bayersk-mach-werk

voks vs forsegling

24 innlegg i emnet

jepp nå begynner jeg å bli drittlei av at jeg har voks på strøkne nypolerte biler og når voksen kommer på svettern og lager skjolder, spor etter der jeg har tørka og jeg klarer rett å slett ikke få av alt. utrolig irriterende for det ødelegger litt for sluttresultatet man kunne fått.

merka at fargen på bilene har litt å si for hvor lett det er å se voksen , ser også voksen bare når sola steker som værst.

så da lurer jeg på hvordan er forsegling iforhold ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sealere svetter jo ikke, da de ikke inneholder carnauba. Men vokssvetting er enkelt å få bukt med - en kjapp vask etter herding, evt en runde med en QD løser jo problemet. Hvis du har kronisk svetting så er det andre faktorer som spiller inn, muligens "spøkelseslakk" som ikke tåler berøring i det hele tatt eller voks for den saks skyld

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har samme problem som det jeg sliter med?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joa øyvind er akkuratt som du har forklart i den tråden din akkuratt det jeg opplever også på noen biler. noen går det bra med og andre ikke, men er jo utrolig frustrerende.

kanskje det blir å gå over til lakkforsegling istedenfor for å se om det er noe bedre

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å jo da, forseglinger kan svette. I hvertfall Wolf's Chemicals Hard Body som jeg har prøvd tre ganger på to biler (opprettet i kveld en test-tråd, bilder der)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også fått skjolder etter sealer, så det er ikke sikkert dette er løsningen.

Setter pris på om du bidrar i tråden min hvis du tester litt eller eventuelt finner årsaken/løsningen til dette problemet. Jeg har testet mye uten å egentlig bli så mye klokere. Virker som en ren tilfeldighet noen ganger.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntetiske sealere svetter? Da tror jeg heller det er oljer fra poleringen, eller at det er lagt på for tykt. Jeg har aldri opplevd svetting fra #21 ihvertfall

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke alltid det er svetting selv om man tror det er det heller. Ofte er det bare oljer som ikke er buffet av skikkelig.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og om man har en mikrofiberklut som har dårlig absorberingsevne i tillegg kan det være vanskelig å få tørket det helt vekk med det første.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det "må" jo være svetting når lakken ser fin ut, men så etter en halvtimes tid ser man tydelig at det er kommet et slør? Og gangen etter der igjen? Det ligner veldig på det som innimellom skjer meg med ruteforseglinger.

Jeg har bare opplevd dette med Hard Body (av forseglinger har jeg vel testet fire; Jetseal109, Hagmans Glansvax, CarPro Cquartz), og det på forskjellige underlag, dvs nypolert med samme serie men ulik korning, med wipedown, og kun hardt vasket. Og med Hard Body har jeg også brukt to typer forsegling de gangene jeg har lagt på egen bil, dvs ved siden av hverandre og ikke oppå..

For øvrig lite respons i Hard Body-tråden min, hadde håpet på noen andres erfaringer.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt til #21, null problem med den sealeren :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt til #21, null problem med den sealeren :)

x2 :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2 :)

X3 :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller Proguard :D (liker den bedre enn MG 21, men bare et hakk bedre imo)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er mg21 på holdbarhet da ?

noen steder i norge å kjøpe eller utenlandsk nettside.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kommer an på grunnpreppen, men alt fra 3 til 8 mndr er mine personlige erfaringer. F.eks holdt to lag #21 fra september til april på min daily driver, med jevnlig vask og avspyling gjennom vinteren

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det fortsatt opp til 12 mnd holdbarhet på MG #21? Det står det på Proguarden. Men om slike typer lakkforsegling skal holde seg i 12 mnd, så må vel bilen stå inne i garasjen i de 12 mnd..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det holder seg mtp sheeting i 12 mnd "over there", men ikke her på bjerget. Uansett så er alt over 4-5 mndr uansett LSP bra i mine øyne. Klarer ikke å holde lankene unna lakken lenger enn det uansett, og ny LSP legges

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant en flaske Bilxtra Lakkforsegling i går, med den optimistiske teksten "Flytende hardvoks med markedets dokumentert lengste holdbarhet"... uåpnet flaske fra mine tidlige dager som bilpleieentusiast :)

Det er fristende å teste den på et eller annet for å se om den varer så lenge som reklamen sier den skal, men samtidig har jeg ikke helt troen. Noen som har testet denne?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke testet akkurat den, men dro frem en annen gammel slager her for en stund siden, og tenkte at nå er en klar over triksa, tynt lag, mikrofiber etc så det er sikkert ikke så ille som jeg husket den var...... Vel, det var den :D

2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive