Josruu

Prick Bort etter man har polert?

Brukte PB før jeg polerte bilen for noen uker siden og nå i det siste så har de lagt mye ny asfalt rundt omkring her så det har dukket opp noen asfalt prikker igjen som klorer seg skikkelig fast på siden på bilen.

Kan jeg bruke PB på de eller tar den også poleringen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polering er ripefjerning, og om du har brukt produkter uten fillere i, men med slipende effekt, vil ripene være permanent fjernet. Dvs at alt av avfetting vil gå fint. Voks/sealer (såkalt LSP) kan derimot svekkes, men prickbort er forholdsvis skånsom mot lsp. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:)

Har brukt auto glym super resin polish og meguiars tech 2.0 wax og såvidt jeg har fått med meg er det ikke filler i noen av de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er rikelig med fillers i begge to :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge disse har vel også svært begrenset holdbarhet, så jeg vil tro at PB vil svekke disse ganske greit. Og da....... kommer alt de skjulte tilbake

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke man finner noe med kortere holdbarhet enn nevnte kombo. Bytt TechWax med AGHD så har du mye bedre holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha holdbarhet til en billig penge, er Collinite mitt tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, mye man ikke visste...

Legg gjerne ved en link til disse produktene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er mange her som er kritiske til f.eks AG SRP blant annet pga. at det som poleringsmiddel ikke er grovt nok. Det er jeg helt enig i om det er fjerning av riper og defekter i lakken som er målet.

Om lakken er fin så er det et okei produkt som er lett og jobbe med og som har en viss holdbarhet, særlig den oppgraderte utgaven som kom for et år siden ca.

Endret av kimhas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er mange her som er kritiske til f.eks AG SRP blant annet pga. at det som poleringsmiddel ikke er grovt nok. Det er jeg helt enig i om det er fjerning av riper og defekter i lakken som er målet. 

Om lakken er fin så er det et okei produkt som er lett og jobbe med og som har en viss holdbarhet, særlig den oppgraderte utgaven som kom for et år siden ca.

De fleste, hvertfall aktive, her inne liker å bruke en finpolering, eksempelvis Scholl S30/40, hvit eller gul Rupes, Menzerna 3000/4000 for å få det blankt om lakken er fin, også legge favorittvoksen på toppen for holdbarhet istede. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det gir bedre resultat. Selv har jeg mest erfaring med proff serien fra MG fra tidligere jobb og synes det er godt og jobbe med. Har ikke prøvd Scholl produkter men leser mye bra om det så må nok prøve :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl er fint å jobbe med, også støver S3G mindre enn mange andre tilsvarende grove polisher. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting jeg har prøvd slår Menzerna FG400 på støving... Er favoritt grovpolish for tiden!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting jeg har prøvd slår Menzerna FG400 på støving... Er favoritt grovpolish for tiden!!

Har hørt mye fint om den, så det blir vel en bestilling snart. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt enrask test på fg400 selv idag, og første inntrykk er mindre støving enn s03g hos meg også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive