Jump to content
Sign in to follow this  
Zaphod

I garasjen og polerer.. par spm.

Recommended Posts

Zaphod

For stort område i gangen?

post-5281-1373882950,64_thumb.jpg

For mye produkt ?

post-5281-1373882987,96_thumb.jpg

Bruker en krauss da 500 watt. Prøver meg litt fram med s3, s17, og s30 for å se om det blir noe bedring i lakken :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaphod

Og ser egentlig ikke som jeg får fjernet så mye riper med s3, for lite trykk, hastighet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Øyvind G

Prøv å kjør panelet skikkelig varmt. Bruk en god del press (ikke så mye at puten stopper å rotere) og beveg maskinen sakte bortover (f.eks 1cm per sek.).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magne/Otta Detailing

Det er vanskeligere å få fjernet swirls og RDS med DA.
Mulig det er hard lakk på bilen også, og det gjør ting enda vanskeligere.

BTW, Du trenger neppe S17 mellom S3 og S30 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaphod

Takker for tips :) ser ut som det hjelper og legge litt press med litt hastighet og øke temp på panelet som du sier :)

Hard mishandlet lakk ja, forrige eier har nok hatt denne inn til en eller annen detailing sjappe som har laget en del kjørespor blant annet. Og en del riper da.. tenkte derfor det var nødvendig med alle 3..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magne/Otta Detailing

Det som ikke blir tatt med S3 blir ikke tatt med S17 heller.
Poenget med en finere polish etter S3 er mer glans og fjerning av kjørespor.
S30 gjør begge delene utmerket i nærmest alle tilfeller (Jeg har ikke opplevd at den ikke tok hologrammer, men helgarderer meg ved å legge til en "nærmest" ;) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaphod

Ok, da skal jeg prøve litt med bare s3 og s30 for å se :)

Takker for kjapp tilbakemelding, greit mens man holder på :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
johime(joakim)

Ikke kjør for lenge med press og høy fart. Padden plir varm på baksiden og går i stykker med denne maskinen(har900w selv).

Skift pad etter hvert panel og la maskinen kjøle seg ned :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tonytic

hvilke pads bruker du da? aldri hatt problemer med det på über padsa. heller ikke orange scholl

Ikke kjør for lenge med press og høy fart. Padden plir varm på baksiden og går i stykker med denne maskinen(har900w selv).

Skift pad etter hvert panel og la maskinen kjøle seg ned :)

hvilke pads bruker du da? aldri hatt problemer med det på über padsa. heller ikke orange scholl :) men det er 500W jeg har.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knutis

Du kan ta livet av alle pads med das6 og das6-pro om du kjører veldig lenge om gangen.

Et større problem ved rubbing enn ved finpolering.

Har selv tatt både Scholl, CG og Über-pads på denne måten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
johime(joakim)

Har brukt både uber og Scholl sine, uber holder best :)

Men som knutis sier, så er det under rubbingen det har skjedd at jeg har tatt livet av flere pads.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bilmagikeren

Problemet er vel når det blir skikkelig varmt i padden. Man kjenner også bakplaten er varm og den kan i værste fall "smelte" fast..

Jeg pleier å gå ned et hakk el to på turtall, og heller kjøre litt lenger med mindre press. Da varer padsene så lenge som helst:)!

Etter mine erfaringer da, vel å merke:)

Uber er glimrende pads, jeg synes egentlig Meguiars sine ( utenom ull) også er meget gode, men de er veldig dyre i Norge, det er synd.

Hexlogic er også gode!

Edited by cocos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mazda CX 5

Av den lille erfaringen jeg har må man kjøre skikkelig hardt og flere omganger med 5-6 pass for å korrigere mye rds etc med krauss 900. Som igjen tar mye tid. Særlig på grunn av at bakplaten blir varm og man må kjøle den ned etter hvert panel eller oftere. Har brent opp en bakplate hvor pad føyk som et prosjektil av bakplaten Og traff naboens hus 6 meter fra der jeg holdt på. Vurderer sterkt å slutte med snus for å få råd til en flex roterende (-;

Edited by Mazda CX 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
IvarB

Vurderer sterkt å slutte med snus for å få råd til en flex roterende (-;

God plan, men snusen blir. Gikk også fra krauss til flex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...