Aleksander Ødegård

Mini S&S #1: 03 Forester XT - eksteriørt løft

Min aller første show and shine blir i miniatyr pga tidspress.

Bilen ble vasket og clayet på torsdag, og polert på fredag siden dette var den ene dagen vi fikk med fint vær.

Det er litt dårlig med bilder siden bruttern ville ta en runde på sin land cruiser også.

Målet med denne runden var å få bilen i akseptabel stand, dempe litt riper og merker og få lagt beskyttelse.

Vaskeprosessen er ganske standard.

Prickbort

Surfex ca 1:10

Iron-x

Håndvask med 2 bøtter, megiuars mitt og CG CW&G

scholl blå clay med CG qd som lube.

Ut over vanlig vask fjernet jeg også en del emblemer på bakluken.

Prickbort finner en del snacks nede på dørene.

546782_10153033272720523_1498127855_n.jp

Iron-x finner enda mere (er piggdekk om vinteren).

1044372_10153033272290523_1480999719_n.j

46673_10153033272725523_857121326_n.jpg

1012367_10153033272295523_679447313_n.jp

Korrigeringen

Visste at Subaru skal ha veldig myk lakk, så jeg gikk rett på med en medium kombo som viste seg å fungere greit.

Utstyr

Das6-pro DA-maskin

1. Steg: Orangsje Uber med Scholl S17

2. Steg: Blå Uber med Scholl S40

Div. microfiber

Prøver å peke på et merke i lakken, men er vanskelig å ta bilder av denne lakken.

1317_10153033273185523_893065270_n.jpg

Slik ble det etter 1. steg.

1069811_10153033273170523_261350890_n.jp

Kjørte 3-4 pass på hastighet 5 med varierende press (etter behov).

Merker etter emblemene før

968819_10153033272975523_812637275_n.jpg

Etterbilde. (Glemte å ta closeup).

999364_10153033271875523_40184628_n.jpg

Forsøk på 50/50 på speil, men det var ikke så ille til å begynne med.

992898_10153033272510523_2145304917_n.jp

Eksosstussen var temmelig stygg.

942391_10153033273215523_1867437302_n.jp

Den ble vasket med surfex og så iron-x før jeg gnikket over med autosol på billig biltema-pad.

Etter autosol og sv autobahn.

1006220_10153033272950523_2082227797_n.j

Vinduene blir forseglet med Turtle wax Clear vue.

Lakken fikk et solid strøk med SV Shield som fikk ligge ca 40 min før buffing.

Ferdigbilder

1005986_10153033272960523_244325126_n.jp

1069813_10153033272500523_222234693_n.jp

1001011_10153033272080523_1857758682_n.j

996517_10153033272060523_291174719_n.jpg

Totalt tidsforbruk ca 8 timer.

Felger og skinninteriør skal få litt kjærlighet senere.

Endret av Aleksander Ødegård
9

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk seg en fin rens utvendig denne:-) Cred. gitt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har maken bil selv. Så jeg vet at lakken kan være litt kranglete.;)

Men det ble et bra løft på denne. Merket du noe til at polishen etterlot et grått slør på bilen etter buffing? Kanskje ikke like lett å se på sølv lakk... Min som er mica pearl syntes det veldig godt på. Så det eneste som funket der som sistesteget er Scholl S40 på blå über pute. Tok en ny behandling av den for noen dager siden med nettopp denne komboen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser jo bra ut :) Cred for ett raskt og fint løft!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har maken bil selv. Så jeg vet at lakken kan være litt kranglete. ;)

Men det ble et bra løft på denne. Merket du noe til at polishen etterlot et grått slør på bilen etter buffing? Kanskje ikke like lett å se på sølv lakk... Min som er mica pearl syntes det veldig godt på. Så det eneste som funket der som sistesteget er Scholl S40 på blå über pute. Tok en ny behandling av den for noen dager siden med nettopp denne komboen.

Er tendenser til slør på panseret, men dette er trolig fordi jeg glemte å buffe av sistesteget før jeg nesten var ferdig slik at det hadde fått tørke en del. Hadde ikke tid til å kjøre ny runde for å løse opp, men det ble greit.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tendenser til slør på panseret, men dette er trolig fordi jeg glemte å buffe av sistesteget før jeg nesten var ferdig slik at det hadde fått tørke en del. Hadde ikke tid til å kjøre ny runde for å løse opp, men det ble greit.

Ok. Er ikke sikkert det går å buffe av selv om du "løser" det opp på nytt. Det problemet hadde ihvertfall jeg. Polishen ble liksom "glassert". Men da vet du at S40 og blå scholl er redningen. ;) Du er litt heldig med at du har sølv bil, da det ikke synes så godt på den. Men den vil bli betydelig blankere om man får bort sløret. Mye hastighet og press er heller ikke denne lakken noe glad i. Men siden den er veldig myk trenger du heller ikke det for å få bort riper. Ulempen er jo da at det ikke skal mye til for å få riper heller. ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive