Gå til innhold
Flippi

Hologram av polering med bar hånd ?

Recommended Posts

Flippi    91
Flippi

Idiotspørsmål ... Jeg slet med hologrammer i helgen, og lurer egentlig på om det er mulig å få hologrammer av å påføre voks med hendene ? :-)

Men det er vel snakk om riper og ikke hologrammer etter det hvis det skulle være noe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Flippi    91
Flippi

Men er nok s3 gold som har spillt meg et puss :(.... tar mindre... riper mere.... hmmmm.. lureri på om den skal brukes igjen noen gang.....

Endret av Flippi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Hva er det du egentlig mener?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg klarte faktisk å få noe som minnet veldig om kjørespor/hologrammer etter gnukking for hånd under dørhåndtak (sort solid V50), og det var med gul pute og S17, gikk over med grønn uber og S30 for å få det til å se bra ut.

På den Peugeoten jeg gjør litt venstrehåndsarbeid på nå (huseieren kjøpte en sliten håndverkerbil for ca 2xvrakpanten for litt shine & sell) brukte jeg S3 under dørhåndtakene (sammen med noe oransje avkapp fra Scandicshine). Pleier å trenge såpass synes jeg.

Har aldri opplevd "riper" av S3 gold, så jeg henger meg muligens på Christers spørsmål. Hva var egentlig problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjetil Holthe    1
Kjetil Holthe

tatt wipedown, for å være sikker på det ikke er rester igjen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Flippi    91
Flippi

tatt wipedown, for å være sikker på det ikke er rester igjen ?

blir en del whipedowns i løpet av en session ja :-). er ikke rester etter gammel polish som gjør det, er flink til å vaske pads undeveis også.

Ble bare sjokkert over hvor mye hologrammer jeg klarte å lage med DA maskin i helgen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Hvis du vil ha svar på det du lurer på er det lurt å svare de som skriver i tråden din

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Påføring av voks med bare hender kan lage roper. Hvis du synes du ser hologrammer er et sannsynligvis vokshologrammer fordi voksen svetter. Ta en kjapp vask eller gå over med en qd for å fjerne disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Flippi    91
Flippi

Hvis du vil ha svar på det du lurer på er det lurt å svare de som skriver i tråden din

var litt vanskelig å forklare hva som har skjedd egentlig...

men er en del rare hologrammer som dukket opp i sollyset i dag. bilen (en 159 alfa romeomed knallhard lakk) er korrigert ganske så kraftig.

kjørt med S3 scholl på gul uber pute

rød MF pute og correction compund

sort MF pute og finishing compund

så ikke et eneste hologram når disse operasjonene var gjort...

deretter fikk bilen et strøk med wolfgang polish enhancer ( fåpørt med MF pute)

og til slutt et lag med Wolfgang fuzion påført med bare never. ( det begynte å bli sent og litt kjøligere i luften, så var veldig greit med kroppsvarmen)

bilen fikk whipedown mellom alle operasjonene, og en runde med autofoam og avspyling (ikke mekanisk)) før polish enhancer

så ikke tegn til holos i går, det var riktig nok sent og begynte å bli sliten etter 25 timer i løpet av helgen... men er sikker på at det ikke var hologrammer før de to siste prodiktene kom på....

pga. fare for regn i går kveld, så sto bilen i garage i natt, og ble kjørt til tjøme i dag i regnvær minst 2 timer i regnet.. ( hyyyyl )

Men kan være som Christer sier, skal gi bilen en vask og sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Dette høres ut som vokssvetting ved første ørekast ja :)

Hvis du ikke blir kvitt problemet ved vask må du begynne fra på nytt og eliminere feil(ene)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

Så sant det ikke er vokssvetting, så er dette et uopplkart mysterium. Har laget en tråd om dette og testet mye uten å finne svaret.

Det jeg snakker om her er skjoder som ligger i samme mønster som voksen ble lagt. Ikke spor som går samme vei som du fører maskinen.

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Flippi    91
Flippi

Så sant det ikke er vokssvetting, så er dette et uopplkart mysterium. Har laget en tråd om dette og testet mye uten å finne svaret.

Det jeg snakker om her er skjoder som ligger i samme mønster som voksen ble lagt. Ikke spor som går samme vei som du fører maskinen.

interresant lesning , høres ikke helt ut som mysteriet mitt, deverre så er "min" bilen 20 mil unna meg nå... men får tatt den i nærmere øyensyn førstkommende helg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Vokslegging for hånd er ihvertfall umulig for meg. Trevler og tørr hud gjør det umulig å gjøre det uten å ripe lakken.

Normalt går det også mer produkt om jeg gjør det på denne måten, og det blir ikke like jevnt som når jeg bruker pad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig