trondw

Landcruiser 2002 modell. Seig/myk lakk.

Har inne en 2002 modell Toyota Landcruiser som skal rubbes ned, poleres og vokses!

Probleme( r ) kom med en gang jeg begynte med korrigering av panser.

Bruker DA Maskin og Scholl S17+ på medium oransje pad. Har prøvd og gå grovere uten noe nytte..

Etter å ha kjørt 3-5 pass på ca steg 3-4 i RPM (husker ikke nøyaktig akkurat nå) er det akkurat som om lakkrensen brenner/setter seg fast i lakken.

Lakkrensen er vanskelig og tørke av og etterlater seg mye nupper. Har prøvd å "skrape/rulle" de av/bort med finger og da klumper lakkrensen seg.

Har prøvd litt og funnet ut at jeg må bruke MYE produkt pr område, selvom jeg jobber med små områder om gangen. Ikke at det hjelper og blir lettere og buffe av heller..

Får det blankt og fint, men tar jo så sinnsykt mye tid og tror også det blir mye etter arbeid for å fjerne holo/kjøregater.. Har korrigert panser nå, tok litt over 3 timer.... Kunde skal egentlig ha bil levert i morgen, men her er det bare å ta tiden til nytte. Bruker vanligvis ca 12-25timer pr bil på lakkorrigering ellers.

Har bilder men får ikke lov å laste de opp, vet ikke hvordan jeg endrer str på de heller..

Endret av trondw
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steg 3 på DA = 270 RPM

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt flere si Landcruiser er et hælvette. Anbefaler å lese hmsilset sin S&S på Landcruiser. Kanskje du plukker opp noen tricks der! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt 3 svarte landcruisere og de har forferdelig lakk. Men ingen har vært så ille at polishen brenner seg fast med DA. Har du prøvd noe anne enn scholl? Likte ikke S17 på sticky lakk de gangene jeg prøvde det.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med minst mulig varme i panelet, sammen med Menzerna 2500,3000 eller 4000. Juster med hardhet på pad og velg polishen som tar nok. Menzerna kan kjøres kort eller lenge og gjerne også prøve på så kalde paneler som mulig.

Har selv tatt en LC med vrien lakk. Sticky polish på myk lakk er ikke gøy, derav mange forskjellige løsninger. Jeg brukte CFP Regular som siste hologramfri step på LC for SV LSP.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sprøyter på bittelitt vann eller inspeksjonsspray.Det første jeg finner vaneligvis ;) Så buffer jeg av med en fluffy mf.Så tørker jeg lett over med en annen mindre fluffy mf etterpå :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mye svar! Har scholl S03gold, S17,S30,S40. CFP Regular og CFP Finish(grønn)her. Vil ikke si at den brenner seg fast, kjører kun 270RPM over 4 pass med ca medium/hardt press. Fjerner lett alle ripene, men det er akkurat som om dere sier; polish er sticky og fester seg i lakken.. Når jeg tar finger på ferdig korrigert panel og gnir litt så ruller det av polish fra panelet. Hvilken av CFPene bør jeg bruke etterpå? Hva kan jeg gjøre for å fjerne lakkrestene? IPA? Har aldri prøvd/hatt bruk for det før så vet ikke hvordan det funker med wipedown..

Har polert front og ene siden nå, ser bra til tross for litt holo her og der. Bilen er forøvrig blå. Vann funket ikke, ser ut som nupper over hele panelet..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lover dere det blir SV Reflexus til toppings her...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive