Geir

Kombo på 1991 Porsche 911

Hei!

Er blitt forespurt om å ta en rød 91-mod Porsche 911 denne sommeren. Bilen har SS-lakk.

Har noen vært borti en slik bil før? Hva anbefaler dere av komboer? Jeg har Scholl tilgjengelig. Tenkte å spørre her for å se om jeg kunne få spart litt tid. Enkelte ganger bruker man laaaang tid på å finne riktig kombo, synes jeg :)

Den er så og si dønn lik denne:

1991_porsche_911_2_door_coupe_m.jpg

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er slik at lakken varrierer på Porsche som f.eks på Audi så vet jeg ikke, men jeg tok en Porsche med S17 og gul Uber med hell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en 993 som jeg tok, i samme røde SS lakk. Denne ble tatt med MG#85 diamond cut, og SV CFP regular. Du kan bytte ut MG#85 med f.eks SV CFP strong, eller scholl S3. Men uansett bør du prøve deg litt frem, men nå har du iallefall en pekepinn

http://www.detailersclub.no/forum/topic/13364-porsche-993-turbo-sportec-detailed-by-tcs/

Endret av Tommy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, folkens. Nesten så jeg vurderer å kjøpe inn noen av de merkene jeg har sett Tommy og Tyggern har brukt, for å sikre meg. Har noen uker på meg før den kommer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start pent, og vær forsiktig. Er lett å lage mye ugang som er tidkrevende å rette opp.

Om du ser på de to RS som egentlig skal være "like" samme år og samme farge oppførte lakken seg noe ulikt.

Tror tidligere pleie og lakken tilstand spiller stor rolle på eldre biler med ss.

Kan være mye oksidert lakk selv om den ser rød og fin ut.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den tatt godt vare på så skulle det ikke være noe problem med noen av de ovenfor stående komboene.
Selv har jeg brukt CFP Strong og medium på SS-lakk med suksess.

Er det lenge siden den har blitt gjort noe med kan det være at pad'n bli litt rød av "død" lakk, men det vet du sikkert alt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg er inneforstått med at padene sannsynligvis vil bli "omlakkert", hehe.

Og ja, Tyggern, jeg skjønte kjapt at jeg sikkert må teste litt selv også etter at jeg leste trådene dine. Tror jeg får kjøpe meg CFP Regular og Strong som backup. Har lenge vurdert å kjøpe dem uansett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive