Gå til innhold

Tråden for billige produkter og løsninger


Mantis

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Laurel1988
19.6.2017 - 18.52, trogha skrev:

Noen som har prøvd billigcoating fra Ebay?

 

http://www.ebay.com/itm/Anti-scratch-Liquid-Car-Motorcycle-Care-Super-Hydrophobic-Glass-Coating-Paint-/182626652263?hash=item2a85659067:g:2ScAAOSww9xZCu5S

 

70.- inkl.frakt for 30ml, påstått 3-5 års holdbarhet:D

Specification:
 
1. Type: Car liquid ceramic coat
2. Material: Polysiloxane and other Nano materials etc.
3. Hardness: 9H hardness
4. Durability: 3-5 years
5. Coating Thickness: about 30um
6. Gloss: shiny as a mirror with excellent high gloss
7. Anti-corrosion: PH tolerance: PH2-12
8. Heat Resistance: Up to 760 degree
9. Consumption: 30ML
10. Bottle Size: shown as the picture

Kom i postkassa idag, lukta minner endel om CQUK, skal få testa den og ta noen bilder

IMG_20170704_142753193_HDR.jpg

IMG_20170704_143035874.jpg

IMG_20170704_142843081.jpg

IMG_20170704_142812218.jpg

 

 

Endret av Laurel1988
  • DCN Poeng 3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Laurel1988 skrev:

Kom i postkassa idag, lukta minner endel om CQUK, skal få testa den og ta noen bilder

IMG_20170704_142753193_HDR.jpg

IMG_20170704_143035874.jpg

IMG_20170704_142843081.jpg

IMG_20170704_142812218.jpg

 

 

Kjør en 50/50 test på f.eks panseret med ebay vs cquk🖒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow
19.6.2017 - 18.52, trogha skrev:

Noen som har prøvd billigcoating fra Ebay?

 

http://www.ebay.com/itm/Anti-scratch-Liquid-Car-Motorcycle-Care-Super-Hydrophobic-Glass-Coating-Paint-/182626652263?hash=item2a85659067:g:2ScAAOSww9xZCu5S

 

70.- inkl.frakt for 30ml, påstått 3-5 års holdbarhet:D

Specification:
 
1. Type: Car liquid ceramic coat
2. Material: Polysiloxane and other Nano materials etc.
3. Hardness: 9H hardness
4. Durability: 3-5 years
5. Coating Thickness: about 30um
6. Gloss: shiny as a mirror with excellent high gloss
7. Anti-corrosion: PH tolerance: PH2-12
8. Heat Resistance: Up to 760 degree
9. Consumption: 30ML
10. Bottle Size: shown as the picture

prisene går jo opp og ned for hver dag! xD

nå  koster de over 100 lappen xD

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Billig... billig.. huff...

ingenting mot å spare litt kroner men å være detailer handler om kvalitet først og fremst. 

 

Dog har det blitt altfor mye hva er billigst tråder her i det siste. 

Nå har jeg det aller meste som finnes av polisher i skapet. 

Har vært mye fælt innom i det siste og da blir det brukt menzerna 300 for den kutter best. Den er også billigst omtrent. Hadde menzerna gitt samme glans og kvalitet som f.eks gul/gul og angelwax redemption gjør så kunne jeg godt brukt det, men resultatet blir så mye bedre av det at da velger jeg selvfølgelig kvalitet kontra pris. 

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.

@Arild

Hvis du tenker på meg så bare spør jeg da jeg ikke har prøvd coating før og kunne kanskje tenke meg å prøve.

 

Det handler jo da om å finne noe som er av grei kvalitet som også ikke koster en formue (ikke nødvendigvis coating men produkter generelt), det er derfor slike tråder som dette blir opprettet.

Endret av Martin.
  • DCN Poeng 2

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
8 timer siden, Martin. skrev:

@Arild

Hvis du tenker på meg så bare spør jeg da jeg ikke har prøvd coating før og kunne kanskje tenke meg å prøve.

 

Det handler jo da om å finne noe som er av grei kvalitet som også ikke koster en formue (ikke nødvendigvis coating men produkter generelt), det er derfor slike tråder som dette blir opprettet.

Ikke bare deg martin men har blitt mye fokus på billig framfor kvalitet i det siste i mange tråder. Helt ok å spare penger som jeg sier men jeg ville gjerne hatt mer tråder med produkter som gir kvalitet. 

Jeg ønsker gjerne å få enda bedre resultater også, men når 90% av diskusjonene her ikke blir kvalitet men hvor lite man klarer å betale for ting til detailing så blir jeg litt matt..

denne tråden er helt grei sånnsett men alle de andre tilstøtende som dukker opp daglig. 

 

 

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare fornuftig å finne produktene som gir best resultat til lavest pris, høy pris på produkter til bilpleie betyr på ingen måte at de fungerer best eller er av best kvalitet

Dessuten kan det være utfordrende som ung eller som familiefar å skulle bruke flerfoldige titusener på å komme i gang med denne hobbyen, så det er bare naturlig at temaet pris kontra kvalitet kommer opp.

 

Ta den (blind)testen av bla. 845 og Divine på et utenlandsk forum, ingen så forskjell og 845 hadde best holdbarhet, er Divine da best fordi den koster 13.000.- pr krukke mens 845 bare koster noen hundrelapper...

  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
11 minutter siden, trogha skrev:

Det er bare fornuftig å finne produktene som gir best resultat til lavest pris, høy pris på produkter til bilpleie betyr på ingen måte at de fungerer best eller er av best kvalitet

Dessuten kan det være utfordrende som ung eller som familiefar å skulle bruke flerfoldige titusener på å komme i gang med denne hobbyen, så det er bare naturlig at temaet pris kontra kvalitet kommer opp.

 

Ta den (blind)testen av bla. 845 og Divine på et utenlandsk forum, ingen så forskjell og 845 hadde best holdbarhet, er Divine da best fordi den koster 13.000.- pr krukke mens 845 bare koster noen hundrelapper...

Klart enig med det og ikke misforstå, sparer gjerne penger jeg også men sparer ikke for å få et dårligere sluttresultat. 

Nå gjorde jeg ferdig en 3 stegs i går. Kunne lagt på noe dyrt men valgte å legge på master sealant fordi den gir et bra resultat og heller ikke er særlig dyr. Da har du kvalitet på et billig produkt. 

Endret av Arild
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Arild skrev:

Klart enig med det og ikke misforstå, sparer gjerne penger jeg også men sparer ikke for å få et dårligere sluttresultat. 

Nå gjorde jeg ferdig en 3 stegs i går. Kunne lagt på noe dyrt men valgte å legge på master sealant fordi den gir et bra resultat og heller ikke er særlig dyr. Da har du kvalitet på et billig produkt. 

Det er nok ingen som sparer penger for å få et dårligere resultat hvis man ikke absolutt må;)

 

Når det gjelder voks eller LSP generelt handler det mer om følelser enn kvalitet i praktisk bruk, følelsen av å legge noe dyrt og eksklusivt etter en lang detailing kan for mange være verdt mye penger, og det har jeg full forståelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.

@Arild

Snakker om å spare penger angående sluttresultat.  På min opel manta så er det myye rust som skal taas snart før lakk, det er da alltid smart å legge fyller isteden for grunnnig, dette blir ca 1000kr ekstra og det fjerner myye små riper som hadde blødd igjennom lakken. Prøvelakkere før lakkering er også bra fordi da ser man alle riper og bulker og slikt som man ellers ikke hadde sett!   Dette totalt sett koster kanskje 3000kr ekstra men er 100% verdt det!  Det er slikt som jeg ikke sparer på når man kanskje har lagt ned 1000t og 60 000kr i en bil!

  Mens hva i alle dager er pointet med å legge en dyr voks oppå billig grunnarbeid?!  Det blir ikke noe bra. Da legger jeg heller igjen penger i grunnarbeid..

 

For meg så handler det om å prioritere. Jeg syntes det hadde vært kult å ha en dyr voks samling osv, men praktisk sett så har jeg ikke brukt for det for å være ærlig.  Deler til mantaen er også dyrt hvis man i det hele tatt får tak i da det er en relativt sjelden bil som man omtrent aldri ser på veien.

Endret av Martin.
  • DCN Poeng 2

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60x160 tørkehåndkle fra ebay, 22.- inkl.frakt😂

 

m.ebay.com/itm/60x160cm-Large-Microfiber-Drying-Cleaning-Towels-Car-Wash-Clean-Cloths-Kitchen-/222429005934?epid=694989979&hash=item33c9cd486e%3Ag%3AevQAAOSwOgdYupwb&_trkparms=pageci%253Ad7b05a94-6854-11e7-b9ab-74dbd1808497%257Cparentrq%253A3f8f0e9915d0ab6b447a7555ffe6e212%257Ciid%253A1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig rotet meg til å kjøpe Scholl S2 SS + Scholl S20SS hos Scandicshine Trondheims grilldag i dag 😛 Har testet produktene før, men aldri rotet meg til å kjøpe..

 

Var også en tur innom der i går og handlet noen koster + Scholl Neo (kommer til å gå en del på badet, faktisk)

 

Fikk også skaffet ny frontrute i går, da den gamle var rimelig slitt. Jævlig mye riper i lakken på panser, fremskjermer, a-stolper (ut og innvendig skade) og fronten av taket etter de som skiftet den.. Ikke særlig imponert.

  • DCN Poeng 1

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...