Jonce

Få bort poleringsmiddel på plastik

Hei

Har kjøpt en Golf MK5 GTI hvor tidligere eier har fått et jalla jalla firma til å polere den og derfor er det masse hvite poleringsrester på plastikken. Hvordan kan man fjerne det? Og hva burde kan påføre etterpå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sterk surfex hd med en stiv børste bør funke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Stigtm skriver, så er det sterk Surfex og en stiv børste som gjelder. Har brukt tannbørste selv og også gått godt over med microfiber. Har gjort susen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp og vann funker fjell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp brukes her også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp og vann funker fjell.

Funker fjell, men Surfex og børste er mer skånsomt. Så ville begynt med det. Blir fort en matt flekk på plasten hvis du blir ivrig med nanosvamp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde nettopp inne en Porsche Cayenne, Når jeg fjernet maskeringstapen så jeg at jeg hadde vært litt uheldig og komme utpå plasten. Det som funket da var 3m sin citrus spray og det funket som fjell!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lufter en tanke, men noen som har prøvd IPA til dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IPA fungerer også.

Det samme gjør forøvrig Scholl Neo og Scholl Spam også, sålenge det ikke er kritt som har trukket inn i plasten. Da blir den aldri sort igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lufter en tanke, men noen som har prøvd IPA til dette?

Jess, funker dårlig. Surfex eller sitrusrens sammen med børste og klut tar det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess, funker dårlig.

Nja, det kommer som sagt litt an på hva det er. :) Om det er ferske merker av feks Scholl eller Menzerna, er det null problem å få det bort med en MF fuktet med IPA eller annen kontrollspray feks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, det kommer som sagt litt an på hva det er. :) Om det er ferske merker av feks Scholl eller Menzerna, er det null problem å få det bort med en MF fuktet med IPA eller annen kontrollspray feks.

Jeg var bortpå trekantene til noen speil på siste jobb (kommer S&S snart!), og det ville ikke bort med Scholl CF02 og klut/børste. En dusj Surfex og lett børsting tok det som ingenting (men er jo også mulig CF02 bløtla det en del og gjorde jobben lettere for Surfexen, men uansett...).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de lar seg fjerne eller hvor vanskelig de er å fjerne kommer jo an på en del ting. Med roterende kan man såvidt dulte borti og merkene er enkle å fjerne, evt. kan man nærmest svi de fast i plasten slik at strukturen endres, og vil da være ekstremt vanskelig å fjerne. Og jo lenger tid det går desto værre blir det, tar man det umiddelbart er det ihvertfall langt enklere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex er bestilt så skal teste det først :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loctite super clean bruker jeg til sånt :)

men Surfex fungerer veldig bra også.. men ja.. DA merker kan ofte fjernes, har du virkelig gått på meg roterende er det så og si helt umulig dessverre =/

Plastfornyer er å anbefale etterpå, her har du utrolig mye og velge i.. selv liker jeg CG G6 hyper coat selv om den er litt klissete.. Har vert borti at nevnte produkt kan fjerne merkene i en kort tid også.. la oss si 1-2ukers tid så kommer de fram igjen etterhvert som plast fornyeren mister effekten, da kan man igjen påføre på nytt.. men er så klart ingen kjempe god løsning da det bare skjuler det midlertidig.

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive