Gå til innhold

Hvilken "quickwax" anbefales?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Av erfaring blir den store beskyttelsesprosessen med tanke på voksing av bilen utsatt i det uendelige grunnet liten tid og siden jeg tar en de l"kattevasker" av bilen i året så tenkte jeg kanskje at en quickwax er veien å gå for å opprettholde en viss beskyttelse gjennom året?

Er vel ute etter en såkalt quickwax man kan spraye på og buffe av mens man tørker av bilen etter avspyling. Altså en som tåler noen få vanndråper når man legger den på.

Finnes jo mange slike quickwaxer på markedet, men det som er viktigst for meg er at middelet er lett og buffe på/av og at holdbarheten er grei.

Hvilken quickwax anbefales og hvor lang holdbarhet kan jeg forvente (uten å ta i)?

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Mine favoritter er: MG - UQW og Carpro - Reload :)

Holder seg iallefall fint i 1 mnd :) Tror Bernhard fikk Reloaden til å henge i 9 uker eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker Scholl SW40 og har tynt 6 uker fra den. Spray på, spre utover, buff av. Tar ca 20 minutter å ta hele bilen min (normalstørrelse stasjonsvogn).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd med SV QF og Meg UQD. Men når det er sagt, så tar det ikke mer en 10 min ekstra med en runde Collinite 845. Og det er absolutt verd å gjøre 3-4 ganger i året da beskyttelsen sitter betydelig lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Takker for svar folkens :)

Carpro Reload ser jo ut til å ha mange fans, så kanskje jeg prøver den.

men skal jeg rangere, så er enkelhet med tanke på buff/wipe viktigere enn beskyttelsestiden. Bare den holder ett par uker så er jeg egentlig fornøyd.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Noen som har testa denne:

Chemical Guys Speed Wipe Quick Detailer.

Har en hjemme men ikke testa enda

Jeg bruker denne som claylube og synes den fungerer veldig bra til det. Som ren QD var den helt grei, men jeg kommer ikke til å kjøpe den igjen som verken claylube eller QD da andre produkter jeg har fungerer like bra og bedre til lavere priser.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halldor84

Noen som har testa denne:

Chemical Guys Speed Wipe Quick Detailer.

Har en hjemme men ikke testa enda

Syns det er en fin QD, men det beste med denne er at lukter så godt at der nesten blir for dumt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Reload og UQW er gode saker, sonax sin snabbwax er også bra og kan påføres våt bil, holder lett 1 måned eller 2 :)

http://www.clasohlson.com/no/Sonax-hurtigvoks/Pr340917000

Henger meg på denne. Sonax sin er ganske bra. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Noen som har testa denne:

Chemical Guys Speed Wipe Quick Detailer.

Har en hjemme men ikke testa enda

P40 gir bedre glans synes jeg, så lukter den mye bedre :)

Elsker lukten av P40

Carpro Reload er som nevt en god quickwax, lukter helt himmelsk også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColdFusion

Jeg liker veldig godt Gtechniq og Swissvax sine QD. Reload har etter hva jeg kan husk løsemidler som gjør voksen som ligger under mindre holdbar, men at den fungerer meget bra når det er lite voks igjen, og en stund til neste behandling.

Endret av ColdFusion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...