Josruu

Første gang med maskinpolering, tips tas imot:)

Etter å ha kjørt lakkrens, polering og voksing på begge bilene hjemme så ser jeg jo fornuften i å ha en poleringsmaskin, ihvertfall når man har litt vonde skuldre i utgangspunktet...

Og ett par stykker på jobben har lurt på om jeg kan ta på meg og polere bilene deres.

Men greia er at jeg aldri har polert med maskin før så hvis noen gidder å komme med en liten kjapp guide her så hadde det vært veldig hjelpsomt:) Har ikke kjøpt maskin enda men har sett denne har blitt anbefalt før:http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr/bilpleie/polermaskin/polermaskin2/

Og jeg har ikke planer om å drive kjempestort med dette så prisen på den maskinen er egentlig det jeg har lyst til å legge i det. Jeg trenger sikkert også noen ekstra puter regner jeg med?

Det jeg har av produkter foreløpig er bare Meguiars ultimate compound, auto glym super resin polish og meguiars nxt tech wax 2.0 (eller noe slikt). Vet ikke om det har noe å si for hvordan puter jeg skal bruke. Maskering er greit nok, det har jeg jo gjort når jeg polert for hånd også, det er heller litt teknikken og hvor mye press man skal bruke ved maskinpolering som er problemet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, det skal jeg gjøre:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe maskin har jeg en liggende til salgs på kjøp og salg delen av forumet. God DA-maskin fra Bilxtra. Selges fordi jeg oppgraderte til Rupes. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg sjekke ut David:) og jeg ser i S&S trådene at dere får jo ekstremt! Blanke biler!,

Har selv en koksgrå, nesten svart audi A4 som jeg syns ble ganske blank og fin etter rens og polering men den er jo ikke i nærheten av ett speil slik som dere får til. Er det maskinpoleringen som gjør dette eller er det produktene dere bruker som gjør det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du skulle korrigert en hel bil uten maskin, så hadde det nok tatt ukesvis, og trolig endt med amputert arm etterpå. Men det hadde kanskje latt seg gjøre..

Men produktene betyr veldig mye, samtidig er det jo en selvfølgelig at bruken av de også betyr mye.

Min konklusjon er at det er maskin og produktene som er viktig (altså begge deler), men at erfaring, kunnskap og en flink mann/dame bak til å bruke produktene går hånd i hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok til med noe trening med maskin. Har ett par gamle framskjermer liggende jeg skal øve litt på og en kompis av meg har stilt en 06 Saab med matt rød lakk til disp for testing:) rød er vel ikke akurat det letteste å begynne med kan jeg tenke meg men kan vel like godt kaste meg i det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive