EspenE

Duragloss 101 spørsmål.

Bruker dere DA maskin til å legge på dette eller for hånd? I så fall er det lav rpm og ikke noe press, eller hvordan skal man gå løs med dette produktet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt DA (tohoders uten justeringer)med hell på DG 101. Ikke nødvendig med press. Ble veldig blankt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For hånd eller med DA, begge deler funker bra. Lav rpm (opm) på DA maskinen duger, ca 3 el 4 mht fart på Meguiars G220 maskin her i gården..

Husk tynt lag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. For dette skal bare legges på? Altså, men trenger ikke jobbe noe voldsomt med det? Eller er det sånn at det er kjedelig å legge på for hånd fordi det må jobbes en del med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel bare legges på ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh.. fikk litt trøbbel nå!! Skulle egentlig ta kvelden etter bil var ferdig vasket og klar for Duragloss 101. Lånt meg en Krauss DA maskin og benyttet en myk pute. Ble litt ivrig etter vask og tenkte jeg bare skulle ta panseret før jeg ga meg. Panseret ble til begge framskermene, alle dørene og bakskjermene=) Panseret ble knallbra. Men resten.. Ikke ble det spsielt blank, det var vanskelig å tørke av og det ble heller ingen spess glatt og blank finish! Hva skjedde? Mine egne tanker: Når jeg startet med panser så sto sola på. Resten ble gjort i skyggen mens temperaturen falt fort. Det var vel kanskje rundt 16-17 grader når jeg ga meg og 21-22 når jeg begynte. Har jeg svaret mitt her, eller kan det ligge noe annet bak "failen"?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok du alt på en gang?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh.. fikk litt trøbbel nå!! Skulle egentlig ta kvelden etter bil var ferdig vasket og klar for Duragloss 101. Lånt meg en Krauss DA maskin og benyttet en myk pute. Ble litt ivrig etter vask og tenkte jeg bare skulle ta panseret før jeg ga meg. Panseret ble til begge framskermene, alle dørene og bakskjermene=) Panseret ble knallbra. Men resten.. Ikke ble det spsielt blank, det var vanskelig å tørke av og det ble heller ingen spess glatt og blank finish! Hva skjedde? Mine egne tanker: Når jeg startet med panser så sto sola på. Resten ble gjort i skyggen mens temperaturen falt fort. Det var vel kanskje rundt 16-17 grader når jeg ga meg og 21-22 når jeg begynte. Har jeg svaret mitt her, eller kan det ligge noe annet bak "failen"?

Møkkete pute mettet av lakkrens kan være årsaken hvis du tok hele bilen med samme utstyret. Pute bør byttes ofte, kanskje pr karosseridel avhengig av hvor mye møkk som sitter i lakken. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan nok det være svaret også. Jeg byttet ikke pute i mellom!! Da vet jeg det til senere. Takk folkens..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke bytte, så ihvertfall sørg for å børste den godt før hver påføring. Det hjelper mye. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okej.. er det noe slags spesialbørste eller noe som man får kjøpt som er egnet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Selges hos de fleste av samarbeidspartnerene her inne. Selges som 'Padbørste'. Selv har jeg Bilnerden sin. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt vanlig neglebørste fungerer også fjell, til en veldig fin pris. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i tilegg blind, så jeg finner ingen padbørste på Bilnerden:-)

Hvilken av Uber putene er best sammeb med Duragloss 101?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Padbørste har du sikkert i skapet på badet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay. Hva med Uber puter? Hvem av dem er å anbefale sammen med Duragloss 101?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville brukt blå eller sort Über

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal til å kjøpe meg noen nye puter nå. Hører mye godt om Uber. Vil dere si at den sorte er overflødig, eller når brukes den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive