Gå til innhold

Polering/voks som ikke støver ved fjerning?


JEG67

Recommended Posts

Skal blanke opp 3 biler for hånd i sommer. Har bare erfaring med de billigste produktene som lager masse støv ved fjerning. Trenger tips på produkter som er ikke støver ved fjerning, er lettarbeidet både på og av, og har bra holdbarhet på resultatet.

Viktig at den heller ikke misfarger lister/svart plast.

De tre bilene er en ny bil tatt ut i juni 2013 (Mini rød/svart), en 1 år gammel bil (Mondeo svart) og en 1998 modell Golf (blå). Bør jeg velge ulike sluttprodukter, eller en for alle?

På forhånd takk for hjelpen!

Endret av JEG67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Hvis du skal gjøre det for hånd bør du velge et all in one produkt. Du får ikke lengst holdbarhet, men du kan jo legge en voks eller sealer over. Sjekk Autofinesse hos Bilnerden. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

Som nevnt av begge over meg, så er Tripple et veldig bra produkt, så dette kan virkelig anbefales om du skal jobbe for hånd :)

Brukte denne selv for 3 uker siden på den éne bilen min.

Lett å påføre og jobbe med, samt å tørke av.

Jeg la et lag voks (AF Desire) oppå denne, for å forhåpentligvis få litt bedre holdbarhet.

her er link:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_77&products_id=327

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å skaffe en plastfornyer som du kan påføre på lister og lignende etter voksing. I tillegg til å fjerne eventuelle merker fra tidligere behandling vil den gjøre listene sorte igjen (regner med de er sorte orginalt) og gi en beskyttelse.

Polytrol eller Black Wow eller "Bumper and Trim gel" fra Autoglym som jeg bruker for tiden.

http://www.blankbil.no/categories/bilpleie-plast-og-gummi

Hvis du ikke vil gjøre det bør du nok gjøre en god jobb med maskering for å være sikker på å ikke lage merker. :)

Vil anbefale deg å vurdere å bruke eks Nattys White eller Blue som LSP, en meget god voks som er rimelig (275kr) og gir holdbarhet i mange måneder, testet mot bla Swissvax og andre. Fås hos blankbil.no

http://www.blankbil.no/products/poorboys-nattys-paste-wax-blue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColdFusion

Swissvax Cleaner Fluid Regular (ikke pro) er glimrende for hånd. Deretter legger du to tynne lag med Swissvax Shield. Enklere polering og voks å jobbe med kan du lete lenge etter!

Dette kan du benytte på alle bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Swissvax Cleaner Fluid Regular (ikke pro) er glimrende for hånd. Deretter legger du to tynne lag med Swissvax Shield. Enklere polering og voks å jobbe med kan du lete lenge etter!

Dette kan du benytte på alle bilene.

Enig i det. Men hvis det er litt swirls og RDS tror jeg at man blir med fornøyd med et AIO-produkt som fyller ripene. :-)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...