak med tanke på at håndbrekket ikke virker på venstre side.

Er 98% sikker på at caliper er gåen, med tanke på at uansett hvor mye jeg beveger den "håndbrekk-hendelen" på caliper så klarer jeg ikke å låse hjulet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive