jonespen90

Hvordan er det å poler bilen vis den er Ditecet?

Bilen min er 1år gammel og ble ditec behandlet etter en uke. Men det jeg lurere på er om vis jeg polerer den med maskin blir det borte da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem :)

Ditech, toughcoat, permashine, you-name-it, bare å polere i vei etter vask.
Sannsynligvis er det ingen beskyttelse igjen uansett om det er mer enn 3mnd etter behandling ;)

Edit:
Ja, det blir borte, eller rettere sagt, det har nok ikke vært noe beskyttelse de siste 9mnd uansett.
Disse lakkforseglingsjobbene er knapt verd noe etter min erfaring.

Endret av Magne/Otta Detailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Magne her. Litt varrierende holdbarhet på det. Men er den 1 år gammel så er det nok ikke mye beskyttelse igjen.

Min bil var Ditecbehandlet like før jeg kjøpte den, og når jeg vasket den skikkelig DCN-style med sterk avfetting så forsvant siste rest av Ditec.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt enig, og uenig. Pålagt rett og bruk av korrekte midler og måte man vasker på vil noen av disse tilnærmet holde det de sier. Har permashine på ene bilen min, og den holder seg enda,(3dje året) men er et bortkastet produkt. PPS er et produkt jeg har gått mer og mer over til som langtvarende forsegling.

Toughguard står at skal vare i 12 mnd, etter min erfaring holder en norsk vinter, men ikke mye mer enn det. Meste annet holder 3-6 mnd eter min erfaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig det er metoder som får det til å holde, og at slurv kan forringe kvaliteten.

Men ingen ditec eller permashine behandlet bil jeg har polert har holdt noe i nærheten av lovnadene.
Det er nok mange som bare tror på hva forhandleren sier og selv om det ikke er noe beading, sheating og ingen glans etter kort tid så er det fortsatt gode greier, for de sa jo at det holder i 1-5år (avhengig av produsent).

Og så er det prisen.. fy f.. så mye penger for så lite sier jeg bare..

Men det er jo mulig at det generelt slurves mye og at det er mye av grunnen til mine erfaringer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slurv forekommer altfor ofte.. Veldig mange bruker ikke de midlene som skal brukes, bytter ut med billigere og da er ren og skjær svindel.. Forarbeidet er og veldig viktig. Men poenget er vel at ingen av disse (med unntak såklart) holder 100% hva de lover.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ordentlig kraftfull forvask så er nok Ditec'en borte. Har hvertfall fungert bra på de bilene jeg har tatt som har hatt Ditec liggende på lakken ved ankomst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive