200sxholmen

clay

hallo!

lurer på ambefalinger på clay? og om meguiars quick detailer fungerer ganske bra i forhold til mye annet? :)

- Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville kanskje heller gått for Bilt-Hamber sin: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_36&products_id=151

Da slipper du å bruke produkt mens du clayer, og kan heller bruke vann. Har denne selv og synes denne var bedre enn Turtlewax sin som jeg har prøvd før. Turtlewax sin var ihvertfall mye hardere og vanskelig å jobbe med. På langsikt ville jeg gått for Bilt-Hamber :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan fint bruke vann til meguiarsen når du clayer. Men glir vel litt bedre med "lube":)..

Bilt Hamber er meget billigere, og ikke noe dårligere..

(mine personlige mening)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Bilt Hamber clay jeg også, og bruker stort sett vann som lube. Evt utblandet ONR ved behov.. :)

Prøvd turtle wax-clay, og den var alt for hard, lugget og trengte mye lube for å fungere sånn halvveis optimalt. Selv etter prevarming i en bøtte med varmt vann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Da prøver jeg meg på en medium bilt hamber fra bilnerden :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var utrolig fornøyd med clayen min fra BH. Den tar virkelig godt, og da brukte jeg kun vann som lube. Så anbefaler den virkelig ja :) Håper du også blir fornøyd med den!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Bilt Hamber REGULAR clay, synes denne er noe hard, selv etter oppvarming.. kan det være fordi den er en grovere type enn mediumclayen? Eller er medium clay like hard? (Har kun tidligere erfaring med meguiars clay kit, disse er jo myke som smeltet sjokolade)...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic, men hvordan oppbevarer dere clay?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I boksen den ble levert i, og hvis ikke den er tilgjengelig, legges den i en liten plastpose. Samme gjelder pads og slikt som må være litt skjermet fra omgivelsene.

Alt av bilpleie lagrer jeg i romtemp, btw.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper jeg bli fornøyd jeg å ;) noe som jeg har i tankene at jeg blir ;)

Jeg har kjøpt en pakke med masse sånne lock-poser så tenkte å bruke de til pads og clay å MF og litt sånne ting, hørte det skulle være bra ;)

Takk for svar :))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic, men hvordan oppbevarer dere clay?

Samme som Klykken sier over her, I original emballasje så lenge den er mulig å bruke, om denne ikke eksisterer bruker jeg en luft-tett pose eller beholder. Pleier som regel å sprute en sprut QD på clayen om den skal ligge en stund..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Bilt Hamber REGULAR clay, synes denne er noe hard, selv etter oppvarming.. kan det være fordi den er en grovere type enn mediumclayen? Eller er medium clay like hard? (Har kun tidligere erfaring med meguiars clay kit, disse er jo myke som smeltet sjokolade)...

Soft Clay er mykest

Medium Clay er en plass midt mellom disse, litt nærmere Soft på skalaen :)

Regular Clay er hardest

Den harde clayene skal ta mer enn de myke, men personlig så synes jeg Soft og Medium tar det de skal så jeg foretrekker de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Soft Clay er mykest

Medium Clay er en plass midt mellom disse, litt nærmere Soft på skalaen :)

Regular Clay er hardest

Den harde clayene skal ta mer enn de myke, men personlig så synes jeg Soft og Medium tar det de skal så jeg foretrekker de.

Tusen takk for svar :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes BH clayen er for hard, min personlige favoritt er Sonüs sin. Men det er lettere å få tak i Meguiars clay og den fungerer helt ypperlig synes jeg. Bruker utvannet ONR som lube.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive