Christer R

S&S Bmw 6 serie

Da var det på tide med en liten show & shine fra denne kanten igjen,bilen som skal til behandling er en flott Bmw 630 tror eg det var,eller kansje 635. Det kan vi rette ved en senere anledning :)

Her skulle eg ta bilen utvendig og en rens på skinn og gå over lett inni.

Produkter som ble brukt her er i hovedsak Swissvax produkter og vask er standard DCN style.

Noen bilder før vask er jo ett must.

002_zpseb0ad04f.jpg

003_zpsefef2455.jpg

004_zpse2cd7390.jpg

Anntydninger til holos bak på skjermen.

005_zpsa3dd4e9b.jpg

006_zps2d5fa0e8.jpg

007_zps0ccfe7df.jpg

Prickbort og P21S ble påført,fikk stå de vanlige 10 minuttene.

008_zps42182ac8.jpg

009_zpsbe3f1822.jpg

Bilen ble så skummet med ren Autofoam i skumkanon fra BN.

010_zps0ca5d0f6.jpg

011_zps736e14cc.jpg

012_zps7e239fd1.jpg

Etter bilen ble påført Surfex og IronX var det tid for berøringsvask,her ble det brukt Swissvax Car Bath og Bilnerden sin spesial svamp.

Bilen ble så tørket med miracle dryer.

014_zps05134111.jpg

Så til noen bilder av tilstand lakken.

017_zpsc74426cd.jpg

018_zps72457a7f.jpg

019_zps4536316a.jpg

020_zpse72b4896.jpg

022_zps995ab4fe.jpg

023_zps16e7284d.jpg

024_zpsb5d0caa9.jpg

027_zps58a60c9d.jpg

028_zps923d01e3.jpg

029_zps408b473e.jpg

048_zps7ff53da4.jpg

Så var det tid for clay,her ble det brukt Swissvax sin gule med ONR som lube.

Her er etter halve bilen,var litt skit helt nede på kanalene.

031_zps7d74b246.jpg

Så var det tid for litt testing,prøvde SV CFP medium på orange uber pad med Flex DA,det tok ikke nok.

032_zpsaf2638c4.jpg

033_zpsb98e9316.jpg

Så endte opp med denne komboen på panser og tak. SV CFP strong på lilla Scholl pad,her og med Flex DA. Måtte kjøre maaangen ganger pga masse plast og lite varme.

040_zps90c17a77.jpg

036_zps85e8e7fe.jpg

Måtte våtslipe litt på fugleskjit etsinger og noen riper,begynte med 2500 grit og avsluttet med 3000.

034_zps328b2afc.jpg

Var en dyp ripe midt i etsemerket,fikk dempet den en del.

035_zps4fbe40b1.jpg

Her etter 3 timer iherdig ripefjerning,livredd for varme siden det er plast.

042_zpsb73e4dbb.jpg

043_zpsb99a8b5f.jpg

045_zps903e737d.jpg

Så over til noen random 50/50 rundtom på bilen. Dette er bare etter grovkjøringen,samme kombo som på panser bare med gul uber pad.

001_zpscce7ff45.jpg

002_zpsbb2653bb.jpg

007_zpscd4190d1.jpg

008_zpsf8c3e2aa.jpg

010_zps5a20e1ef.jpg

015_zps2b262fce.jpg

Så var det ut for å vaske vekk poleringsstøv.

017_zps9dc0838a.jpg

018_zps56477c15.jpg

019_zps6debfe99.jpg

Litt holoskjekking med blitz :)

028_zpseba97207.jpg

029_zps8e18f457.jpg

030_zps924f5851.jpg

Og da var det bare å lade Flexen med grønn uber og SV CFP regular og fyke over bilen,når det var gjort ble den vokset med SV Insignis BAS edt.

Ingen bilder av det,men det ble litt bedre glans kan man si :)

Felgkant ble polert med SV metal polish og microfiberklut.

001_zps4f7a2dcf.jpg

Så litt prevaxoljer.

005_zps0806140a.jpg

Så var det tid for Autobahn

006_zpsc68ad4a8.jpg

Når felgene sto og godgjør seg så begynner eg med skinnet.

016_zps54463cac.jpg

Ett forsøk på 50/50, og pga tiden så ble det lite med bilder etter dette.

013_zpse95fddc9.jpg

Endestussene såg ikke fin ut,og etter masse polering så ble de litt bedre,men fikk ikke vekk belegget på de. Glemte helt etterbilder av de..

017_zpse356e17d.jpg

018_zpsabff7dc4.jpg

Glemte å ta masse bilder på slutten,inni gikk eg over alt med SV Quik interior finish,vinduer ble vasket med SV crystal,motorrom ble lett shinet med klut.

Dekksider fikk Pnau.

Og været var ikke på min side ved levering,så ferdigbilder er i regn og man får ikke samme intrykk av hvor blank den er.

019_zps61c3d61c.jpg

022_zps8ef9fff4.jpg

023_zpsd80dd4a1.jpg

024_zps86447f17.jpg

026_zpsb8797b95.jpg

028_zps133d5c8a.jpg

001_zps7b041d15.jpg

002_zpsad53c23c.jpg

003_zps1c343a5c.jpg

004_zps9bd3ba14.jpg

005_zps46ead281.jpg

006_zps74631b92.jpg

007_zps6b0831b4.jpg

008_zps76874b54.jpg

009_zps55dc3615.jpg

010_zpsb1d7bac8.jpg

011_zpsb901106f.jpg

012_zpsc80275f8.jpg

013_zps51f55ba9.jpg

014_zps326d2cbd.jpg

Tidsforbruk på denne ble 32 timer.

Takk for titten :)

30

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på rå bil'

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint løft dette her, på en litt glemt bil.

Typisk at været ble som det ble på ferdigbildene, men så bra ut uansett! Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyyydelig bil, *sikle*

Cred all the way!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der var den ja, så ut som det ble et flott resultat på denne. Er litt skummelt med så mye plast paneler.

Endret av Tommy
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøff bil som trengte ettersyn, cred ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på rå bil'

Takk for det :)

Fint løft dette her, på en litt glemt bil.

Typisk at været ble som det ble på ferdigbildene, men så bra ut uansett! Cred!

Takk,var opplett når eg satt meg i bilen for å kjøre den ut,og i det eg steig ut av bilen så begynte det å regne.

Så det ble som det ble :)

Nyyydelig bil, *sikle*

Cred all the way!

Kunne godt tenkt meg ein sånn sjøl.

Se der var den ja, så ut som det ble et flott resultat på denne. Er litt skummelt med så mye plast paneler.

Resultatet ble bra det,de dypeste RDS'ene fikk være,gikk over både 6 og 7 ganger flere plasser uten att de forsvant,men sånn er det bare :) Skjit med all den plasten.

tøff bil som trengte ettersyn, cred ;)

Ja virkelig tøff bil,flotte linjer på de her,har fått studert de godt i garasjen :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja denne fikk seg et bra løft :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget oppegående jobb på grombil :) Cred fra meg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt arbeid på lekker bil :)

Noen spesiell grunn til at du kjører CFP Regular som siste steg i stedet for CFP Finish? Jeg trodde Finish var som scholl s30 og regular var mer som s17, eller tar jeg feil her?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heftig bil! :) Godt jobbet, likte 50 / 50 bildene, cred gitt! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb :)

Takk for det :)

ja denne fikk seg et bra løft :)

Cred!

Ja det kan eg være enig med :)

Meget oppegående jobb på grombil :) Cred fra meg.

Takker :)

Godt arbeid på lekker bil :)

Noen spesiell grunn til at du kjører CFP Regular som siste steg i stedet for CFP Finish? Jeg trodde Finish var som scholl s30 og regular var mer som s17, eller tar jeg feil her?

Takker :)

Regular er vell etter min mening mer i gaten S30.

Heftig bil! :) Godt jobbet, likte 50 / 50 bildene, cred gitt! ;)

Takk for det :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott resultat :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trivelig tråd med bilder, og en god jobb utført :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott resultat :)

Takk :)

Trivelig tråd med bilder, og en god jobb utført :)

Takk for det :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omfattende korrigeringsbehov løste du strålende. Credverdig i lange baner! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omfattende korrigeringsbehov løste du strålende. Credverdig i lange baner! :thumbup:

Takker,denne trengte å få litt kjærlig pleie :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive