Gå til innhold

Meringdals Tesla Model S

Recommended Posts

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Godt mulig :)

Ja, det er bare å slå til før staten kommer å krever sitt! ;)

Takk for det Stifens! S&S kommer, men ikke før på nyåret engang! 5-6 mnd leveringstid :)

Noe spesielt å høre el-motoren jobbe ja, vet ikke helt hva det kan sammenlignes med?

Elektrostøy?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• Svar 294
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Meringdal

93

• DavidRS

50

• Knutis

10

• alexanderst

9

Skrevet

Takk for det! :)

Har en scirocco tilsalgs om du sku vært intressert :P

Hehe

Bra det ikke bare er meg som snur meg etter denne bilen :-)

Soting av vindu og kanskje foliere chromen står høgt på ønskelista mi :)

Må bli Teslaen :D

Meringdal
Skrevet

Leste om det der i går. Aksjne stupte, men er på vei oppover igjen nå :)

Akkurat en brann (etter kollisjon) er jeg ikke så redd for egentlig, men en brann uten videre er det litt værre med.

Batteriet er jo selvsagt brannfarlig, men likeså er vel en tank med drivstoff :)

Skrevet

Jeg må si jeg er missunnelig. Selv om det ikke er en direkte billig bil så er det utrolig hva man får til den prisen. Var det ikke rundt 1.9 mill den hadde kosta med bensin motor? :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Meringdal
Skrevet

Blir alltid en stor sak i media slike ting :-)

Ja det er klart :) Selvsagt om dette skulle skje på flere biler av samme type så kan man begynne å spekulere, men før det skjer så tror jeg nok Tesla i tilfelle tilbakekaller biler (om det skulle være en potensiell brannfare med dem).

Jeg må si jeg er missunnelig. Selv om det ikke er en direkte billig bil så er det utrolig hva man får til den prisen. Var det ikke rundt 1.9 mill den hadde kosta med bensin motor? :)

ca. halv pris værtfall i følge http://www.side3.no/article3676095.ece

Jeg så ett regnestykke som sa at bilen sparer seg 200k i effektavgift, 200k i vekt, så er det Co2 og mva i tillegg :)

Skrevet

Gratulerer med et godt bilvalg! Venter selv på bilen, og min status har stått det samme i 3 mnd nå at de leter etter deler... Altså ikke helt til å stole på disse statusene deres. Jeg skulle hatt den nå i sept/okt, men siste info er nå slutten av nov. Så håper at den snart blir bygget.... Jeg finalized 4 april.

Skrevet

Leste om det der i går. Aksjne stupte, men er på vei oppover igjen nå :)

Akkurat en brann (etter kollisjon) er jeg ikke så redd for egentlig, men en brann uten videre er det litt værre med.

Batteriet er jo selvsagt brannfarlig, men likeså er vel en tank med drivstoff :)

Ganske enig med der :)

Meringdal
Skrevet

Gratulerer med et godt bilvalg! Venter selv på bilen, og min status har stått det samme i 3 mnd nå at de leter etter deler... Altså ikke helt til å stole på disse statusene deres. Jeg skulle hatt den nå i sept/okt, men siste info er nå slutten av nov. Så håper at den snart blir bygget.... Jeg finalized 4 april.

Takk for det Frskby! :)

Ja, jeg antar at jeg ikke får den før på nyåret engang. Ikke noe stress sånn sett, da jeg må kvitte meg med bobla mi :)

men det blir selvsagt lange måneder å vente, ikke hjelper det å se filmer av bilen eller lese artikler om den heller :)

• 4 weeks later...
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg tror jeg hadde dauet på meg om jeg kunne følge progresjonen på min fabrikknye bil på den måten :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

mstrandbo
Skrevet

Godt å se de fant deler til bilen din! Du går en spennende tid i vente..

Meringdal
Skrevet

Jeg tror jeg hadde dauet på meg om jeg kunne følge progresjonen på min fabrikknye bil på den måten :)

Ja det er litt spennende! ;)

Godt å se de fant deler til bilen din! Du går en spennende tid i vente..

Ja heldigvis! :)

En liten update fra Tesla Norge idag er at prisene har økt betraktelig. Min bil, som er egentlig er midt på treet dyr, ville kostet ca. 50k mer idag enn i går. Performanceutgavene koster snart 100k mer.

Skrevet

Tesla er pr definisjon en bil man fra og med i dag, kan tjene penger på, selvom den er brukt :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Meringdal
Skrevet

Tesla er pr definisjon en bil man fra og med i dag, kan tjene penger på, selvom den er brukt :P

En fordel er jo at man kan selge den til f.eks danmark eller sverige uten å tape penger værtfall :) Mye større marked når det gjelder salg av bil.

Selvsagt, noen av bilene som blir levert idag blir solgt for ca. 100k mer, men disse som har solgt bilene sine nå må da gi den samme summen for å få den samme bilen, egentlig.

Det eneste som er nytt er at man kan velge litt mer utstyr separat. Lydpakken ligger nå på ca. 16.000 som er vel ca. det samme som kunkurrentene legger sine lydpakker på? Jeg betalte vel ca. 6.000 for denne. Her har de kun forandret prisen, mens pakken inneholder akkurat det samme. Score! ;)

Forøvrig så skal anlegget i bilen være ganske alright! :wub:

• 3 weeks later...
Meringdal
Skrevet

Lange dager fremover. Antar at bilen ikke kommer før tidligst februar! :/ lagå!

Har begynt i det små å se på nye felger. Vurderer å legge vinterdekk på orginalfelgene å kjøpe nye sommerfelger..

Har sett på Zito wp111 - godt utvalg i boltsirkler så disse passer :) forøvrig har bilen 5x120

d7d556abdfbd32cb23c803442bf68330.jpg

c0c1b09675654e38fddad46d695925b1.jpg

De på bildet er 22", men er usikker på om zito har riktig innpress på de. 20" kommer værtfall med et40 som er perfect fit. Tenkte da 9.5 bak og 8.5 fremme.

Så var det vinterdekk.. Ikke billig på 19" hjul! :P

johime(joakim)
Skrevet

bilen kledde virkelig di felgene!

Glad jeg har små stygge 15" når jeg skal handle nye vinterdekk :P

Skrevet

Klarer du ikke finne ut innpresset på de da?

Regner med du er klar over du kan øke/minke innpresset helt til 47 / 33 uten noe som må godkjennes.

Meringdal
Skrevet

bilen kledde virkelig di felgene! Glad jeg har små stygge 15" når jeg skal handle nye vinterdekk :P

Kanskje like greit det! :P

Klarer du ikke finne ut innpresset på de da?

Regner med du er klar over du kan øke/minke innpresset helt til 47 / 33 uten noe som må godkjennes.

Jepp, men nå har tesla et40 og jeg vet de har felgene i et18, så da kommer det alt for lang ut.

Men jeg har sendt en mail til butikken for å spørre. Dersom de har 22" med noenlunde riktig innpress så går jeg for dem tror jeg :-)

Meringdal
Skrevet

Det var litt vel mye ja :-)

Litt i overkant! :P

Men venter spent på mail tilbake så får man avklart litt. 22" er egentlig griselekkert på bilen. Jeg har heller ikke bestilt luftunderstell så jeg må nesten ha litt hjul som minker gapet i hjulbua :P

Skrevet

Syntes de 22" var litt vel sprikende og voldsomme. Tror du kan finne noe bedre til denne flotte bilen :)

Skrevet

Syns Zito felgene passet ypperlig jeg da.

Har sett en del av disse bilene i det siste og det er en liten ting jeg stusser litt på og det er håndtakene. Altså, hvordan i alle dager får man åpnet bilen, ser ut som om håndtakene går i ett med døra, de bygger liksom ikke noe ut.

• DCN Poeng 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår