Gå til innhold
Meringdal

S&S #26: Hummer H2 2004 6.0 V8 - Black beast

Recommended Posts

Meringdal    2 080
Meringdal

Hummer H2 6.0 V8 2004




Etter en rekke med tyske biler i garasjen var det på tide med litt variasjon. Jeg fikk en forespørsel på å ta en Hummer mens eieren var offshore. Jeg får derfor har denne bilen i ca. 1 mnd, men ettersom jeg skal flytte ut av garasjen måtte jeg ta fatt på jobben så raskt som mulig. Holdt derfor på fra fredag tom. Mandag på denne bilen.

Når jeg fikk bilen overlevert fortalte eier at det var et par dype riper i lakken, og om jeg kunne få bort disse. Jeg sa at dette ikke skulle være noe problem, men det skulle vise seg å bli noe annet.




Utstyrsliste



Vask:
Foma Pro Line 840
Mac 124 Prickbort
Bilt-Hamber Surfex HD 1:10
Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner
Chemical Guys Maxi Suds 2
Skumlanse
Car Pro Iron X
Swissvax bøtte
Vaskehanske
Swissvax Paint Rubber blue



Interiør:
Bio Guard Flekkfjerner
Tekstilbørste
AutoGlym Super Sheen 1:10
Swissvax Crystal


Korrigering:

Flex DA
Scholl Concepts blå pad
Scholl Concepts Orange pad
Uber blå pad
Scholl Concepts S17
Scholl Concepts S30
Scholl Concepts S40
3M maskeringstape
Menzerna Top Inspection
Gule påføringspads

Diverse:
AutoGlym Metal Polish
Swissvax Autobahn
Chemical Guys G6 Hyper Coat
Detailing-kost
Chemical Guys Bare Bones
AutoGlym HD Wax
RainX ruteforsegling



Når det gjelder lakktilstanden på denne bilen var den full i vaskeriper, og mye hologrammer. Jeg føler jo å håndtere sort lakk nå, men dette skulle vise seg å bli svært interessant sort lakk, seig som F#%&!


Kan begynne med et par kosebilder av en skitten Hummer

DSC_4878.jpg

DSC_4879.jpg

DSC_4880.jpg

DSC_4881.jpg

DSC_4882.jpg

DSC_4883.jpg

DSC_4884.jpg

DSC_4885.jpg

DSC_4886.jpg

DSC_4887.jpg

DSC_4888.jpg

DSC_4889.jpg

DSC_4890.jpg

DSC_4891.jpg

DSC_4892.jpg

DSC_4893.jpg



Vasken ble innendørs denne gangen også. Regner med at det er temperatur til å holde på ute igjen
nå over påske.


Begynner med å legge prickbort på tørr bil. Lar denne virke noen minutter før skumlegging.







DSC_4895.jpg

DSC_4896.jpg

DSC_4897.jpg

DSC_4898.jpg

DSC_4899.jpg



Maxi Suds 2 i skumlanse. Bra skum!


DSC_4900.jpg






DSC_4901.jpg






DSC_4902.jpg

DSC_4903.jpg





DSC_4905.jpg




Etterfulgt av Surfex HD.






DSC_4906.jpg

DSC_4907.jpg

DSC_4908.jpg


DSC_4904.jpg



Etter avspyling la jeg iron-X på de fleste paneler. En god del nederst på dørene.

Når det gjelder den flotte spraytuten som er på flasken, så er dette fra en flaske med Prickbort. Har aldri funnet en spray som har holdt i lengre tid på iron-X, men sprayen fra denne flasken holder svært bra, og sprer utrolig godt!



DSC_4909.jpg

DSC_4911.jpg


Iron-X fikk virke i nesten 15 minutter før skumlegging og avspyling igjen. Deretter gikk jeg over en runde med clay, men fant ikke så veldig mye.


Bøttevask for tur


DSC_4912.jpg


Begynner med å skumlegge bilen enda en gang, og drar med meg bøtta og svampen rundt.
Når jeg hadde nådd over bilen med hansken la jeg enda et nytt lag skum (overkill) og spylte av.





DSC_4913.jpg

DSC_4914.jpg

DSC_4915.jpg

DSC_4916.jpg

DSC_4917.jpg

DSC_4918.jpg

DSC_4919.jpg

DSC_4920.jpg

DSC_4921.jpg

DSC_4922.jpg

DSC_4923.jpg





Deretter ble "bilen" kjørt ned i garasjen for litt nærmere inspeksjon. Her måtte jeg ringe naboen som fikk i oppgave å rope om jeg ikke kom meg inn i garasjen.

DSC_4924.jpg


Fra takrailen og garasjeporten var det ca. 1,5cm klaring






Inspeskjonsbilder

DSC_4925.jpg


DSC_4926.jpg

DSC_4927.jpg

DSC_4928.jpg

DSC_4929.jpg

DSC_4930.jpg


DSC_4931.jpg

DSC_4932.jpg

DSC_4933.jpg

DSC_4934.jpg

DSC_4935.jpg

DSC_4936.jpg

DSC_4937.jpg

DSC_4938.jpg

DSC_4939.jpg

DSC_4940.jpg

DSC_4941.jpg




Sjekker lakktilstanden.


DSC_4942.jpg

DSC_4943.jpg

Ingen utslag på hverken panser eller fremskjermer. Plasticfantastic? :)



DSC_4944.jpg

DSC_4945.jpg

DSC_4946.jpg

DSC_4947.jpg

DSC_4948.jpg

DSC_4949.jpg

DSC_4950.jpg

DSC_4951.jpg

DSC_4952.jpg

DSC_4954.jpg

DSC_4956.jpg


Deretter maskering.. Det gikk med noen meter på denne bilen :)






DSC_4957.jpg


DSC_4959.jpg


DSC_4960.jpg






Da begynner alvoret. Jeg prøvde først DA, S17 på sort scholl pad. Tenkte dette skulle gå greit.
Den cutta bra på denne lakken, men jeg føler den ikke tok nok, i tillegg til at den laget litt holos.



DSC_4961.jpg


DSC_4962.jpg

DSC_4963.jpg

DSC_4964.jpg

DSC_4965.jpg

DSC_4966.jpg

DSC_4967.jpg



Måtte prøve litt kraftigere kombo.

Roterende, lilla scholl pad og S03.


DSC_4968.jpg


NEI NEI NEI!

Grusomt resultat... Lakken var svært seig og det var mer eller mindre umulig å buffe bort oljerester av korrigeringa. Jeg prøvde et par andre pads, men med samme resultat. S03 ble derfor utelukket, og jeg måtte allerede da konkludere med at fjerning av kraftige riper var utelukket.




DSC_4969.jpg

DSC_4970.jpg



Ny test.

Blå scholl pad og S17 på DA. Dagens vinner.

Her måtte jeg inn på en tidligere jobb av HMSilset hvor han tar for seg en H1. Tror ikke det er helt samme lakk på disse, men komboen gikk greit.

Den etterlater seg litt holos, men jeg fikk testa S30 over som tok livet av dem, med orange pad.



DSC_4971.jpg

DSC_4972.jpg


DSC_4973.jpg

DSC_4974.jpg

DSC_4975.jpg




Painkiller (holos)




DSC_4976.jpg

DSC_4977.jpg



DSC_4979.jpg

DSC_4981.jpg

DSC_4984.jpg

DSC_4985.jpg



Dagens vinnere!






DSC_4988.jpg




Det eneste minuset med å avslutte med S30, var at den forårsaket litt mikroriper. Jeg måtte se an litt hva som måtte gjøres, men hadde nok å tenke på akkurat nå.




"Poppa hooden" og kjørte avgårde. Liten 50-50 i ene hjørnet her.

DSC_4991.jpg

DSC_4993.jpg

DSC_4994.jpg

DSC_4995.jpg


DSC_4996.jpg

DSC_4997.jpg

DSC_4998.jpg

DSC_4999.jpg

DSC_5001.jpg

DSC_5002.jpg

DSC_5003.jpg

DSC_5004.jpg

DSC_5005.jpg

DSC_5006.jpg

DSC_5007.jpg




Deretter følger litt mer korrigeringsbilder


DSC_5008.jpg


DSC_5009.jpg

DSC_5010.jpg

DSC_5011.jpg

DSC_5014.jpg

DSC_5015.jpg

DSC_5016.jpg

DSC_5017.jpg

DSC_5018.jpg

DSC_5019.jpg

DSC_5020.jpg

DSC_5022.jpg

DSC_5023.jpg

DSC_5024.jpg

DSC_5025.jpg

DSC_5030.jpg

DSC_5034.jpg

DSC_5036.jpg

DSC_5037.jpg

DSC_5038.jpg

DSC_5039.jpg

DSC_5040.jpg

DSC_5041.jpg

DSC_5044.jpg

DSC_5046.jpg

DSC_5047.jpg

DSC_5049.jpg

DSC_5050.jpg

DSC_5051.jpg



Ettersom jeg hadde kun en blå schollpad gikk jobben litt saktere enn forventet. Jeg måtte prøve en ny kombo for å se om jeg fikk avslutte første steg.

Gul uber med S17.

Tar godt denne også



DSC_5052.jpg








DSC_5053.jpg

DSC_5054.jpg

DSC_5055.jpg

DSC_5056.jpg

DSC_5057.jpg

DSC_5059.jpg



men på ene panelet hvor lakken var litt tykkere enn andre plasser oppstod det store problemer igjen. Her viser det seg at det kommer mye mikroriper, i tillegg til at produktet setter seg godt inni lakken og er vanskelig å få bort med MF.



DSC_5061.jpg

DSC_5062.jpg

DSC_5063.jpg

DSC_5064.jpg


Måtte teste mange pads her før jeg fant ut hva som fungerte, men fant ut at S30 på orange faktisk hjalp mye her, bare man kjørte riktig. Spredde på lavest hastighet, jobbet frem og tilbake på hastighet 3-4, deretter avslutte på ca. 1,5.



DSC_5065.jpg

DSC_5066.jpg

DSC_5067.jpg

DSC_5069.jpg

DSC_5070.jpg

DSC_5071.jpg




Jeg fant ut at her måtte det en kraftig wipedown til for å se hva som skjulte seg.



Her er det veldig sterkt blandet med Surfex HD

DSC_5073.jpg


DSC_5075.jpg

DSC_5076.jpg

DSC_5077.jpg

DSC_5078.jpg



Ble faktisk overrasket at det ikke var mer holos og riper igjen etter wipedown. Jeg hadde fått bort veldig mye. Eneste som var å påpeke var at jeg sikkert ikke hadde spylt godt nok, så noen paneler var litt matte etter at surfex var tørket.


DSC_5079.jpg

DSC_5080.jpg


DSC_5081.jpg

DSC_5082.jpg

DSC_5084.jpg

DSC_5085.jpg



Mange pads som trenger vask etter denne bilen :P


DSC_5087.jpg








Siste steg ble S40 på blå uber-pad. Denne avslutta veldig bra på denne lakken. Det er sjeldent jeg har fått brukt for den, men idag var den perfekt.




DSC_5088.jpg

DSC_5089.jpg

DSC_5090.jpg

DSC_5091.jpg


DSC_5092.jpg


DSC_5102.jpg

DSC_5103.jpg

DSC_5106.jpg

DSC_5107.jpg


DSC_5108.jpg

DSC_5109.jpg


DSC_5111.jpg





Enda en pad...




DSC_5112.jpg






Deretter var det shine av resten. Interiøret, vinduer og voks. Vinduene bar preg av tørket surfex som ikke var skikkelig avspylt. Dårlige greier..

Frem med SV Crystal først, deretter Nanolotus ruterens.

DSC_5113.jpg


DSC_5114.jpg

DSC_5115.jpg

DSC_5116.jpg

DSC_5117.jpg

DSC_5118.jpg

DSC_5119.jpg

DSC_5120.jpg

DSC_5121.jpg




Deretter ble all chrome behandlet med Swissvax Autobahn. Knallgodt produkt!

Tørket over først med Surfex for å rense overflaten. Var litt polishrester her.


DSC_5122.jpg


DSC_5123.jpg

DSC_5124.jpg

DSC_5125.jpg

DSC_5126.jpg

DSC_5127.jpg

DSC_5128.jpg

DSC_5129.jpg

DSC_5130.jpg

DSC_5131.jpg

DSC_5132.jpg

DSC_5133.jpg


DSC_5134.jpg




Hjul og hjulbrønn fikk smake Barebones og Hypercoat!


DSC_5135.jpg

DSC_5136.jpg


DSC_5137.jpg

DSC_5138.jpg


DSC_5139.jpg

DSC_5140.jpg

DSC_5141.jpg

DSC_5142.jpg

DSC_5143.jpg





Voks for dagen, AG HD Wax.



DSC_5144.jpg

DSC_5145.jpg

DSC_5146.jpg




Er inne i sitt 3 år denne nå. Snart nådd bunnen :)

DSC_5147.jpg


DSC_5148.jpg

DSC_5149.jpg

DSC_5151.jpg

DSC_5152.jpg


DSC_5153.jpg



Deretter stod ruteforsegling for tur. RainX

DSC_5204.jpg




Interiøret ble støvsuget, og behandlet med AG Super Sheen


DSC_5205.jpg


DSC_5206.jpg

DSC_5207.jpg


DSC_5210.jpg

DSC_5211.jpg

DSC_5212.jpg

DSC_5213.jpg

DSC_5214.jpg

DSC_5215.jpg

DSC_5216.jpg

DSC_5217.jpg

DSC_5218.jpg

DSC_5221.jpg

DSC_5222.jpg

DSC_5223.jpg

DSC_5226.jpg

DSC_5228.jpg




Deretter et par resultatbilder!




DSC_5157.jpg


DSC_5158.jpg

DSC_5159.jpg

DSC_5160.jpg

DSC_5161.jpg

DSC_5162.jpg

DSC_5166.jpg

DSC_5167.jpg

DSC_5170.jpg

DSC_5172.jpg

DSC_5173.jpg

DSC_5174.jpg

DSC_5175.jpg

DSC_5176.jpg

DSC_5177.jpg

DSC_5178.jpg

DSC_5179.jpg

DSC_5180.jpg

DSC_5181.jpg

DSC_5182.jpg

hummer-logo.jpg


Takk for titten :) Endret av Meringdal
  • DCN Poeng 52

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Meget bra jobb Magnus.mye jobb på STOR bil.

Takk for det, Arne. Ble blankt og fint til slutt heldigvis :) denne går vist på Sula :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
JH86    113
JH86

Ble bra i enden, denne her! :thumbup:

Den grønne knappen er trykt! :D

Virkelig en mandig vogn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Bra du kom i mål på denne. Credverdig jobb dette både for resultat, innsats og størrelse. :thumbup:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Ble bra i enden, denne her! :thumbup:

Den grønne knappen er trykt! :D

Virkelig en mandig vogn...

Takk skal du ha.. Skikkelig badboy dette her :P hehe!

Bra du kom i mål på denne. Credverdig jobb dette både for resultat, innsats og størrelse. :thumbup:

Takk for det Øhn. Det er godt å ha go de kompetente folk å snakke med når slike ting oppstår!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Dette ble jo veldig bra;) Artig at en av mine gamle tråder hjalp på kombo.Blir fort mikroriper. Sånn er evon min også, men blå uber ordner opp :) cred off kårs!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Godt jobbet, og flott resultat! Så krevende lakk som det der er forferdelig demotiverende å jobbe med. Cred er selvsagt gitt. :)

Endret av Lexgtturbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Dette ble jo veldig bra;) Artig at en av mine gamle tråder hjalp på kombo.Blir fort mikroriper. Sånn er evon min også, men blå uber ordner opp :) cred off kårs!

Ja det er godt å kunne søke seg frem til hjelp her inne! :)

Jeg satt faktisk å tenkte at sort mitsu, brilliant sort, sort saab (selv om jeg aldri har prøvd meg på en saab) må ha samme type lakk!

Bare føles slik værtfall :)

Godt jobbet, og flott resultat! Så krevende lakk som det der er forferdelig demotiverende å jobbe med. Cred er selvsagt gitt. :)

Godt jeg hadde denne bilen en stund, i tilfelle alt skulle skjære seg! Svært denotiverende å holde på slik når ingenting fungerer som det skal!

Takk for tilbakemelding! :)

Bra jobba og cred!

Takk for det Andreas! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jensenjr    94
Jensenjr

Hvordan var det å jobbe på taket på denne inne i garasjen?

Nydelig utført på gedigen bil! :-) Cred!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Hvordan var det å jobbe på taket på denne inne i garasjen?

Nydelig utført på gedigen bil! :-) Cred!

Taket fikk desverre alt for lite pleie denne gangen. For dårlig "arbeidsplass" gjorde at dette måtte skippes. Prøvde å legge litt voks her og der, men taket er fullt i riller så det er lettere sagt enn gjort når bilen er over 2m høy :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Nydelig utført arbeid, ja når eg les det her så har eg Audi TT som eg polerte sist som et mareritt i hodet enda....men dette løste du utmerket, vart steike blank!!

Cred

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Nydelig utført arbeid, ja når eg les det her så har eg Audi TT som eg polerte sist som et mareritt i hodet enda....men dette løste du utmerket, vart steike blank!!

Cred

Takk for det du!

Den audien hadde nok mest sannsynlig Brilliantsort lakk. Denne er uten metallic å oppfører seg på samme måte. De kan være vriene å få pene i begynnelsen, men om man jobber litt og finner riktige komboer så blir det ekstremt blankt til slutt. Jeg tror faktisk disse sorte lakkene må være noe av de som blir blankest :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Lekkert! Seig/myk lakk er kjipt, men du fikset det bra :thumbup:
Thumbs up+cred!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Mangler ikke pågangsmot for å begynne på noe sånt, hvertfall :)

Soleklar cred.

Endret av Christer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Lekkert! Seig/myk lakk er kjipt, men du fikset det bra :thumbup:

Thumbs up+cred!

Takk for det! Slik lakk tar pusten av deg når man først innser hvor mye jobb som ligger forann seg. Spesielt på en sånn bil.... :P

Mangler ikke pågangsmot for å begynne på noe sånt, hvertfall :)

Soleklar cred.

Takk for det! Kjekt å kunne prøve noe litt utenom det vanlige :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkart    398
jkart

Flott jobb :thumbup:

Som nevnt, frustrerende å jobbe med slik lakk...

Cred.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Grønn knapp trykket :) wow dette var en stor bil ja :rolleyes: Cred.

Takk for grønn knapp! :) Den var ganske stor ja, men det er forholdsvis flate paneler så jobben i seg selv var grei. Dørene var litt store :P

Flott jobb :thumbup:

Som nevnt, frustrerende å jobbe med slik lakk...

Cred.

Det kan ta nattesøvnen fra en... Takk for tilbakemelding jkart! :)

Endret av Meringdal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×