jonespen90

Problemer med skumpistol.

Har kjøpt meg en karcher k7 også har jeg en skumpistol fra bilnerden og etter jeg begynte og bruke den på den nye K7 så får jeg ikke jenvt trykk. Den går opp på fullt så er det ikke noe trykk sånn går det opp og ned hele tiden med intervaller på ca 3-5sek. Når jeg setter på vanlig høytrykkspyler "tupp" så er tryket helt normalt igjen. Så jeg kjønnet ingen ting. På forhånd takk:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg at har noe med strømtilførselen til spyleren. En kompis hadde samme opplegg med sin Kränzle helt frem til han skrudde av lyset i garasjen, da fungerte den som den skulle :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme utfordring med min høytrykk, men det er ikke konstant. Jeg mistenker at det er vannmengden inn i maskinen som gjør det. Det er mindre motstand i foamcannon enn i en standard høytrykksdyse, så trykket i maskinen vil synke raskere når du bruker foamcannon.

Prøv å strupe vannkranen litt når du bruker den vanlige 'tuppen' din og se om du får samme effekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært noen tråder tidligere, der jeg selv blant annet justerte litt på en skrue inne i koblingen på canonen. Det funka....en liten stund. Det var da noen som mente at det er grunnet en overtrykksperre, slik at spyler kutter. Juster ned trykket hvis det går ann?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har en sånn kobling på hageslangen som har automatisk stopp inni , så prøv å bytte til en som ikke har det for de som har det minsker vannmengden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sleit med at skumkanona spyttet, der var det riktignok ikke 3-5 sekunder, mer 1 sekund godsprut av gangen etterfulgt av mye vann som sildret. Etter mye filing og furting, testet jeg å løsne en skrue som står inni hodet, det er ikke så mange å velge i hvis du titter. Denne sto inni hampen godt fastskrudd på min, den "knakk" løs akkurat som om den var festet med loctite eller noe, men etter at jeg løsnet litt på den har den funket som den skal (kjøpte overgang til Nilfisk, og den er nå testet både på Stihl og to versjoner Nilfisk)

Ninjaedit:

På jobb har de satt på sånn automatisk vannstopp på hageslangen nå i våres, og har ikke merket noe forskjell. Utover at det er umulig å flomme over bilen etter endt spyling..

Endret av Gry
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant jeg fant (hvis du ikke allerede har gjort det ;)

Link til trykk-utsagn

Link til skruebilder

Lykke til

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testet Fomaen med og uten sånn vannstoppkobling, og det hadde absolutt 0 å si for vannflyten. Er den åpen så er den åpen. Tok til og med tiden for hvor lang tid det tok å fylle en bøtte, og koblingen med vannstopp var to sekunder raskere enn den uten (men litt forbehold må man ta, det er ikke sikkert jeg var like kjapp med å åpne spyletuten begge gangene). Samme resultat (dvs lik tid) når vannet gikk gjennom Fomaen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive