Dani

Windscreen repair kit

Hei, mitt første innlegg :0

Har irritert meg siden jeg kjøpte "ny" bil i desember over ripene etter vindusviskerene... Spesielt nå som glassplugg til vindusviskeren bak er på vei! :)

Har lest mye inne på forumet her, men fått litt skrekken av å polere med skikkelig maskin da ruta kan sprekke. Kom tilfeldig over ett såkalt repair kit fra bilnerden som man setter på drill, er dette bare noe visvas eller klarer man faktisk å få fjernet ripene med drill? (kan dette evt brukes på lykteglasset?)

Link til produktet: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=314

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre du faktisk har lykteglass av _glass_ så er ikke dette settet egnet, bruk det du bruker på bilen til lyktene, men vær forsiktig med varmeutvikling så du ikke skader plasten (dvs tilsvarende som med lakkerte fangere)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å polere med roterende maskin på glass, det har jeg gjort flere ganger med stort hell. Ikke noe å være redd for! Har kjørt opp til 2100 rpm. Filtpad og 3M Glasspolish tar riper.

Høres veldig tungvint ut å gå over en hel frontrute på en drill (!?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å polere med roterende maskin på glass, det har jeg gjort flere ganger med stort hell. Ikke noe å være redd for! Har kjørt opp til 2100 rpm. Filtpad og 3M Glasspolish tar riper.

Men her er det vel stor forskjell på om man korrigerer på vanlig glass eller sikkerhetsglass slik vi har i frontrutene. Sistnevnte har jo at plast-sjikt som kan smelte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte akkurat denne for å prøve. Se om denne fjerner litt urenheter og spor etter viskere. Ikke prøvd den før, men kanskje noen andre vet hvordan den fungerer.

GTechniq G4 Glass Nano Polish

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=68

Det der er en fin rens å bruke før påføring av forsegling, men riper fjerner den ikke.

Cerium oxide og filtpad er langt mer effektivt enn hvilken som helst "vanlig" polish, og produserer ikke like mye varme som en skumpad. De er i hovedsak ment for litt heavy spotkorrigering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive