Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet
Er du interessert i en litt personlig kost, så lager Shavemack koster etter kundens ønske.

Haha fantastisk, der kan man svi av noen kroner :)

• Admins
truhaa
Skrevet

National geographic channel kl 2200 i dag (04.02.09) er det program om barbering, hemmligheten bak barbering...

skal jeg se i allefall

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet
Ta å vent til de har oppdatert siden sin. Tror det blir større utvalg pluss at nå er det mange ting som ikke vil legge seg til i handlevogna

Er det en nærliggende oppdatering eller?

Skrevet

Nå har det begynt å bli en liten samling på badet også.

Trynedetailing er litt mer behagelig enn bildetailing på denne årstiden.

Fikk barbersåpe og grevlingkost idag. Skal testes øyeblikk. :)

IMG_0902.jpg

• Admins
truhaa
Skrevet

Pen samling det der... var kosten bra..?

Likte du Feather bladene? de tar et lag hud de.. he he, ble litt sår av de første gangen men hjalp etterhvert..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet (endret)
Pen samling det der... var kosten bra..?

Likte du Feather bladene? de tar et lag hud de.. he he, ble litt sår av de første gangen men hjalp etterhvert..

Nå har jeg ikke mye sammenligningsgrunnlag, men kosten virket veldig bra den.

Kvalitetsfølslsen er god, og jeg fikk det til å skumme bedre enn forventet på første forsøket. :)

Av blader, har jeg prøvd mercur bladet som fulgte med høvelen, og feather. Av de to liker jeg feather best.

Synes mercur virket litt sløvt i forhold.

Som du sier, får man dratt frem et nytt lag med hud. Det klødde en del, og huden reagerte godt de første gangene jeg brukte høvelen, men etter ett par ukers bruk, er det ingen bivirkninger lenger.

Neste steg er å teste gilette sine blader.

Jeg planlegge å kjøpe kniv på neste lønning. Da får jeg gjerne prøvd blodstiften også. :P Jeg har enda ikke greid å kutte meg med de-høvelen.

Dette har jeg sett meg ut:

46d0cf7e4645648ea82b8c7a0bfaf3a9.image.750x357.jpg

b4d1325042f0b28274fa072607c652be.image.416x550.jpg

Endret av Yngvejos
  • Admins
truhaa
Skrevet

Har 2 el 3 kniver her hjemme (gammle) har ikke testet de enda, men blodstift tar små kutt da, ikke 10-15cm dype kutt bare så du er obs.... he he ;)

Mercur var ok de, men derby var bedre, feather er bra men som sagt skarpe som fy så den gjør nok huden litt mer rød ja.. men liker de mer og mer selv... gilette sine blader skal jeg teste også, de er vel de eneste du finner i matbutikkene tror jeg, de har de i allefall på coop obs..

• DCN Poeng 1

-Thomas A Edison

Skrevet
Jeg planlegge å kjøpe kniv på neste lønning.

Har du lest denne?

Ganske mye å sette seg inn i når det gjelder vedlikehold, for å få fullt utbytte av barberkniver.

Skrevet
Har du lest denne?

Ganske mye å sette seg inn i når det gjelder vedlikehold, for å få fullt utbytte av barberkniver.

Jeg har lest, og sett filmer.

Jeg kjøper en ferdighonet kniv, så da burde det holde med stropping til å begynne med. Så får jeg kjøpe bryne etter hvert.

Tror jeg skal sette meg litt bedre inn i emnet før jeg bestiller.

Skrevet

Artig tråd dette. Dette forumet har vel snart samlet all kunnskap i verden om alt som dreier seg om å få ting og tang (nå også folk og fe) presentabelt:)

Jeg kjøpte en barberkniv for noen år siden, og hadde stor tro på at dette var den eneste måten for ordentlige menn å ta skjegget på. Jeg har etterhvert kommet til den konklusjon at det var tross alt en grunn til at barberhøvelen ble oppfunnet. Det er langt greiere å ta skjegget med høvel. Kniven har stadig blitt mindre og mindre brukt. Det tar for lang tid, og resultatet blir nødvendigvis ikke helt tilfredstillende. I begynnelsen blir man temmelig sår i ansiktet også.....det sies at man ikke kan huske smerte.....men....jeg husker fortsatt den fine følelsen av fint alkoholholdig etterbaberingsvann på nyskåret ansikt. Deilig, hvis man liker denslags...

Ellers kan jeg anbefale barbersåpen fra fitjar såpekokeri. Har brukt den i flere år nå. Den i kombinasjon med en skikkelig grevlinghårsbust gruser det meste av det andre jeg har prøvd av gel, skum, krem etc.

Skrevet
i kombinasjon med en skikkelig grevlinghårsbust gruser det meste av det andre jeg har prøvd av gel, skum, krem etc.

Kjipern når du har skikkelig grevlinghårsbust så du vurderer å gå ned etter grassklippern ;)

• Admins
truhaa
Skrevet

Sliter med å skumme opp fitjar såpa skikkelig jeg, blir mye luft i den, har erasmic såpe og den er det kjappt som fy å få skum av.. noe knep ang fitjar såpa? fyller den med varmt vann, tømmer av vannet og visper som en gal i lang, lang tid..

-Thomas A Edison

Skrevet

Ikke at jeg er noen ekspert på barberkniver,men tviler på at du får noen tettere og bedre barbering enn med en kniv. MEN sånn jeg har forstått det er egentlig ikke barberkniv bergna på seg selv,hele greia med kniven er at du skal gå i en barbershop å barbere deg hos er barber som vet hva slags kniv han skal bruke og hvilke midler han skal bruke. Hovedsaken til at DE høvelen ble oppfunnet var jo nettop pga det er mindre sjangs for å skjære seg og den skal være mye lettere å bruke samt tids besparende.

Skrevet
Kjipern når du har skikkelig grevlinghårsbust så du vurderer å gå ned etter grassklippern ;)

He he, var ikke grevlinghåret på kjaken min jeg siktet til, mer grevlinghåret til en stakkars grevling som noen har lugget i fra dens rygg, for så å selge det til en formue til godtroende konsumenter, som meg;) Ellers vil jeg tro at gressklipper vil føre til enda mer sår hud en kniven min...

• Admins
truhaa
Skrevet

Frisøren jeg var hos i dag skulle på barberingskurs nå, hun lurte på om jeg ville stille opp som testkanin... nja, skeptisk, men jeg skal innom bare hun får testet på en del andre først...

-Thomas A Edison

Skrevet
Sliter med å skumme opp fitjar såpa skikkelig jeg, blir mye luft i den, har erasmic såpe og den er det kjappt som fy å få skum av.. noe knep ang fitjar såpa? fyller den med varmt vann, tømmer av vannet og visper som en gal i lang, lang tid..

Litt jobbing krever den nok, men jeg synes skummer opp relativt fort. Ikke noen andre triks enn de du selv nevner. Men jeg er raus med vann, varmt vann. Videre synes jeg skummet blir veldig glatt, slik at høvel evt. kniv glir lett og fint over haken. Kjenner ikke til den andre såpen du referer til, men hvis du synes den er bedre, er det nok en god såpe som jeg kunne tenkt å prøve. Hvor får man tak i den?

• Admins
truhaa
Skrevet

Parfymeriet på Buskerud Storsenter (duften) tror den koster 39 kr også... den skummer du opp en gang, spå har du mer en nok skum i kosten til 3 el 4 påføringer til.. bra den..

men må teste litt div uanset jeg da, er en svakhet jeg har..

-Thomas A Edison

Skrevet
Ikke at jeg er noen ekspert på barberkniver,men tviler på at du får noen tettere og bedre barbering enn med en kniv. MEN sånn jeg har forstått det er egentlig ikke barberkniv bergna på seg selv,hele greia med kniven er at du skal gå i en barbershop å barbere deg hos er barber som vet hva slags kniv han skal bruke og hvilke midler han skal bruke. Hovedsaken til at DE høvelen ble oppfunnet var jo nettop pga det er mindre sjangs for å skjære seg og den skal være mye lettere å bruke samt tids besparende.

Man kan få en tett barbering med kniv. Det er sikkert. Men det skal jobbes. Og det er vondt.

Det krever nok mer innsats enn jeg har lagt i det for å beherske kniven fullstendig. Jeg sliter særlig med haken, og under nesen. Blir som regel til at jeg har tatt haken og "barten" med vanlig høvel. Kanskje derfor mange går med "smutring"? De bruker kniv og har kastet sin høvel??

Tror jeg foretrekker å bruke kniven selv, framfor å slippe en ukjendt fremmed, løs på strupen med nyskjerpet kniv....

Skrevet

Grunnen til å bruke kniv, er at det er stilfullt, maskulint, og for å lære seg noe som ikke alle mestrer.

Jeg kommer nok til å bruke DE-høvel fast, og kniv iblandt for gøy.

Skrevet
Grunnen til å bruke kniv, er at det er stilfullt, maskulint, og for å lære seg noe som ikke alle mestrer.

Jeg kommer nok til å bruke DE-høvel fast, og kniv iblandt for gøy.

Det er helt riktig, var derfor jeg fyrte opp kniv også. Og kniven holder lenge den, bare man steller den litt. Da holder den nok lengre en barbereren. Tror jaggu det blir barbering med kniv i aften. (turbobarbering om morgenen med kniv får vente noen år..)

Lexgtturbo
Skrevet

Fikk en liten pakke i dag :D (Ja eg har alltid vært glad i å få pakker :P )

DSC03739-1.jpg

Og her er den foreløpige "Barberingsutstyrsamlinen" min, utenom kosten... den glemte eg å få med på bildene, ikke at det er noe tap i og med at det er en billig kost av ukjent merke.

DSC03741-1.jpg

Såpen var knallgod :)

Skrevet

Til info så er barbershop.no oppe igjen, sendte mail til ham ang. noen varer som ikke var inne ennå. Alt måtte legges inn på nytt, så det kommer vel ting fortløpende.

Jeg tenkte å slenge inn en liten bestilling for å teste, og har kommet fram til følgende liste:

- Merkur 34C HD

- Edwin Jagger Best Badger barberkost + stativ

- Derby og Feather barberblader

- Proraso barberkrem

Dette blir artig oppgradering fra barbermaskin og Gillette høvel med Coop-barbergele :)

Innvendinger forresten? Lurer litt på noen barbersåper også, som f.eks Geo F Trumper Coconut, C&E Sandalwood og Mama Bear.

Skrevet

Jeg bruker C&E sandalwood såpen. Synes den fungerer meget bra, eneste som er litt mer strev er å få til skikkelig skum med fast såpe. Går lettere med flytende, men jeg synes den flytende blir for tynn, i allefall på mer en 3 dagers sjegg. En slik såpe holder leenge. Jeg har brukt min siden Mai 08 tror jeg. Har fortsatt masse igjen.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår