325i

nybil lukt.

21 innlegg i emnet

Har vært å sett på div bruktbiler i det siste, og alle lukter som nytt.

Hva er det forhandlerene bruker å spraye med??

Har kjøpt Chemica guys new car, men kan ikke si annet at den lukter bare tyggegummi :) Hvertfall ikke nybil, hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kanskje noen av renseproduktene de bruker. Da jeg jobbet som klargjører gikk det en del i AutoGlym interior shampoo og supersheen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supersheen ggir ikke samme lukt som du er ute etter. Jeg har forska litt på det men ikke funnet noen som ligner! Men jeg tror det er AG-produkter de bruker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvertfall veldig god lukt....å tviler på at alle biler er renser opp og ned i alle rettninger.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du CG New car lukter tyggis?! Kan ikke si meg enig der, men.

Av det jeg har testet så er CG NC det nermeste jeg har kommet nybillukt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvertfall veldig god lukt....å tviler på at alle biler er renser opp og ned i alle rettninger.....

Alle bruktbiler og nybiler vi fikk inn ble vasket innvendig, og noen ganger renset, alt etter hvor skitten de var.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legge litt duft på kupefilteret, gjerne i kombinasjon med filterbytte, så blåses det vel nybilduft i hele bilen?!

Thomas

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er skinnseter i bilen, så vil jeg sterkt anbefale Chemical Guys Pure Leather Conditioner (eller Smartwax SmartLeather som er det samme). Denne lukter himmelsk likt nytt skinn og ordentlig nybilukt. Har du ikke skinnseter, så i alle fall ratt/girkule/håndbrekk eller hva enn som er skinn i bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker denne tråden, men er samtidig litt redd. Hvis vi alltid har nybillukt, blir det som å spise julemiddag hele året?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker denne tråden, men er samtidig litt redd. Hvis vi alltid har nybillukt, blir det som å spise julemiddag hele året?

Kunne glatt spist pinnekjøtt, medisterpølse, ribbe og kalkun på daglig basis <3

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt enig.. :P

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jeg fort gått lei av du..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG New Car lukter brent plast mener jeg :) Og CG Leather Conditioner gir glatte seter så den styrer jeg enkelt unna.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og CG Leather Conditioner gir glatte seter så den styrer jeg enkelt unna.

Ikke ved riktig bruk ;) Ved riktig bruk av CG Leather Conditioner, så blir skinnet tvert imot glatt. Og blir matt og ser ut som nytt. Men de aller fleste smører den på setene i håp om at det holder, og da blir det fort rutsjebane for små insekter ja.

Hva det gjelder New Car Scent, så har du prøvd å vanne den ut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støvsuger alle bilene her 1 gang i uka, og når sola varmer nå så lukter de nytt, hvertfall 2 av 3. Så tror nok renslighet har utrolig mye å si på hvor lenge nybillukta varer ;) Aldri påført noe midler heller. Så tipset er; renslighet og sett den i sterkt lys/varme en kort periode.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poorboys leather stuff gir iaf nybillukt i form av skinnlukt hvis du liker det :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ved riktig bruk ;) Ved riktig bruk av CG Leather Conditioner, så blir skinnet tvert imot glatt. Og blir matt og ser ut som nytt. Men de aller fleste smører den på setene i håp om at det holder, og da blir det fort rutsjebane for små insekter ja.

Hva det gjelder New Car Scent, så har du prøvd å vanne den ut?

Da er jeg spent på hva som er riktig bruk..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes SV sin leather milk lukter bra også :D Men lukta sitter ikke i så lenge da :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg spent på hva som er riktig bruk..

Det burde du da vite (og regner jeg med du gjør)... nr 1 er å passe på at skinnet er ordentlig rent først. Jeg pleier også å "skylle" skinnet ved å tørke over med ren klut og lunka vann. Så la skinnet tørke før man har på Leather Conditioner. Ha på tynt et tynt tynt, men jevnt lag på skinnet. La stå å herde... Buffe deretter av med en litt grov (gjerne vaffel) klut. Har aldri hatt noe problem med at CG Leather Conditioner blir glattere enn noe annet, og i alle fall ikke noe mer enn Swissvax-kittet jeg fikk av deg for 100 år siden ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes færre og færre nye biler lukter "ny bil" jeg - ironisk nok.
Jobber hos forhandler og tar ukentlig inn biler som er helt nye for teknisk sjekk, men sjeldent lukter de annet enn bare luft. Muligens litt plastikklukt, men det kan være all plastfolien som er i en ny bil når den ankommer :)

Det eneste merket vi har som virkelig lukter "ny bil" er Jeep. Det selges desverre ikke i hopetall, så går en del uker mellom hver gang jeg får gleden av å lukte "ny bil".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive