Kjusern

Riktig børste til felg

Kjøp begge. Den blå er fin mellom eikene, slik at ikke bare utsiden blir ren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker EZ mini.

Funker gull, også på trange plasser :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, fryktet dette, ja takk begge deler.... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes de lager riper(i værtfall på mine M felger)

Jeg hadde gått for disse:

Wheel Woolies og en Swissvax felgkost. scandicshine.no

Wheel Wooliesen kommer godt til helt bakerst på felgene og trange plasser. Swissvax kosten bruker du i front:-)

Endret av Alien Autospa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Wheel Woolies fleksible på noen måte? Jeg tenker på for å komme til på baksiden av eikene (på felger med færre eiker og større mellomrom). Eller blir løsningen da enten en vaskehanske eller å kun vaske der når felgene er av?

Bruker både liten og stor EZ-brush på mine og er godt fornøyd. En liten bøy på den lille så er den perfekt til baksiden av eikene på slike felger:

IMAG1026.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle felgbørster lager riper hvis man gnukker på mye skitt. Jeg pleier sause inn felgene med felgrens, la det virke en stund og spyle av før jeg går på en runde til, denne gangen med børste. Har ikke sett noen riper så langt. Det er også viktig å ha så ren felgbørste som mulig, så spyl/skyll den underveis og minst etter hvert hjul.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Ez-brush Mini men også Wheel Woolies.

Syns sistnevnte rengjør skikkelig godt, førstnevnte bruker jeg mest for å komme til på trange plasser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening er iværtfall Wheel Woolies bak på disse felgen og en Swissvax kost e.l. i front.

De er ganske fluffy, så ja de kommer godt til:-)

Jeg bruker Rim7 og P21s på mine felger, men fikk en del microriper mellom eikene selv om de var gullende rene:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt en liten MF vaskehanske på felger, og skal fortsette med det på de nye pulverlakka felgene. Er fortsatt lakk, så stive børster er fyfy for min del :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også den EZ børsten. Fin å jobbe med, men tuppen er ikkje børste. Så den kan ikkje rengøre med tuppen:/ En noe upraktisk funksjon..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt en liten MF vaskehanske på felger, og skal fortsette med det på de nye pulverlakka felgene. Er fortsatt lakk, så stive børster er fyfy for min del :)

X2!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Benytter meg litt av tråden siden den ligger ute. Er det noen som har erfaring med Swissvax Spoke Wheel Cleaning Kit?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lenge brukt en helt ordinær oppvaskbørste, jeg.. Men etter å ha brukt ca 5k på pussing og lakkering av felger i år, skjønner jeg at det kanskje ikke er så gunstig? Burde heller bruke "ordentlig" felg-børste?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lenge brukt en helt ordinær oppvaskbørste, jeg.. Men etter å ha brukt ca 5k på pussing og lakkering av felger i år, skjønner jeg at det kanskje ikke er så gunstig? Burde heller bruke "ordentlig" felg-børste?

Ta 5 drag under armen med en EZ brush felgbørste og 5 drag med oppvaskbørsten. Jeg tipper det bekrefter konklusjonen din :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, point taken! Settes opp på innkjøpsliste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive