Gå til innhold
325i

Coating

Recommended Posts

325i    0
325i

Hallo.

Ser så mye ang coating som lsp, er det noen som har noe erfaring med det?

Ser det er mange leverandører på dette.

Hvordan oppfører denne ser med tanke på vaskeriper osv osv...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Lsp som voks og sealer kan vel i seg kalles en coating? Om det er det du mener? Dette gjør jo at lakken får "vannskrekk" samt hindrer skitt i å feste seg?

Det finnes vel også noen "all in one"-produkter som har litt filler i seg som skjuler vaskeriper.

Vet ikke helt om jeg svarte skikkelig på det du lurte på nå, men kanskje andre har noe bedre svar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Regner med han tenker på "glass coating" og slike harde forseglinger. Gtechniq C1, 22PLE, AF Tough Coat Wolf's Hard Body og den gjengen. Spesielt sistnevnte reklamerer med bedre ripemotstand. Har hatt den på min egen bil i ca. et år, men det er vanskelig å si om den har reddet meg fra vaskeriper. Må nesten ha det på halve bilen da, for å se forskjell :)

Men en god forsegling er det uten tvil :thumbup:

Endret av EspenL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
325i    0
325i

¨ja tenkte mest på sånne som C1 crystal lacquer, concours car care, dodo juice paint selant, meguiars coating osv osv...

l

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Ja eg har prøvd å lest meg litt opp på glass coating i det siste og har havnet på Modesta BC-05 der er jo flere også ( http://www.modestaeurope.eu/ )og det er Exint som har den nordiske distirbusjonsrettighetene til dette. Og siden det er en tråd på coating så bruker eg denne tråden for å diskutere og få noen synspunkter på noe av det eg lurer på :)

• Når denne coatingen blir lagt så kan du få en layer på ca 5my, men som alt annet så vil jo du få riper av vask etc på sikt? Så for oss innen detailing på egen bil, så ser eg for meg at du får en mer show finish om du tar bilen din 2-3 ganger i året å legger en god voks heller?

• Glass Coating er jo en litt mer omfattende prosess der du vil oppnå bedre resultat med å bruke rett verktøy som IR shortwave, etter det så skal bilen få stå og herde i 24 timer, men den krever opptil 3 uker for å oppnå full styrke, dette kan reduserast med IR shortwave (50-60 grader for 10-15min ) litt usikker om du da har opp nådd full styrke på coatingen bare med dette?

• Og hvordan blir det da å fjerne denne coatingen seinere, la oss sei etter 1-3 år og vil legge nytt, blir jo kanskje ikke så lett å bruke lakk dybdemåler å vite hva som er klarlakk eller coating når du skal maskin polere, eller er det andre måter ( coatingen er jo ”bare” på 5my)

• Og på så mangen andre produkt så skal du bruke rette såpe H4 eller H5 og M1 shot quickdetailer style maintainance for å oprettholde rette sheeting og beading, så vedlikhold er det på det meste man legger på en bil.

• Så er dette noe for oss detailere eller et mer produkt for den vanlige mann i gaten som helst vil sleppe og gjøre noe mer med bilen neste 3 åra ? :)

• Så blir jo prisen også noe å tenke på om du får kundene til å legge noen ekstra kroner i dette, alle MF klutene du bruker i denne prosessen når du buffer av kan ikke gjenbrukes.

Men klart dette er bare noe eg går å grubler litt på hehe :)

Endret av Audi S8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Eg har jo også GYEON Q2 MOHS som eg skal prøve å fa lakt på bilen til våren,når tempen er litt bedre, denne å trenger noen uker før den når full styrke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Eg har jo også GYEON Q2 MOHS som eg skal prøve å fa lakt på bilen til våren,når tempen er litt bedre, denne å trenger noen uker før den når full styrke

Jeg og vil ha, men har ikke tid eller biler :( Har produkter nok for resten av livet, men mye vil ha meeeer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

hehe, ja kjenner til det der :)

Såg på den filmen der for en ukes tid siden så da tok eg å bestillte meg en flaske av GYEON Q2M PREP også, den bestillte eg ikke første gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Følger ikke den med i kittet da? Skulle likt å sett mohs vs c1/exo. Har prøvd å Google men finner ikke noe særlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Følger ikke den med i kittet da? Skulle likt å sett mohs vs c1/exo. Har prøvd å Google men finner ikke noe særlig

Nei den gjorde ikke det desverre, så da var det bare å bestille ei flaske :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Nei den gjorde ikke det desverre, så da var det bare å bestille ei flaske :)

DU får kjøre test, handlelista og lommeboka mi følger opp hver gang det er noe spennende :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Ser spennende ut den GYEON Q2 MOHS.

Spent på holdtbarheten til den og hvor drøyt produktet er, holder det bare til en bil blir det en ganske dyr behandling :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Ser spennende ut den GYEON Q2 MOHS.

Spent på holdtbarheten til den og hvor drøyt produktet er, holder det bare til en bil blir det en ganske dyr behandling :)

Ja må se om eg får tatt en test på den der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Det eneste drawbacket jeg ser er at den vil nok ha kortere levetid enn c1 + exo. Mon tro hvordan mohs liker alkaliske avfettinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Det eneste drawbacket jeg ser er at den vil nok ha kortere levetid enn c1 + exo. Mon tro hvordan mohs liker alkaliske avfettinger?

Men hvor lang levetid har C1+exo? hvordan vil den være mot C1+SV Divine? Det skal jeg ihvertfall prøve til våren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

C1 skal i følge bn ha 36 måneder og exo opptil 2 år. Mens mohs ligger på 1,5 år. Her er det nok enorme faktorer som kjørelengde, kjøremiljø osv spille inn. Også er nok mohs en god del lettere/kjappere enn cq+exo

C1 + divine tror jeg er ganske heftig :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kimmen    36
Kimmen

Vil ikke en voks oppå C1 få dårlig heft?

La C1+ 1.5 på en Tiguan, og dette er hittil den heftigste LSP jeg har vært borti. Bilen er jo nesten klar til tørk etter bare avspyling, uten noe form for avfetting. Og det 6mnd etter behandling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Såpass, det er bra. Både bilnerden og Bernhard sier at C1 kan toppes med hva som helst siden det er en basecoat. Divine skal vell vare 12-18 mnd, så det blir spennende å prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Såpass, det er bra. Både bilnerden og Bernhard sier at C1 kan toppes med hva som helst siden det er en basecoat. Divine skal vell vare 12-18 mnd, så det blir spennende å prøve :)

Spennende. Hold oss oppdatert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Har sykt lyst på divine sjæl :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig