Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Stat og kommuner har ansatt 9 personer i snitt hver dag siden 2005. Noe må jo disse drive med, så vis overbærenhet. ;)

Sigmund S Dy.
Skrevet

Stat og kommuner har ansatt 9 personer i snitt hver dag siden 2005. Noe må jo disse drive med, så vis overbærenhet. ;)

Å takk gud for det. Saksbehandlingstiden har gådd ned i kommunene, en har flere lærere, leger, ped ledere, sykepleiere, tollere og snut.

Meringdal
Skrevet

For å støtte under 4000,- regelen så gjelder dette litt fra kommune til kommune. Jeg har snakket med kemneren i Ålesund og har fått klarsignal til å kjøre på uten å bekymre meg. Den dagen jeg selv "føler" at dette har nådd et såpass nivå at man kan regne det som en deltidsjobb, skal dette gå under foretak.

Jeg tar 1-2 max 3biler i mnd om sommeren når det står på for fullt. Da gjør jeg dette i helgen siden jeg har 80% stilling i jobb og 100% student i tillegg.

Om du er usikker så kan du ta dette direkte med kemneren i kommuna. Forklar saken, og si hvilken aktivitet du har. Jeg er nok ganske sikker på at dette går bra.

Skrevet

Å takk gud for det.......

Er vel mer riktig å rette takken til skattebetalerne?!

Sigmund S Dy.
Skrevet (endret)

Er vel mer riktig å rette takken til skattebetalerne?!

Forsåvidt et meget godt poeng og de har det jo blitt drøye 350 000 flere hvor av 230 000 i privat sektor f siden 05. Men sier du at leger og barnehagetanter ikke betaler skatt?

. Jeg har tydligvis valgt feil karriere. :)

Endret av Sigmund S Dy.
Skrevet

Forsåvidt et meget godt poeng og de har det jo blitt drøye 350 000 flere hvor av 230 000 i privat sektor f siden 05. Men sier du at leger og barnehagetanter ikke betaler skatt?

. Jeg har tydligvis valgt feil karriere.

Nei, men guden du takket! :)

• DCN Poeng 1
JensChristian
Skrevet

Jeg tar 1-2 max 3biler i mnd om sommeren når det står på for fullt. Da gjør jeg dette i helgen siden jeg har 80% stilling i jobb og 100% student i tillegg.

All ære til deg Magnus, som orker det.

Hvis du ikke tar mer enn 4k per kunde, så selger du deg (og fritiden din) ganske billig med tanke på kvaliteten du leverer. :)

Trist å høre Tommy. Tar du ned skiltet på garasjen eller blir det bare til å legge ned ASet?

Tommy
Skrevet

All ære til deg Magnus, som orker det.

Hvis du ikke tar mer enn 4k per kunde, så selger du deg (og fritiden din) ganske billig med tanke på kvaliteten du leverer. :)

Trist å høre Tommy. Tar du ned skiltet på garasjen eller blir det bare til å legge ned ASet?

Har bare avsluttet enkeltpersonsforetaket i brønnøysund registeret. Skiltet blir hengendes til pynt.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

• 2 years later...
StianMH
Skrevet

Er det fortsatt slik at du ikke driver firma?

Jeg driver og vurderer litt frem og tilbake om jeg skal starte eller ei.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet

Trist å høre at de er så firkantede. Foreslår at du skriver et leserinnlegg i lokalavisa. Dette er ikke politikerne i kommunen tjent med.

Skrevet

Dette var synd og høre Tommy!

Men du må ikke gi deg med de flotte blanke bilene! :D

Tommy
Skrevet

Firmaet mitt ble avsluttet for over 3 år siden, å jeg prøvde det meste, med å få det til, men det sitter en person på kommunen, som det er umulig å få noe fornuftig utav (som også nærings sjefen i kommunen, som er en uavhenging innleid person bekreftet) Så etter dette, så er  dette bare noe jeg bedriver som en hobby, i tillegg til at jeg er ansatt hos en person, som har en større bilsamling (dere har sikkert fått med dere div s&s på ferrarier, bugatti, lamborghini ol.) som jeg har pusset litt på. Jeg har utenom et eget konsulent firma, slik at jeg kan holde kurs/veiledning, å kunne fakturere for dette.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

• 3 months later...
alexanderst
Skrevet

Hei!

Jeg skal starte enkeltpersonsforetak nå. Jeg holder på i en næringsbedriftsbygning (dog et annet firma som leier bygget av et eiendomsfirma). Da skal vel de ikke si noe på dette?

DavidRS
Skrevet

Hei!

Jeg skal starte enkeltpersonsforetak nå. Jeg holder på i en næringsbedriftsbygning (dog et annet firma som leier bygget av et eiendomsfirma). Da skal vel de ikke si noe på dette?

Det kommer vel an på hva slags næring som er godkjent i bygget? :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

alexanderst
Skrevet (endret)

Det kommer vel an på hva slags næring som er godkjent i bygget? :)

Ventilreparasjoner fra offshoreindusrien ;)

Er ikke bare bilpleie jeg tenkte på, men også litt kjøp og salg av biler.

Endret av alexanderst

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Næring er næring. Har med regulering av type forretninger og utslipp å gjøre :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår