Gå til innhold

BMW 320D E90 - Extreme makeover av Meringdal

Recommended Posts

Reidar
Skrevet

MEGET solid løft og en nydelig S&S!!!

Håper eier tar bedre vare på den nå enn hva som er gjort tidligere for det var rett og slett en svinesti :wacko:

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

Skrevet

Dette var imponerende! Kjempefin sengelesing! :thumbup:

Kan ikke begripe at noen behandler bilen sin slik... Har den gått langt? Kan se ut som 750.000 uten noe pleie! :blink:

Kred er naturligvis avgitt!

Skrevet

Jeg må gjenta det som går igjen her, dette var meget, meget bra.

Dersom man tar øynene fra skjermen å tenker litt etter hvor mange ganger mere jobb det ligger bak en det som kommer fram av en S&S, så skjønner man at dette er lidenskap og omtanke. Men når det er sagt er det ingen bil som fortjener å forfalle slik, så fy til eier, men honnør for at han fant fram til Meringdal. :thumbup:

Never a failure, always a lesson

FreddieAwD
Skrevet

Rett og slett, fy faen for en bra jobb dette... :wub:

Men bilen var jaggu dårlig holdt da,(no offence til eier,hvis han/henne vanker her inne) det skal den ha..Håper for guds skyld at den blir bedre holdt etter denne overhalingen...

Keep up the good work B)

Fredrik

Meringdal
Skrevet

Tusen takk for flotte tilbakemeldinger fra dere. Om jeg ikke husker feil så har den vel rullet i overkant av 130k (tror jeg).

Den ser værtfall svært bra ut nå, og lakken til BMW er jo såpass hard at jeg regner med den kommer til å holde seg bra i en periode! :)

Skovdahl
Skrevet

HoF? Ja, HoF!!! :D

For maken til turnover er det lenge mellom hver gang man ser - selv her inne! Håper den får den pleien den fortjener i fremtiden og at du kan banke _litt_ vett i eieren mht. vask etc..

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Skrevet

Så jo nesten ut som om den var brukt som gulv-klut :-(

Fantastisk forbedring -- imponert! Forøvrig flott artikkel med veldig mange bra bilder!

Regner med du mente at holo-killer'n din er oransje pute (ser i alle fall sånn ut), ikke lilla.

- André

Meringdal
Skrevet

Steike for en turnaround :D

Hehehe takk takk! Den ble noen år yngre :)

For maken til turnover er det lenge mellom hver gang man ser - selv her inne! Håper den får den pleien den fortjener i fremtiden og at du kan banke _litt_ vett i eieren mht. vask etc..

Hehe jeg tror han var innom å såg over tråden så han har vel fått sett alvoret i det! :) hof?

Men takk for svært hyggelig tilbakemelding Skovdahl!

Så jo nesten ut som om den var brukt som gulv-klut :-(

Fantastisk forbedring -- imponert! Forøvrig flott artikkel med veldig mange bra bilder!

Regner med du mente at holo-killer'n din er oransje pute (ser i alle fall sånn ut), ikke lilla.

- André

Holokiller er selvsagt orange som på bildet! Får se om jeg fær fiksa opp i den der. Tar hinnsides lang tid å redigere noe inni alle de bildene :P

Meringdal
Skrevet

HoF - Hall of Fame

Der de virkelig gode turnovers havner, slik at man lett kan finne de igjen og lese/se de i ettertid :)

Se link:http://www.detailersclub.no/forum/topic/4930-detailers-hall-of-fame/

Ahh stemmer! :) er så mange forkortelser på slt her inne! :P

Men jo, takk for at du synes den er verdig! Mange av de der inne er ganske syke :)

• 2 weeks later...
Audifanatiker
Skrevet

+1

• 2 months later...
Skrevet

Takk for det smurf! :)

B)

Ja han er for tiden på sjøen, og bilen står hos meg enda! Men han er hjemme om en ukes tid så det blir nok bra! :)

hahah! Ja det kan du si! Mye godt arbeid :) Takk for tilbakemelding ØHN :)

Det er lov det Lena :P Du får ha å gå tilbake til om du lurer på noe angående lakk på denne bilen en annen gang! :)

Takk for det CFM. Jeg vet egentlig ikke helt. Har gjort det nå ett par ganger. Kanskje fordi jeg "tror" at lakken kan få litt bedre heft om de legger seg litt nedi sporene av slipingen? :)

Takk skal du ha, Odd-H!

Takk for det Whiplash! ^_^

Ble noen år nyere denne :P Takk for tilbakemelding :)

Takk for tipset angående ironX, Tommy. Dette burde jeg jo tenkt på! Har jo faktisk iron-x i sånn paste-versjon også. Skal teste neste gang!

Det med pollenfilteret er heller ikke dumt! :)

Takk for det Christoffer! :rolleyes:

heheh ja du sier noe. Ikke alle som er like interessert i bilhold som vi er da! :) Jeg synes det er litt spennende med slike jobber innimellom :)

Nei det er ikke så ofte jeg går over jeg heller, men om jeg jobber på et litt større område så har jeg en tendens til å skru opp litt speeden for å få litt mer varme på kortere tid! Selv så tar jeg ingen sjanser sånn sett og kjører som regel ganske safe! :)

Takk for flotte tilbakemeldinger alle mann! :)

Fy flate for en turn over , er det mulig å behandle en bil slik, skulle ikke fått lov og kjøre en BMW. iMPONERENDE.

CRED I MASSEVIS :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Skramstad
Skrevet

Steike for en jobb, for en mann :D Cred skal du få!

Og jeg som trodde min BMW (black sapphire) var ripete, etter å ha sett denne blir min ingenting i forhold :P

Men nå viser hvertfall du at det er mulig å rette opp :fun:

Lysholm
Skrevet

Fantastisk jobb og for et løft.

Hvordan kjører du roterende i forhold til karosseriknekkene på BMWen? BMW har jo veldig markante knekker. Kjører du over eller opp til og etter (dvs ikke på selve knekken)?

Meringdal
Skrevet

Fy flate for en turn over , er det mulig å behandle en bil slik, skulle ikke fått lov og kjøre en BMW. iMPONERENDE.

CRED I MASSEVIS :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Takk for flott tilbakemelding :) Denne ble meget blank :)

Denne har godt meg hus forbi gitt, Men for en makeover :) Her har du gjort en fantastik god og grundig jobb! det tar på å gjøre slike jobber som dette!

Cred!

Det ble en stor jobb, men ekstra gøy når man ser slike resultater mens man jobber. Digger sort bmw-lakk! :P

Steike for en jobb, for en mann :D Cred skal du få!

Og jeg som trodde min BMW (black sapphire) var ripete, etter å ha sett denne blir min ingenting i forhold :P

Men nå viser hvertfall du at det er mulig å rette opp :fun:

:rolleyes:

Bilen har hard lakk, men blir utrolig blank og fin med litt jobbing! :)

WOW!!! Ble "litt" forskjell her, for å si det mildt.

B)

Fantastisk jobb og for et løft.

Hvordan kjører du roterende i forhold til karosseriknekkene på BMWen? BMW har jo veldig markante knekker. Kjører du over eller opp til og etter (dvs ikke på selve knekken)?

Takk for det! :)

Jeg har mista tellinga på antall E90er jeg har tatt, men jeg jobber alltid opp til kanten, og deretter over den etter det. Aldri rett på kantene. Med medium pad så er dette helt perfekt.

Til dere andre som lurer på hvofor man ikke bruker maskin på "knekken" på panelene er det rett og slett fordi at det er muligheter for en del tynnere lakk på slike kanter. Man skal derfor være litt forsiktig med å polere hardt på slike.

Skrevet

Kanonbra jobba! :) Har samme lakk selv så vet hvor hard den er å jobbe med.

Meringdal
Skrevet

Kanonbra jobba! :) Har samme lakk selv så vet hvor hard den er å jobbe med.

Takk for det! Hard ja, men fy f#%@ så blank dem blir med litt omsorg! :)

• 1 month later...
Skrevet

Dette var ikke dårlig nei! :) HVA MED Å TA DEN FORP***E FIATEN MIN?!?!?!

• DCN Poeng 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår