Ole M

Har jeg ødelagt listene på bilen?

Hei!

Har vært ute å tatt bilder av listverket på bilen som dere ser under. Jeg regner med at dere er enige når jeg sier at det ikke ser så veldig bra ut... Jeg vet ikke hvordan jeg skal få dette til. Jeg mistenker at jeg har slurvet med maskering og dermed ødelagt gummien med poleringsmaskinen... Jeg har prøvd å smøre på gummifornyer fra Turtle Wax, men dette varte i nøyaktig en uke... Jeg gikk også så lei at jeg smurte inn all gummi med Polytrol. Dette var ikke så veldig bra da det ble klissete og seigt og dro til seg støv.

post-4426-0-39355700-1378900022_thumb.jp

post-4426-0-50844200-1378900023_thumb.jp

post-4426-0-61232200-1378900024_thumb.jp

post-4426-0-48635800-1378900025_thumb.jp

På bildene er det noen grå flekker. Her har det ligget vanndråper. Når listene er helt tørre, så er de jevnt over temmelig grå.

Er det noen her som kan komme med innspill slik at bilen kanskje kan se litt bedre ut i fremtiden?

På forhånd takk! :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde bomma på maskeringen på noen svarte plastdeler på bilen min, hard plast. Ikke gummi riktignok. Men ble tipsa om å bruke sterk blandet SurfexHD og gnikke dem rene med en klut, og deretter ta på plastfornyer. Det hjalp og de ble helt strøkne. Kanskje det funker for deg også? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde bomma på maskeringen på noen svarte plastdeler på bilen min, hard plast. Ikke gummi riktignok. Men ble tipsa om å bruke sterk blandet SurfexHD og gnikke dem rene med en klut, og deretter ta på plastfornyer. Det hjalp og de ble helt strøkne. Kanskje det funker for deg også? :)

Det er ihvertfall verdt et forsøk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv quick detailer eller apc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra bildene så synes jeg det ser mest ut som vannflekker alt sammen jeg. Og det ser ut som om de gummilistene trenger litt TLC ja :)

Sterk Surfeks som nevnt over burde ta alle gamle rester av TW og Polytrol etter et par runder. Å få det helt rent er essensielt for at det du smører på skal trekke inn og bli sittende.

Hvis skrubbing med MF ikke ser ut til hjelpe kan du jo prøve en nanosvamp. Denne vil jo være svakt mattende og bør testes på "et lite synlig sted".

Synsealarm!: Jeg synes mange ganger det virker som om gummi forvitrer litt jeg, at det ligger et morkent lag som må bort noen ganger, før det blir skikkelig fint. Litt som SS lakk på sett og vis...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gå over med Surfex, men hva mener du med TLC? Hva kan jeg bruke til å smøre inn med som gir en flott finish? Gjerne jeg må begynne å anskaffe swisswax...

Endret av Olimaen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tlc står nok for tender love and care ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"tender loving care" :-)

Swiss wax er det mange som er fornøyd med ja, men det finnes så mange som gjør en bra jobb på sånt synes jeg, gjør et søk på gummifornyer her inne så får du nok noen treff :-)

(Sitter på mobil så jeg gidder ikke å fikle med søk å copy paste osv ;-))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er disse laget av gummi da? Dette ser ut som aluminium/plastikk med matt lakk, ihvertfall ikke gummi. Prøv med en mild polering for hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det gummi så er surfex veien å gå, uansett så tåler også malte lister surfex så jeg ville starta med det heller enn polering

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, jeg er faktisk usikker på dette selv... Listene kjennes ut som hard gummi, men de gir ikke etter, så det kan jo være en form for plastikk og...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummi - plastikk - same same but different ;) Surfex er tingen, bare ikke la det tørke inn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive