Gå til innhold
Willy Wonka

SORT PORSCHE 986 - Premium Auto Detailing

Recommended Posts

Willy Wonka    123
Willy Wonka

2000 PORSCHE BOXSTER

6e7bdc50-5f61-4e26-a9c9-5f04e4142f6a_zps


Da var det tur for en flott svart Porsche Boxster 986. Porsche Boxster er en roadster med midstilt sekssylindret boxer-motor. Den ble produsert først i 1996, og da med med 2,5 liters motor med 204 hk, men ble oppgradert i 2000 til 2,7 liters motor og 220 hk. Modellen het 986 helt til 2005, da den fikk facelift og oppgraderinger og fikk betegnelsen 987.

Da Boxster først kom ut på markedet slet den med å bli akseptert blant Porsche-entusiaster, men er senere tatt inn i varmen da den kunne vise til vaskeekte kjøreglede som bare en Porsche kan gi. Modellen var den bestselgende til Porsche helt til Cayenne kom på markedet og tok over tronen.

Denne hadde stått stille i et støvete parkeringshus flere måneder.


Her er noen bilder ved ankomst.

IMG_0148_zps7b1e21a1.jpg

IMG_0149_zps92f38c81.jpg

IMG_0150_zpsbd26ef62.jpg

IMG_0155_zpsbb8c6129.jpg

IMG_0158_zps18fa490b.jpg

IMG_0159_zps9f7b32ac.jpg

IMG_0160_zps4f04ace0.jpg

IMG_0161_zpsc665027e.jpg


Begynte med P21S på felgene, men innså tidlig at felgene måtte av her. La derfor ikke ned så veldig stor innsats i falgarbeidet nå.

IMG_0165_zps7d744708.jpg


Startet med Prickbort rundt hele bilen fra vinduene og ned. Etter ca 10 min virketid fikk den en runde med Surfex HD og deretter skum.

IMG_0167_zpsb6bf9613.jpg

IMG_0498_zps0e6c452a.jpg


Bilen ble tørket og hjulene tatt av for vask.

IMG_0169_zpsa9cb61e5.jpg

IMG_0177_zpse2678e20.jpg


Hjulhusene ble påført Prickbort som virket i ca 10 min og deretter Surfex 1:5. Dette ble børstet godt inn og spylt etterpå. Deretter ble de belønnet med CG Bare Bones.

IMG_0172_zps977d48a9.jpg

IMG_0179_zpsc432f07b.jpg

IMG_0200_zps358606da.jpg


Slik var felgene på innsiden. Dere skjønner kanskje hvorfor de måtte av?

IMG_0173_zps34a8eab2.jpg

IMG_0174_zpsb18f2c13.jpg


Startet med ublandet P21S på tørre felger som fikk virke i 10 min.

IMG_0174_zpsb18f2c13.jpg


De fikk av litt, men veldig mye var igjen.

IMG_0182_zpse71cba4d.jpg


Slik så de ut etter første runde. 1-0 til møkka.

IMG_0184_zpsda2bec1c.jpg


Så en runde med Iron-X.

IMG_0189_zps1e644b5b.jpg


Det så ut som den skulle ta alt, men nei Børsta måtte frem og P21S ble sprayet på igjen.

IMG_0192_zps815a549f.jpg


Etter andre runde. 2-0 til møkka.

IMG_0194_zpsc7dc0f85.jpg


Tredje runde med P21S var min følte jeg. 2-1 :)

IMG_0195_zps23e91e8c.jpg


Fjerde runde. 2-2 :)

IMG_0195_zps23e91e8c.jpg


Femte runde fikk smake Iron-X igjen. Humøret begynte å stige. 2-3 til meg :)

IMG_0198_zpsd1ea75bb.jpg


Bedre enn dette ble det ikke. Etter to timer på bare de to felgene måtte jeg si meg fornøyd med dette.

IMG_0197_zpsfa63c5a0.jpg


Deretter ble det en runde P21S på fremsiden og dekkene fikk Surfex 1:5 og dekkbørste.

IMG_0205_zpsc18d7ab1.jpg

IMG_0204_zps06ed2c52.jpg

IMG_0206_zpsd530a5b3.jpg


Hjulene ble satt på igjen og boltene fikk kobberfett da de satt godt når jeg skulle ha de av.

IMG_0209_zps0419c017.jpg


Og samme prosedyre ble fulgt på hjulene på venstre side. Her skal dere slippe alle bildene på nytt. Før bilde:

IMG_0210_zpsd1c082a0.jpg


Og etter (ytterligere nesten to timer):

IMG_0226_zpsd1772ae5.jpg


Så var det kalesjen. Etter vask ble den påført Surfex HD 1:10 og børstet godt inn og spylt av.

IMG_0214_zpsbead3d00.jpg

IMG_0217_zps93639368.jpg


Deretter fikk den en runde med CG Green Clean og våtstøvsugeren.

IMG_0240_zpscdcde0c1.jpg

IMG_0241_zpse16bef63.jpg


Og deretter rikelig med vann som ble støvsuget helt til vannet i munnstykket var blankt. Det begynte å bli blankt først etter tre runder med vann.

IMG_0244_zps803eb909.jpg

IMG_0245_zps18daa404.jpg



Så var det interiøret. Det var nok en stund siden bilen hadde hatt besøk av støvsugeren.

IMG_0218_zps358d39f5.jpg

IMG_0220_zps02244d48.jpg

IMG_0221_zpsfad9ffdc.jpg


Teppene ble tatt ut og støvsuget fri for møkk først.

IMG_0223_zpsb91d989d.jpg

IMG_0224_zps8de137cc.jpg


Deretter fikk de sin dose med CG Green Clean og vann og ble støvsuget helt til vannet var blankt.

IMG_0230_zpsd3ea17b5.jpg

IMG_0231_zps00323664.jpg

IMG_0232_zpsc2349a49.jpg


Den til venstre er ferdig.

IMG_0233_zpsd34c703f.jpg


Det var bra med skitt i teppene ja

IMG_0237_zps1a3b6f96.jpg


Så ble bilen støvsuget godt innvendig.

IMG_0253_zpsc04eee16.jpg

IMG_0255_zpsdd0a52a2.jpg

IMG_0256_zpsd706796f.jpg


Og igjen en runde med CG Green Clean og vann på det indre teppet helt til vannet var blankt.

IMG_0260_zps9baac453.jpg

IMG_0265_zpsc878f7cc.jpg

IMG_0267_zps5ee3e054.jpg

IMG_0271_zps562d1f5f.jpg


Pedalene og skinnet på gulvet ble vasket med en microfiberklut.

IMG_0263_zpsa5c6c856.jpg


Bagasjerommet foran.

IMG_0580_zps47362744.jpg

IMG_0578_zps2931f108.jpg


Ble støvsuget og vasket med CG Green Clean.

IMG_0594_zpsdbaff451.jpg

IMG_0589_zpsf48f9080.jpg

IMG_0587_zps96894c57.jpg


Og alle plastdetaljene ble påført Pearl.

IMG_0595_zps89e9e2b9.jpg

IMG_0597_zpsdf8f28f3.jpg

IMG_0598_zps35391e4d.jpg

IMG_0599_zps20dbb451.jpg


Og det samme med batterilokket.

IMG_0600_zpsf13e856a.jpg

IMG_0602_zpsec923847.jpg


Bagasjerommet bak hadde en merkelig brun flekk i midten.

IMG_0615_zpsf0e56399.jpg

IMG_0616_zps6f30305f.jpg


Green Clean ble påført i rikelige mengder og børstet godt inn.

IMG_0620_zps5631188f.jpg

IMG_0621_zpsd0a05a13.jpg


Og det ble deretter sugd opp med våtstøvsugeren. Mye brunt væske

IMG_0623_zps9a3f1987.jpg


Det brune virket som aldri skulle ta slutt, så jeg prøvde rensevæsken som fulgte med munnstykket fra Foma.

IMG_0625_zps66edad56.jpg

IMG_0626_zps4bb9f2e8.jpg

IMG_0627_zpsa098483e.jpg


Og etter fem runder med vann begynte vannet endelig å bli klart.

IMG_0628_zpsa6c7518c.jpg


Veldig brunt, hva det enn var. Cola var det første jeg tenkte på.

IMG_0629_zps5b7b5514.jpg

IMG_0630_zps22163285.jpg


Men rent ble det hvertfall.

IMG_0631_zps4cbbb24b.jpg


Verktøyet fikk en runde i beste Tommy-ånd

IMG_0603_zpsdf9463ee.jpg


Beholderen var i skinn og ble tømt og vasket med SV Leather Cleaner og påført SV Leather Milk.

IMG_0604_zps837dee6c.jpg

IMG_0607_zpsd414a3c5.jpg


Overflødig tråder ble klippet vekk.

IMG_0608_zps66db5024.jpg


Og verktøyet ble vasket og påført en runde med SV Autobahn.

IMG_0612_zpse09f5376.jpg

IMG_0613_zpsc7408554.jpg


Bilen ble stående med dørene åpne over natten for å tørke ordentlig innvendig. Taket ble ikke tatt ned da det fortsatt var fuktig.

IMG_0277_zpsd688fd6a.jpg


Dagen etter fikk kalesjen en fortjent runde med impregnering med Raggtopp.

IMG_0310_zpsf3ebfa8a.jpg

IMG_0311_zps7dad480f.jpg


Etter to runder med Raggtopp var kalesjen ok, men holdt fortsatt på litt vann.

IMG_0350_zpsa635beba.jpg

IMG_0353_zpsc3dd20cd.jpg


Så ble det en runde til med Raggtopp, og da begynte det å skje ting. Vannet prellet av som perler nedover.

IMG_0356_zpscb80d66b.jpg


Da var det tid for Clay. Lakken kjentes ikke ille ut og clay fant heller ikke noe å sette fingeren på.

IMG_0281_zpsb395e93e.jpg


Så var det inspeksjon på lakktilstanden. Det var vanskelig å se alt like klart inne, så bilen ble kjørt ut igjen. Det var noen RDS og micro-swirls.

IMG_0289_zps95e1343f.jpg

IMG_0312_zps093f7b46.jpg

IMG_0314_zps5db77cbe.jpg

IMG_0315_zps28722c7c.jpg

IMG_0316_zps65122993.jpg

IMG_0319_zps09e7d989.jpg

IMG_0323_zpsec4921e5.jpg

IMG_0325_zpsced98d7c.jpg

IMG_0480_zps8cbb1f75.jpg

IMG_0470_zpsbcf79693.jpg


Så ble bilen kjørt inn igjen og jeg forsøkte med mildeste kombo på bakluka først. S30 og orange SchollDA-maskin. Manuell spredning og en runde på hastighet 1 uten press og deretter 4 runder med press på hastighet 5 og avsluttet med en runde uten press på hastighet 1.

IMG_0329_zps6bc8ade0.jpg


Den tok overraskende bra, men langt fra alt. Den etterlot en del swirls.

IMG_0331_zps3d553ddd.jpg

IMG_0333_zpsfafb07cd.jpg


Måtte prøve noe sterkere, og forsøkte med S17 og lilla Scholl padDA.

IMG_0334_zpsdc25b246.jpg


Fortsatt mye swirls.

IMG_0338_zps7be7f9cf.jpg


Og da var det bare å gå på S3 med gul Scholl padDA.

IMG_0339_zps61001877.jpg


Den tok veldig bra, men fortsatt noen micro-swirls og pigtails igjen.


IMG_0342_zps6cb79272.jpg

IMG_0357_zps9f21f9bf.jpg


Og det var noen hvite nupper på lakken som ikke ble borte. Kunne se ut som bakluka var lakkert, og det på et verksted uten lakkeringsboks.

IMG_0344_zpsf16f3c9d.jpg


Riper stod igjen nesten urørte på bakluka.

IMG_0345_zps5712ed90.jpg


Roterende måtte frem for å få til et godt resultat her. Lakken måtte måles før jeg gikk løs på med roterende. Nå var jo bakluka tydeligvis lakkert, så hvorvidt man kunne stole på tallene var det ingen som kunne si.

IMG_0358_zps036fb507.jpg


S3 gul Scholl pad ble brukt. Fikk vekk ripene, men lagde kjørespor.

IMG_0346_zps3317d296.jpg


Forsøkte deretter en runde med SV CFP.

IMG_0365_zps17aafca3.jpg


Det så bra ut på avstand, men små pigtails kom til syne ved inspeksjon.

IMG_0349_zpsb3c1b609.jpg

IMG_0372_zps65411924.jpg


Jeg fikk nok av den h. j bakluka og måtte ha litt fri fra den, så jeg gikk videre. Det var dumt å begynne kombotesting på bakluka, for den viste seg jo å være lakkert og kunne ikke representere lakken på resten av bilen. Så begynte kombotesting på nytt på bakskjermen. Først mildeste kombo; S30 med orange padDA. Ikke bra nok. Og det var heller ikke S17 med lilla. Og ikke S3 med gul. DA var rett og slett ikke bra nok på denne. Her etter sistnevnte combo.

IMG_0382_zps462e0deb.jpg



Så ble det S3 med gul padroterende som første steg. Det ga ønsket resultat, men etterlot seg holos.

IMG_0384_zps57dfaef8.jpg

IMG_0387_zps4940933c.jpg


Så jeg måtte gå over med SV CFP medium for å fjerne hologrammene. Denne comboen ble brukt på resten av bilen.

IMG_0396_zps53ce00b6.jpg




Og noen riper trengte litt mer oppmerksomhet.

IMG_0391_zps500d981b.jpg

IMG_0383_zps3909e14a.jpg

IMG_0392_zpsf737e0c4.jpg

IMG_0394_zpsdcd60768.jpg


Og borte var den

IMG_0395_zps333f2da8.jpg

IMG_0405_zps207a6189.jpg


En litt dypere ripe enn de andre

IMG_0410_zps99479871.jpg

IMG_0412_zps03066f74.jpg


Ikke helt borte

IMG_0414_zps59a2bcd3.jpg


Måtte grundigere til verks. Målte lakken på det aktuelle stedet. Kunne se ut som døren var spot-lakkert akkurat der. 619 um mot 145-185 um resten av døren.

IMG_0417_zps4775b33b.jpg

IMG_0415_zps9ab2cdec.jpg


Det er vanskelig å si hvor mye klarlakk man har å gå på etterlakkerte områder, så det gjelder å være forsiktig. Her ble det målt ofte for å se hvor langt nede i klarlakken jeg var.

IMG_0419_zpse7ff532c.jpg


Og så var den borte

IMG_0422_zpsbc636492.jpg


Det var sprekk i lakken på bakfangeren. Typisk parkeringsbulk på plastfanger.

IMG_0425_zps8d159cfc.jpg


Forsøkte med lakkfylling og våtsliping i håp om å få dempet det, men det var ikke mulig. Det får bli spot-repair på det ved en senere anledning.

IMG_0465_zps62a9ffc0.jpg


Så var det noen riper på bakfanger som måtte tas hånd om.

IMG_0431_zpsa7e81980.jpg

IMG_0432_zps79ba2a9e.jpg

IMG_0437_zps8acaa4ee.jpg


Ripe på bakskjerm. Klarte seg med bare S3 og gul pad på denne.

IMG_0483_zps546b9549.jpg

IMG_0486_zps3be37d2d.jpg

IMG_0487_zpsbcde8b29.jpg


Ripe på frontfanger. Hvor kommer de fra?

IMG_0490_zpsfb01c635.jpg

IMG_0491_zps78698bd8.jpg

IMG_0492_zps16fedf12.jpg

IMG_0493_zps51610d57.jpg


Og en laang ripe på skjermen ved panseret.

IMG_0531_zps47dc5952.jpg

IMG_0532_zps34f50b55.jpg

IMG_0533_zps9f1bb644.jpg

IMG_0537_zps7ae99107.jpg


Begynner å bli slutt på riper nå håper jeg.

IMG_0540_zps3afb95ae.jpg


Det ble kjørt maskin på innsiden av dørkarmene.

IMG_0544_zps4c7efa6d.jpg

IMG_0545_zps3575e0dd.jpg


Dørhåndtakene ble tatt for hånd.

IMG_0560_zps7d778ad3.jpg

IMG_0562_zps83a4adbd.jpg


Etter vask oppdaget jeg undersiden av frontfangeren. Her var det ikke pent.

IMG_0500_zps72118d15.jpg

IMG_0502_zpsd3f1d140.jpg


I tillegg oppdaget jeg at det var rene søppelkassen på innsiden av grillen. Vanskelig å se på bildene, men her var det mye dritt.

IMG_0586_zpsc73cdece.jpg


Fangeren måtte av for å rense radiatoren.

IMG_06342_zps588261ba.jpg


Etter litt banning fikk jeg av fangeren, men det satt fortsatt noen plastdeksler i veien før jeg kunne komme til.

IMG_0636_zps2eb19773.jpg

IMG_0639_zps17d79fd1.jpg


Av med plastdekslene.

IMG_0647_zpsa1e77d98.jpg


Og her er søppelet på kun den ene siden. Like mye på den andre.

IMG_0642_zps6d678a84.jpg


Inni radiatoren var det fortsatt mye veiavfall. Blader, sneiper, papir, ja alt

IMG_0648_zpscd707c33.jpg

IMG_0651_zps878a8cd9.jpg

IMG_0653_zps343981ed.jpg


Kan ikke forstå at denne bilen har fått inn noe luft i det hele tatt. Radiatorene ble børstet og støvsuget ren.

IMG_0654_zps918afce0.jpg

IMG_0661_zpsf56de43c.jpg

IMG_0656_zps17071865.jpg


Bilen ble kjørt ut for å spyle av radiatorene.

IMG_0662_zpsa7d75090.jpg

IMG_0663_zpsaf4a8e7d.jpg


Og satt ut til tørk.

IMG_0674_zps3bcc2281.jpg


Plastdekslene fikk seg en runde og.

IMG_0658_zps9267e089.jpg

IMG_0659_zps0ffe8dcf.jpg


Er man detailer, så er man detailer. Vanskelig å ikke gjøre noe med slitte plastdeler selv om de sitter langt inne under andre deksler.

IMG_0672_zpsce280d5a.jpg

IMG_0675_zps10e3de20.jpg


Grillene som skulle være svart var blitt lysegrå. De trengte en runde med lakk.

IMG_0676_zpsd299218b.jpg

IMG_0677_zps384e99dd.jpg


Fikk blandet riktig farge fra Billakkspesialisten.

IMG_0679_zps09c3fcc3.jpg


Etter første runde.

IMG_0680_zps74d9ef6b.jpg


Andre

IMG_0681_zps81754fd9.jpg


Og tredje og siste laget

IMG_0682_zps79d131ed.jpg


Undersiden av frontfangeren.

IMG_0644_zpsf6079cf4.jpg

IMG_0645_zpsa45c7be2.jpg


Etter sliping-sparkling-pussing-lakkering ble den som ny (har bilder av hele prosessen og kan legge ut om ønskelig)

IMG_0709_zps7f016421.jpg


Så ble fangeren satt på plass igjen og fikk ny runde med S3 og SV CFP.

IMG_0710_zps6817be69.jpg


Bilen ble vasket en siste gang for polishrester og kjørt inn for tørking.

IMG_0712_zpsf94ae2cc.jpg

IMG_0713_zpsfe6f1c6e.jpg


Men så måtte bare bakluka igjen vise at den var satans avkom fra helvete. Plutselig ble merket etter teipen etter 50/50 kombotesting for flere dager siden synlig. Var like før jeg tok hele bakluka og kastet den ut i havet.

IMG_0717_zpsf48f94f3.jpg

IMG_0716_zpsf6394536.jpg


Forsøkte igjen med S3 roterende og påfølgende S30 med DA.

IMG_0718_zps83e930f9.jpg


Jeg sa meg fornøyd med dette og tok kvelden.

IMG_0720_zps3a23c54d.jpg



Dagen etter var det sol ute, så bilen ble kjørt ut for en sjekk. Da jeg så panseret skvatt jeg litt. Det var det så mye holos at jeg nesten ble litt redd. Hva i all verden er det som har skjedd her?

IMG_0511_zpsdde46436.jpg


Det ble inn for en strafferunde. S30 med orange padDA gjorde susen, og jeg tok like godt hele bilen med denne komboen.

IMG_0515_zps93ac1f8a.jpg

IMG_0516_zps788653f4.jpg

IMG_0525_zps00961b50.jpg


En siste runde med vask for å fjerne polishrester.

IMG_0563_zps6fc08cd3.jpg

IMG_0564_zps36f6dacc.jpg


Ingen hologrammer å se. Godfølelsen var på plass.

IMG_0570_zps7755b3b9.jpg

IMG_0571_zpsba38d24f.jpg

IMG_0572_zpsc3151b7f.jpg

IMG_0573_zpse5b6507d.jpg

IMG_0574_zpsad937277.jpg


Garasjen ble rengjort før jeg kjørte inn bilen for voks.

IMG_0568_zps7a143d21.jpg


LSP ble SV Shield som fikk ca 1 time hazetid før den ble buffet av. Det er når man buffer av voksen man glemmer all slitet og banningen og bare nyter hver bevegelse med mikrofiberkluten. Panelene skinte om kapp, til og med bakuka :)

IMG_0722_zps2b26fd72.jpg

IMG_0724_zpsc381bdd8.jpg

IMG_0726_zpsc276cb0e.jpg


Rain-X på rutene. Utrolig herlig produkt.

IMG_0730_zps9b863730.jpg

IMG_0731_zps9bc1cca5.jpg

IMG_0732_zpsbcc4fd4e.jpg


Dekkene fikk en runde med Meguairs dekkshine.

IMG_0504_zps27c9020c.jpg


Skiltene ble frigjort fra de stygge etikkene de hadde vært nødt til å bære helt til nå.

IMG_0729_zps74a3c21d.jpg



Klokka ble for mye og jeg kunne ta kvelden med god samvittighet. Gledet meg til dagen etter for å kjøre ut og ta noen herlige bilder av en flott bil. Dessverre ville ikke sola være med meg denne dagen. Jeg ventet utover dagen på bedre vær, men klokka begynte å bli mye og sola hadde fortsatt ikke planer om å vise seg, i motsetning til hva meteorologene sa. Så det endte med noen hastebilder før bilen måtte av sted.

IMG_0735_zpsdd6a095d.jpg

IMG_0736_zps53fa4454.jpg

IMG_0737_zps51965a14.jpg

IMG_0738_zps28b30fbc.jpg

IMG_0739_zps58baa048.jpg

IMG_0741_zps6ff882dd.jpg

IMG_0743_zps3ff33fe3.jpg

IMG_0744_zps5544166d.jpg

IMG_0745_zpsb515fc6d.jpg

IMG_0746_zps7224584a.jpg


Totalt tidsforbruk var ca 35 timer. Hadde muligens gått litt raskere om jeg ikke ble avbrutt av nysgjerrige naboer som absolutt skulle komme med tips og ideer om hvordan jeg bør gjøre ting. Og den mest irriterende "hvorfor-det?" gutten i nabolaget som maser helt til han får svar.

Takk for titten og takk for meg. Endret av Ari
  • DCN Poeng 67

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

For en flott write-up! Svært godt dokumentert, og takk for mye tips. Jeg skal ta en sort 996 til helga, og har akkurat snakket med AudiS8 her inne. Når har jeg enda litt grunnlag for jobben! :rolleyes:

Prøvde du DA og S03? Mulig jeg ikke fikk det med meg. Kanskje det ville hindret holoangrepet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Supert arbeid og bilen fikk det den fortjener ;) hva brukte du for å få av oblatene? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bukken74    94
Bukken74

Flott innsats Ari :)

Tror kanskje du hadde fått bort resten av møkka på felgene med Clay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Dette var bra detailjobb det :) utrolig fin writup, skulle i grunn legge meg tidleg i dag heilt til eg starta på denne tråden å klarte ikke å slutte før eg var ferdig lest hehe :)

CRED!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 878
alexanderst

Sykt bra jobb og writeup. Fikk løftet denne bilen mange hakk. Koste meg med å lese tråden, keep up the good work :)

Endret av alexanderst

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Cred for svært grundig og omfattende detail. Resultatet ble bra, og write-up'en dokumenterer stor innsats og en sans for detaljer. :thumbup:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Suveren writeup dette her og en knall shine på bilen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Det beste jeg har lest og sett på lenge! Mange gode bilder, og du skriver bra! Holdt på med detailing lenge? Mulig jeg vurderer å ta med evoen min til Oslo bygda en gang så lakking og sånt jeg aldri rekker å holde på med blir skikkelig utført :) Mange småskader på min bil men ingen stygge. Cred såklart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torkild    141
Torkild

Skikkelig grundig og flott arbeid, godt skrevet SS og et lekkert resultat.

Cred!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Imponerende, flott jobb og lettlest og fin SS! Og villt hva du fikk til på de timene!
Imponert over fjerning av front for å få ut halve løvskogen :thumbup: (må sjekke min bil for tilsvarende fenomen kjenner jeg ;) )
(50/50 med teip er litt skummelt, selv fikk jeg skikkelig "kant" etter å ha gått på med litt kraftig skyts på min mors myke lakk engang. :blush: )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Willy Wonka    123
Willy Wonka

For en flott write-up! Svært godt dokumentert, og takk for mye tips. Jeg skal ta en sort 996 til helga, og har akkurat snakket med AudiS8 her inne. Når har jeg enda litt grunnlag for jobben! :rolleyes:

Prøvde du DA og S03? Mulig jeg ikke fikk det med meg. Kanskje det ville hindret holoangrepet?

Takk for det :) S03 og DA ble forsøkt i combotesting men holdt ikke helt.

Meget god jobb og S&S write up.

Takk for det :)

Supert arbeid og bilen fikk det den fortjener ;) hva brukte du for å få av oblatene? :)

Takk :) Oblatene ble skrapt av med plastskrape og limrester fikk Label Off fra Biltema.

Flott innsats Ari :)

Tror kanskje du hadde fått bort resten av møkka på felgene med Clay.

Takker :) Clay ble brukt og de ble bedre. Også CFP og Autobahn. Ser at jeg glemte å dokuementere det.

Dette var bra detailjobb det :) utrolig fin writup, skulle i grunn legge meg tidleg i dag heilt til eg starta på denne tråden å klarte ikke å slutte før eg var ferdig lest hehe :)

CRED!

Hyggelig å høre. Takk for det :)

Sykt bra jobb og writeup. Fikk løftet denne bilen mange hakk. Koste meg med å lese tråden, keep up the good work :)

Takk takk :) Koselig å høre.

Cred for svært grundig og omfattende detail. Resultatet ble bra, og write-up'en dokumenterer stor innsats og en sans for detaljer. :thumbup:

Takk for hyggelig tilbakemelding :) Det er deilig når man har god tid og kan gjøre alt man tenker man skulle ha gjort.

Suveren writeup dette her og en knall shine på bilen.. :)

Takk takk :D

Det beste jeg har lest og sett på lenge! Mange gode bilder, og du skriver bra! Holdt på med detailing lenge? Mulig jeg vurderer å ta med evoen min til Oslo bygda en gang så lakking og sånt jeg aldri rekker å holde på med blir skikkelig utført :) Mange småskader på min bil men ingen stygge. Cred såklart :)

Takk, det var hyggelig. Har holdt på i underkant av et år nå. Du får si fra hvis du er innom bygda en gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Willy Wonka    123
Willy Wonka

Skikkelig grundig og flott arbeid, godt skrevet SS og et lekkert resultat.

Cred!

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

Imponerende, flott jobb og lettlest og fin SS! Og villt hva du fikk til på de timene!

Imponert over fjerning av front for å få ut halve løvskogen :thumbup: (må sjekke min bil for tilsvarende fenomen kjenner jeg ;) )

(50/50 med teip er litt skummelt, selv fikk jeg skikkelig "kant" etter å ha gått på med litt kraftig skyts på min mors myke lakk engang. :blush: )

Takk takk :) Det fylles fort opp på Boxster og 996 da det bare er den åpne grillen som er filteret. Anbefaler en runde :)

Og det var nok noe rart med lakken på bakluka. Aldri hatt problemer med 50/50 tidligere. Men det gjelder å være forsiktig ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Veldig bra jobb og dokumentasjon! :)

Men mener du seriøst at du fikk gjort lakkeringen og pussingen under fanger foran på den tiden? Skjønner jeg gjerne hadde fått vært LITT mer effektiv på egen bil hvis jeg hadde hatt en sånn grei garasje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hoffern    31
hoffern

Meget godt dokumentert S&S dette her og et flott resultat på en grundig jobb :)

Cred! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Willy Wonka    123
Willy Wonka

Supert alt sammen :wub:

Takk takk :)

Utrolig sans for detalj arbeid, massiv cred avgitt!

Takker :)

Veldig bra jobb og dokumentasjon! :)

Men mener du seriøst at du fikk gjort lakkeringen og pussingen under fanger foran på den tiden? Skjønner jeg gjerne hadde fått vært LITT mer effektiv på egen bil hvis jeg hadde hatt en sånn grei garasje..

Takk :) Skal ta det timeantallet med en klype salt, men når jeg satt meg ned og regna på det kom jeg til ca 35 timer. Fangeren var absolutt ikke det som tok mest tid. Og jeg tok ikke hele fangeren, bare undersiden. Brukte samme prinsipp som spot-repair, bare litt større område.

Meget godt dokumentert S&S dette her og et flott resultat på en grundig jobb :)

Cred! :)

Tusen takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir    335
Geir

Herlig jobb! Cred.

Husker du hvor du kjøpte plastskrapen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×