Gå til innhold
ronnys

Gråe gummilister i døra

Recommended Posts

ronnys    8
ronnys

Har en 2009 Ford Kuga som har dørgummilister, disse som tetter mot døra og interiør plastikken..disse er gråe og stygge..har prøvd å skrubbe dem med surfex med dårlig resultat..har smurt dem med de plastfornyerne jeg har. Vrp dressing og svisswax sealfeed med dårlig resultat..forslag her? Bytta list på førerdøra så den er svart og strøken..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AMG    109
AMG

Skyter fra hofta her, men hadde kanskje en dekkfornyer feks GTechniq T1 Tyre and Trim eller Auto Finesse Satin - Tyre Gel vert ett produkt som ville fått dem svarte i gjenn? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ronnys    8
ronnys

Har auto finesse satin, men er vel skeptisk til om det kommer til å virke..kan prøve!:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Sånn gummi blir jo slitt rett og slett, trur dessverre det er grenser for hvilke mirakler man kan utrette med Surfex-skrubbing og etterfølgende gummipleie. Har selv brukt Swissvax Seal Feed på listene rundt åpningene og har vært ganske fornøyd med åssen de har blitt etterpå, både mørke i fargen og den litt feite friske som-ny-looken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AMG    109
AMG

Kan en annen mulighet vere å bruke owatrol polytrol? eller vil dette kanskje bli for mye kliss?

Du får gi tilbakemelding på om auto finesse satin funker! :)

Endret av AMG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Polytrol er 'lakk' etter min mening, ikke spesielt egnet til gummi og myke materialer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
D4N1EL    5
D4N1EL

Hej!

På gummilister runt dörrar brukar jag använda Einszett Gummi Pflege Rubber Care (finns på bla Shinearama), har fungerat bra på de bilar jag använt den på. Har inte testat SV Seal Feed men mycket annat jag provat har funkat sämre än Einszett. Om listen har revor har jag bytt den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Gummilister kan få permanent skade (misfarging, skjolder) av for sterke kjemikalier såvidt jeg har kunnet lese meg til.

Generelt sett er jeg veldig glad i Carpro P.E.R.L. til både gummilister, dekksider og ulakkert plast. Har ikke sammenlignet side om side, men vil hevde at i forhold til å holde gummilister friske er den så godt som i klasse med Swissvax Seal Feed.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg har Einszett også (1Z står det vel på den med store bokstaver, for de som ikke er så stø i tysk og ikke kjenner merket), syntes ikke den gjorde helt samme jobben som Seal Feed egentlig, selv om jeg påførte, lot stå, tørket av. Har vel brukt den bare en gang, så jeg tar høyde for at det er noen nyanser jeg har glemt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
D4N1EL    5
D4N1EL

Ja, 1Z stämmer. Hehe, jag får beställa Seal Feed och testa den också. Är nöjd med 1Z men alltid kul att prova nytt! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

Hvor sterk Surfex har du brukt? Noen ganger må man bruke ganske sterk blanding på gammel gummi. På dekksider bruker jeg 1:1.

Har enda til gode å se at Surfex har gjort noen skade på det jeg har brukt den til frem til nå. Ikke vær redd for å bruke litt sterk blanding så lenge du har tenkt til å legge noe på etter å ha vasket det rent.

Får man ikke gummien bra med en gummifornyer etter at gummien er helt ren, så er det nok ikke noe håp.

Som Gry sier så er ikke Polytrol noe god på gummi da den gjerne tørker som en hinne. Pneu, Seal feed og lignende produkter er fint å bruke på dette.

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ronnys    8
ronnys

Listene er nok ikke ødelagt av kjemikalier, eldre kar som hadde denne før meg..neppe intressert i detailing..får prøve surfex ren!

Surfexn var 1:10..

Polytrol er vel mer for tørket gammel plast...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

Listene er nok ikke ødelagt av kjemikalier, eldre kar som hadde denne før meg..neppe intressert i detailing..får prøve surfex ren!

Surfexn var 1:10..

Polytrol er vel mer for tørket gammel plast...

Kjemikalier som brukes i maskinvasker er stort sett ganske sterke saker, så dette skal du nok ikke se helt bort ifra.

Ville prøvd med sterkere Surfex. Selv brukte jeg 1:5 på gummipakkningene i dørene på min gammle Volvo fra 1990. Der fikk jeg et meget godt resultat. (Nå etter lakkering, så er de fulle av lakkstøv, men det er et annet kapittel)

Når jeg nå tar en titt i loggen min så ser jeg at jeg brukte Bilberry 1:5, men Surfex gjør (minst) like god jobb her. :)

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael    402
Michael

Du sier at du har byttet den på førersida. Kanskje det er mulig å ta av lista på passasjersida og legge den i bløt i plast/gummi-fornyer over natta så den skikkelig får sugd til seg litt fuktighet? Eller kanskje bare bytte den helt også hvis det ikke er noe håp ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ronnys    8
ronnys

Det som er pussig at det er den delen av lista som er inni bilen som er grå..naboen har samme bilen et år nyere og den har svarte fine lister..ser nesten ut som et grått belegg oppå gummien ikke slitasje på selve lista.. surfex 1:10 rørte nesten ikke dette..gummifornyer la seg bare oppå og løste ikke opp belegget..skal prøve surfex ren så får vi se..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Det som er pussig at det er den delen av lista som er inni bilen som er grå..naboen har samme bilen et år nyere og den har svarte fine lister..ser nesten ut som et grått belegg oppå gummien ikke slitasje på selve lista.. surfex 1:10 rørte nesten ikke dette..gummifornyer la seg bare oppå og løste ikke opp belegget..skal prøve surfex ren så får vi se..

Er alle listene grå, eller kun denne ene? Hvis det ikke er mulig å få dem rene/svarte, kanskje du kunne snakket med forhandleren om å få byttet den også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig