KennethB

Fjerne hologrammer

Har vært å hentet førstebilen og den var selvfølgelig polert med Ullpute og AG Super Resin Polish. Det ble det hologrammer av. Hvordan fjerner jeg disse best? Har UC, en billig roterende, Biltema DA, gule, oransje og grønne Cyclo pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å kjøre på med da-maskin, Uc og orange ev grønne pads..

Burde kunne få bort en del med denne comboen, dog skriver du ikke hvordan bil dette gjelder. Er litt forskjell på myk ev hard lakk:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en 1995 Toyota Carina E

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holos er en simpel sak med Grønn uber og rupes medium synes jeg :)

fin enstegs combo også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UC med gule, etterfulgt av grønne ville jeg kjørt. Husk saakte bevegelser og 30x30cm område av gangen

Edit: leste litt kjapt, bruk DA maskinen

Endret av Belle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teknikk med maskina a? Spre på lav hastighet, maks et par pass også lav hastighet et par pass?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hologrammer er små riper rett og slett. Med roterende synes de lettere, siden roterende maskin lager mer ensartede ripemønster enn DA-maskin.

Hologrammer fjernes ved å bruke mildere/finere polish/pute helt til ripene blir så små at de ikke synes med blotte øyet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel ikke regulert farten på maskinen fra Biltema, men uansett er det bare å druse på..

Om du har tid og mulighet, ville jeg som nevnt først brukt orange, så grønn pad.

Tror lakken er ganske myk, så burde være grei skuring.

Lykke til:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er regulator på maskina. Men er det noen som kunne sagt noe om fart

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å prøve seg frem litt på fart. Spre på laveste, så kan du guffe opp litt. Om du kjører på høyeste hastighet tror jeg du får best resultat, dog kan du prøve med 3/4 å se ann..

Tror også egentlig at du klarer deg med grønn pad på denne bilen, men kan jo ta feil:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mors 1995 Carina E mørkegrå opplevde jeg som ganske hard/medium hard

Den polerte jeg riktignok helt i starten etter at jeg var smitta av detailing (det står litt på side 1 i loggen min fant jeg ut), det var en av prøvekaninene mine

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min har helt lik farge som den du har i loggen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du har mindre rust på dørene :P er ikke mange ukene siden jeg så den bilen sist, og jeg sverger på at dørene flagret når man slo dem igjen. Bare lakken som holder dem på plass

Men for å repetere/oversette fra loggen, så polerte jeg denne med en roterende maskin (Fixit fra Jernia, simpel maskin til rundt 500kr...), en gul pute fra Jula som var merket med medium/middels hardhet, og poleringsmiddel var Autoglym Paint Renovator. En flaske som har stått i uisolert garasje noen år... Måtte fukte puta for å unngå at polishen bare klumpet seg sammen. Usikker på hva slags hastighet jeg brukte, men jeg var veldig forsiktig den første tida jeg startet med maskinpolering, så den var garantert ikke over 4 (av 6, firetallet er forøvrig slitt bort nå) og ikke brukte jeg ekstremt med press heller.

Paint renovator er forøvrig ikke beregnet for roterende, men det skal gå fint med DA (de fleste produkter beregnet for håndpolering funker sammen med oscillerende maskiner). Jeg fikk da også litt hologrammer av denne behandlingen som jeg dekket over med Bilt-Hamber Auto-Balm (voks/forsegling som har fyller i tillegg til anti-korrosive midler)

Du får sikkert bort hologrammene med UC, DA og en passende pute (kjenner ikke Cyclo). De to eldre Toyotaene (Carinaen og min egen 2001 Yaris) jeg har polert på har vært veldig takknemlige objekter, passe hard metallic lakk som ikke har vært følsom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

polerte en 1996 carina E for en stund siden, og HERREGUD så myk lakk det var.. brukte scholl s40 på DA, og det ble holos.. den tålte heller ikke microfiber av fineste sort, så jeg måtte vaske av poleringsrester...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh, nesten så jeg blir usikker nå:P Ikke noe annet valg enn å prøve seg frem, uansett

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mindre rust har jeg.

Får nok bare prøve meg fremover ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må ofte kjøre et par steg med roterende for å rydde opp etter ull, så hvis noen har kjørt på med ull og mangel på teknikk (og ordentlige produkter) så tenker jeg det er litt å rydde opp i.

Og oddsen for at alle carinaer fra samme periode er lakkert med nøyaktig samme lakk på nøyaktig samme fabrikk er liten, så her vil nok hardheten på lakken variere like mye som ellers.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har akkurat gått over madammens bil for har stått en stund og ikke er i bruk, og skal selges.

Bilen hadde masssse hologrammer og riper.

Brukte MG 205 med orange uber pad på bildene under og DA maskin på max hastighet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive