Gå til innhold
Stig-Arne Haukebøe

poleringsrester i plast hvordan bli kvitt det?

Recommended Posts

Stig-Arne Haukebøe    11
Stig-Arne Haukebøe

Kjøpte meg ny bil for 14 dager siden

En bil som forhandler fikk til seg i vinter. Og derfor har den vært klargjort hos "proff" firma i byen

Men som dere ser av bildet så er dette langt fra proft, men tydelig en hastverkjobb

Selgeren har sagt til meg at dette skulle de rydde opp i, spesielt siden dette "proffe" bilklargjøringsfirmaet har fått uttrykkelig beskjed om å maskere plast på bilene, XC70 er jo en bil med mengder av slik plast

Men strengt tatt har jeg ikke lyst å sette fra meg bilen til dette firmaet, og heller kreve kompensasjon ifra forhandleren, for så å gjøre jobben selv. Bilen så jo selvfølgelig bra ut når jeg hentet bilen, da har vel disse "proffene" smurt på noe gugge for å skjule rotet.

Ble tipset om å bruke Surfex HD 1:5, forsøkt å la det virke i noen minutter, skrubbe med svamp, men synes ikke dette gjorde susen, ble dempet litt, men ikke bra.

Kan jo alltids smøre polytrol på, men dette varer jo bare en begrenset periode.

Så hva skal jeg gjøre?

WP_20130712_003_zps56e1886f.jpg

slik er det mange mange plasser på bilen, fra topp til tå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 241
DavidRS

Samme er det på speilen på bilen min etter klargjøring før jeg fikk den. Lurer på hva de hadde klint på, for det varte i 6 måneder til jeg fikk Surfex i hus, og nå får jeg det faen ikke vekk. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig-Arne Haukebøe    11
Stig-Arne Haukebøe

Vel, går det ikke bort på en grei måte så får de bare bytte ut all plasten. Ganske enkelt spør du meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Jeg har tidligere prøvd å fjerne rester som dette på lignende plast med struktur uten hell. Merkene jeg har prøvd å fjerne har jeg laget selv med div AG produkter før DCN kom inn i mitt liv. :P

Har ikke andre tips enn sterk Surfex (f.eks 1:1) og en stiv børste (f.eks Neglbørste).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JH86    113
JH86

Har du prøvd litt ren surfex på en klut og pusse rundt? Typen legge kluten for tuten og riste, akkurat som bomullspad og... Pyrisept?

Hadde samme problemet på egen volvo-plast, og det funka hos meg! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TomE    27
TomE

Litt forsiktig gnikking med nanosvamp og Surfex 1:5 pleier å fjerne restene greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig-Arne Haukebøe    11
Stig-Arne Haukebøe

Får prøve litt sterkere saker når jeg kommer hjem fra ferie.

Skjemmes jo her på campingplassen med at bilen ser slik ut

Skulle pinade hatt betalt for tort og svie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Litt forsiktig gnikking med nanosvamp og Surfex 1:5 pleier å fjerne restene greit.

Ville ikke brukt nanosvampen her, den matter plasten og sliper ned strukturen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TomE    27
TomE

Har selv gjort det på min egen og andre sine biler uten å kunne se noe forskjell etterpå.

Vil nok matte området ved overdreven gnikking, men er ikke stort som skal til for å fjerne polish/voksrester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Spørs jo helt om det er brent inn, eller om det bare har fått liggi og godgjort seg. Sitrusbasert rens kan brukes, spritbasert rens kan brukes. Har selv brukt prep-middelet til permashine et par ganger, husker ikke hva det heter... Har litt blåmandag kjenner jeg for jeg husker jo ingenting.. og ikke finner jeg noe på google heller. Kom på at vi brukte noe som vi fant ut ved en tilfeldighet på forrige arbeidsplassen. Merket var gult og sort, og alt hadde diverse tall for å markere hvor i serien det var. Hadde polish også. Men kommer f... ikke på det.. tror det var 310 i den serien som ble brukt sammen med MF. Funket utrolig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 221
Concker

Jeg har brukt loctite superclean til sånt med stort hell!

Dette er i grunn en citrus rens med litt andre godsaker blandet inn, gnukke godt over med microfiber og super clean, så føre på plast fornyer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Degorolf    2
Degorolf

Er ganske flink å grise med dette selv (evt ganske slapp med maskeringen), men har alltid gått bort ved hjelp av ren SurfexHD på klut og litt gnikking

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Dersom polishen har vært krittbasert, kan du risikere at plasten rett og slett er misfarget pga krittet har trekt inn.

Da er det bare å bytte plasten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hoffern    31
hoffern

Jeg prøvde Polytrol Owatrol på MF-klut. Det fungerte ganske bra for meg

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Kjøpte den hardeste og korteste børsten jeg fant hos Jula, og skrubbet med Surfex 1/3. Så tørk med MF etterpå, fikk bort 2 år gammel Collinite 476 uten å ødelegge plasten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-volvoRsport-    3
-volvoRsport-

Bruk en inspeksjonsspray (Menzerna Top Inspection, Scholl CF2 etc.) på en mikrofiberklut å gnikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hoffern    31
hoffern

Jeg hadde noen poleringsrester på gummi og plast på en Skoda jeg tok i går. Sprayet på Surfex HD 1:5 og gnikket litt på det. Sprayet på en runde til sammen med resten av bilen for wipedown og spylte det rett av uten problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig-Arne Haukebøe    11
Stig-Arne Haukebøe

Ser ut til at en nano svamp med en AP rens fungerte.

Kommer uansett til å klaske en regning i bordet til selger på 8000 kr, (første regningen på leasingen) da jeg i tillegg til alt dette fant steinsprang i panseret. Bilen har vært kjørt 43 mil før jeg fikk den, og de selger den som ny. Og etter min mening skal ikke en ny bil ha steinsprang...... så blir bli flekklakk og våtsliping for å få bukt med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Det var jo dårlig. Enig det du sier. Dog synes jeg det er ok å selge den som ny selvom den har gått noen kilometer, om den er dønn strøken, dvs. ingen stensprut eller noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig