• 0
Skulebollen

Fjernet lite riper etter polering

Spørsmål

Hei, prøvde i høst og polere min røde Nissan 200sx. Brukte Biltema sin 2 hodede da maskin med oransje puter. Brukte p1 nanotechniq polish til og polere bilen med.. Clayet først og bilen var 100% ren. Men syntes ikke det forsvant så mange riper.. Så hva er tips for og få tatt mer riper? Vaskeripene forsvant ikke engang. Knallhard lakk?

Må jeg oppgradere maskin for og klare å ta noe særlig?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 svar til spørsmålet

  • 0

Type polish og puter har mye og si i mange tilfeller, samt kjøretid og tildels teknikk. Ellers skal original japansk lakk være temmelig myk i de fleste tilfeller, så korrigering bør gå lett.

Benytte grovere kombo, kanskje?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Presset så hardt som jeg turte på maskinen, og prøvde noen plasser og gå over flere ganger, men ble ikke helt fornøyd..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Fikk du noe særlig varme i lakken med maskina? Det gjør jobben mye enklere. Jeg er ikke kjent med nanotechniq sine polisher desverre.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Den maskinen er ikke av de beste, men fungerer ok. Ville oppgradert til Krauss 500w, billig og god maskin som du skal slite med å gjøre noe feil med ;) Har litt erfaring med P1 og synes det er en grei compound. Er vannbasert, så er lett å buffe. Synes den tilsvarer S17+ i cut. Er ikke lett å svare på problemet ditt uten å ha sett deg polere, eller bilen. Ville fått noen her til å hjelpe deg i startfasen, sikkert noen i ditt nærområde!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Med den maskinen må du kjøre på med full speed og så mye press du klarer, samt kjøre saaakte bortover (1 cm pr 1 sek), da kan du klare å ta litt. Men ville prøvd Meguiar's Ultimate Compound med de oransje putene - det er en grov Polish som er beregnet til DA. Cutter veldig bra!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Evt kan du prøve å gå over med grovere puter først, det burde hjelpe litt. Uansett burde du investere i en grov rubbing som Scholl S3gold, grønn 3M eller Menzerna FG400/500 Fordi det er meget mulig at det du ser sitter igjen er dypere enn vaskeriper

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Min erfaring med 2hodet biltemamaskin, er at den sakker av ved press og fungerer dårlig med harde puter og grov polish. Men med litt mykere puter og fin polish (Menzerna 106 for min del) fikk jeg opp mye glans men lite ripekorrigering.

Endret av hanso
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Min erfaring med 2hodet biltemamaskin, er at den sakker av ved press og fungerer dårlig med harde puter og grov polish. Men med litt mykere puter og fin polish (Menzerna 106 for min del) fikk jeg opp mye glans men lite ripekorrigering.

Tror man kan klare å gå korrigert med Biltema To-hodede. Har ikke prøvd den selv, men se blant annet på en av Simen sine S&S: http://www.detailersclub.no/forum/topic/10440-toyota-avensis-98-sedan/ Han bruker Meguiars Ultimate Compound og gule cyclo pads.

Så alt er mulig, det har Simen klart å vise!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Du skriver at du har brukt oransje puter, men ikke hvilket merke?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Var vel oransje puter fra Uber jeg brukte.. Kunne godt tenkt meg og invistere i ny maskin men vil lære og bruke Biltema sin maskin fullt ut først:) Har alltid full speed. Men burde kanskje gå saktere bortover da. Men hvilke produkt er og anbefale til denne maskinen for å få tatt mesteparten av riper? Hvil Menzerna p400 gjøre nytten?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Fg500 og gule über ville jeg brukt siden det er en Biltema DA-maskin.

Like greit å gå på groveste kombo med den.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Så dette blir ikke for kraftig? Tar jeg først en runde med FG500 med hardt trykk, 1 cm bortover per sek. Og deretter gjør jeg de samme med P1?

FG 500 med gule uber og p1 med oransje?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Neida, på DA er du stort sett trygg uansett og du må nesten over på grov kombo for å få korrigert noe. :)

Hvis ikke blir det som du allerede har opplevd.

P1 har jeg aldri brukt dessverre, men om det er en mildere polish enn fg500, vil det absolutt fungere. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ifølge Bilnerden.no så vil ikke P1 etterlate hologrammer, hehe..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det tror jeg nok kommer ann på så mangt, lakk, teknikk, maskin, pads bla bla bla.
Men P1 på oransje uber på den maskinen tror jeg ikke du får gjort så mye ugagn med. Men P1 har fin spennvidde og gjør veldig forskjellige ting på forskjellige puter.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ifølge Bilnerden.no så vil ikke P1 etterlate hologrammer, hehe..

De har skrevet at det forutsetter riktig kombo og teknikk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ifølge Bilnerden.no så vil ikke P1 etterlate hologrammer, hehe..

...og hvis den gjør det likevel har man P2 Hologram Removing Polish. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Tror man kan klare å gå korrigert med Biltema To-hodede. Har ikke prøvd den selv, men se blant annet på en av Simen sine S&S: http://www.detailersclub.no/forum/topic/10440-toyota-avensis-98-sedan/ Han bruker Meguiars Ultimate Compound og gule cyclo pads.

Så alt er mulig, det har Simen klart å vise!

Joda, dette ser veldig bra ut. Jeg har kun erfaring fra BMWlakk som antageligvis er mye hardere. Kjøpte bedre maskin etterpå og har kun brukt Biltema sin til å legge forsegling et par ganger etter det.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Så da er alså anbefalingen og vente med og kjøpe ny maskin til jeg har fått mer dreisen på biltema sin?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg starta "karrieren" med en tohodet biltema (som lå i huset allerede) og en Fixit roterende fra Jernia (399kr tror jeg). Og oppgraderte først DA til Krauss. Brukte disse to på mange biler før jeg fikk veldig lyst på en Flex roterende, uten å ha testet noen maskiner, snubla over et gruppekjøp akkurat mens jeg vurderte å oppgradere.

Flex:wub:

I hvertfall for meg, så var overgangen fra billigmaskin til kvalitetsmaskineri helt markant! Mye bedre kontroll og balanse, lettere å styre. Ikke angra et sekund!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive