Gå til innhold
Cobber

Sortering av Show and Shine-jobber

Recommended Posts

Cobber    4
Cobber

Det er mange som er glade i lister, generelt er vel vi menn i overkant opptatt av lister, inkludert meg. Det hadde vært morro å kunne sortere S&S-jobbene etter parameter som kortest tid, lengst tid, færrest produkter, flest produkter osv osv

Jeg er spesielt fascinert av "gråstein til gull på 4 timer", altså hvor man timeboxer jobben. Jeg hadde 3 timer på å forvandle en Pajero fra sliten hundebil til salgsklar herregårdsvogn for en stund siden. Timebox var 3 timer, gjør hva du vil.

Anyway, hvis noen listefreaks lager lister skal jeg selvsagt like dem og lese dem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chras    52
Chras

Støtter et forslag om litt flere sorteringer, da det gjerne blir en liten jungel.

Hva med sortering etter roterende/DA, eller sortert på type bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JørgenT    108
JørgenT

Sortering etter farger også kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Om dette skal gjøres via databasen til forumet har noen en h*lvetes jobb foran seg. Mye manuell jobbing! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Det blir nok mye jobb ja.. Eneste om folk blir flinkere å skrive øverst i tråden hva som blir brukt av tid osv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cobber    4
Cobber

Masse jobb er vel ingen hindring for en detailer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rogersolmyr    3 033
rogersolmyr

Men man har jo ikke tid til masse jobb til annet enn detailing.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Finnes det noe sett med meta-tager eller noe som kan automagisk settes inn ved opprettelse av en Show & Shine?

F.eks at når du starter en ny tråd i akkurat denne delen av forumet får du opp noen bokser du må huke av i og noen andre valg, tilsvarende søk etter biler på Finn. Og så må det være mulig å gå inn og redigere gamle tråder og fylle inn i etterkant (jeg vil selvfølgelig ha mine gamle tråder med i lista). Søkefunksjonen gjemmes sammen med de andre søkene.

Tenkte kategorier:

Polering utført: nedtrekksmeny (Roterende, DA/Oscillerende, Håndarbeid)

Årsmodell bil: nedtrekksmeny

Bilmerke: nedtrekksmeny (kun merker ikke modeller, pluss Annen for sære rare ting, MCer og slikt ^_^ )

Farge: nedtrekksmeny hovedfarge, avkrysning for metallic, keramisk, singlestage, omlakkerte deler

Tid brukt: nedtrekksmeny valg: 1-5, 5-10, 10-30, 30+

Steg: nedtrekksmeny 1 - 2 - 3

Andre ting: avkrysning [ ]våtslip [ ]felgpolering [ ]lakkfylling [ ]rutepolering [ ]HOF (denne må selvfølgelig skjermes)

Litt i tvil om produkt skal inn... I såfall er det kanskje forvirrende nok med poleringsmiddel.. Man kan jo allerede søke spesifikt i S&S etter f.eks "V34" for å finne igjen tråder med denne CG-polishen. Så... nja?

Edit: man kan ikke søke etter f.eks V34 i forumets søkefunksjon, antar den er sperret på korte ord eller noe... Google-søket finner masse men da må man søke hele forumet eller fjomse det til med noen andre triks fra ludo

Endret av Gry
  • DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Jeg hadde ett forum tidligere som hadde noe lignende. Her kunne man da krysse av i editor-boksen om hvordan den skulle vises på fremsiden. Det blir litt av det samme som du nevner her, Gry.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig