Jarle

Arbeidsbukser/reklame til bukser

24 innlegg i emnet

Ser det er noen som for eksempel SV og CG som har gensere og t-skjorter.

Men hva med reklame som kan trykkes på arbeidsbukser?

Eller finnes dette allerede?

Kanskje DCN kunne hatt egne bukser og kunden selv kunne valgt hvilken reklame han ville hatt hvor...

Beklager hvis dette ble for dumt eller tatt opp før :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å ta kontakt med ditt lokale reklamebyrå, der kan du få dem til å trykke logoer reklame til bukser ja allt, det du trenger en en fil med type logo og bare kontakte dem. bukser fikser du jo selv hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså det er bare til å laste ned logoer på for eksempel minnepenn og få et reklamebyrå til å trykke på?

Dumt spørsmål igjen, er det lov med tanke på copyright elle hva det heter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått trykket på selv, å fått et lokalt reklamefirma til å lage transferprit til meg (man må forhøre seg med eiere av div logoer, om tillatelse til å lage/bruke disse)

tn_20130716_230759.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser for meg noe slikt... jeg har ikke firma, men kjekt å kunne reklamere for litt diverse produkter/firmaer som selger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket firma er det du bruker Tommy.

Og hva koster det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var Termoprint på forus som lagde mine logoer. Husker ikke hva jeg betalte, men det koster litt i små kvanta. Mulig HaakonO her på forumet også kan fikse dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke jeg husker helt feil, kan hvemsomhelst til eget forbruk benytte seg av copyrighta logoer.

Men ikke for videresalg og distribusjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha til meg selv... Og kanskje en på arbeidsbuksen til min sønn på snart 3 år :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke jeg husker helt feil, kan hvemsomhelst til eget forbruk benytte seg av copyrighta logoer.

Men ikke for videresalg og distribusjon.

Om dette skulle stemme (første gang jeg har hørt det og jobber med reklame), så hjelper ikke det for vedkommende som skal lage trykkene, da deres virksomhet i dette bildet da blir videresalg av nevnte copyrighta logo.

Sånn etter loven da. Men om noen vil ha audi-ringer i garasjegulvet sitt så er det jo liten sannsynlighet for at advokatene til audi går etter den skiltmakeren som har laget trykket. Sånn realistisk sett.

Selv har jeg laget dekor med varemerke-registrert logo til folk på forumet her, men da med løyve fra norsk distributør av nevnte varemerke. Ikke umulig at det lar seg ordne når alt kommer til alt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var sist borti dette i forbindelse med bruk av logoen til Vw-Audi på klistremerker. Hvemsomhelst kunne ordne egne, men organisert bruk var forbudt og ville bli rettsforfulgt. Feks er det nå vanskelig å finne tredjeparts gulvmatter med Audi-logo som hyllevare, noe det ikke var før. Men jeg kan alltids bestille brodering av mine egne matter, eller egne buksetrykk eller egen t-skjorte. Verken i inn- eller utland har jeg fått en reaksjon på det. Men så kan jo dette bare være praksis og da, og ikke nødvendigvis lov? Edit: Etter litt søking ser jeg at flere store tillater bruk av logo sålenge; Det ikke er kommers bruk Sålenge den ikke bringer vanry over logo Logo ikke forandres på noen måte Jeg lurer også på om dette kommer innunder åndsverkloven? " Til privat bruk kan det framstilles enkelte eksemplarer av verk såfremt det ikke skjer i ervervsøyemed (lovens § 12). Med privat bruk menes først og fremst eksemplarframstilling til bruk i familie- og vennekretsen."

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått laget meg 2 bukser, en til meg selv og en til min sønn...

Gikk litt fort i svingene, og glemte å hørre med for eksempel bilnerden om lov å bruke menzerna? Eller burde jeg spurt menzerna selv?

buksene er nå hvertfall ehr og skal kun brukes av meg, og ikke evt selges videre. Og hvis dette ikke faller i smak får jeg vel bare kaste buksene.

Men her er de:

IMG_0516.jpg

IMG_0517.jpg

IMG_0518.jpg

IMG_0520.jpg

Skal ha på Swissvax også men det ble ikke denne gang. Skal få trykket opp en genser også til det lille nurket.

Håper de faller i smak :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ble jo veldig bra. Har tenkt på lignende selv, men i andre sammenhenger enn detailing da.

Hvor fikk du tak i trykkene? Minnepenn med logo fra nett?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk til medieverket i Haugesund.

De laget dem selv da de ikke kunne bruke logo funnet på nett (pga piksler)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra det der. Tror faktisk hettegenseren til Swissvax i str S kan passe småen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da skal jeg sende mail og hørre om disse faktisk er så små. Han blir 3 i oktober :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice :-) Hva betalte du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joggebukse i MF hadde sikkert vært tingen lol

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trykket som kostet, 770kr for begge buksene.

buksen han er kjøpt på biltema for 159kr :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man vil gjøre ting selv (med ikke like bra kvalitet på trykket) kan man kjøpe spesielt papir til skriveren som du stryker på buksa etterpå. Men ble veldig kult :) Snodig lik den buksa fra Biltema og bläkläder sin ;)

Endret av Skramstad
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive